Elementy pracy z klientem - spec: Poradnictwo dietetyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | DIB5SP23DI-Z17 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Elementy pracy z klientem - spec: Poradnictwo dietetyczne |
Jednostka: | Kierunek-Dietetyka |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Cele m przedmiotu jest: 1/ Przekazanie specjalistycznej wiedzy z planowania indywidualnej terapii żywieniowej z uwzględnieniem odpowiednich strategii osiągania celów. 2/ Przekazanie specjalistycznej wiedzy z zakresu planowania grupowych warsztatów dietetycznych dla klientów, którzy chcą zmienić swój styl życia. 2/ Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu pracy z „trudnym” pacjentem 4 Ukształtowanie umiejętności planowania zindywidualizowanego planu żywieniowego oraz warsztatów dietetycznych. |
Pełny opis: |
Wykłady (10h) 1. Podstawy indywidualnej pracy dietetycznej z klientem, który chce zmienić sposób odżywiania się (Cele, strategie osiągania celów, planowanie terapii) 2. Klient „trudny” czyli kiedy dietetyk powinien skorzystać ze wsparcia innych specjalistów 3. Projektowanie i prowadzenie grupowych warsztatów dietetycznych dla klientów, którzy chcą zmienić styl życia 4. Zaliczenie treści wykładowych Ćwiczenia (20h) 1. Elementy pracy dietetycznej z dziećmi i ich rodzicami 2. Elementy pracy dietetycznej z nastolatkami 3. Elementy pracy z osobami dorosłymi 4. Elementy pracy z seniorami 5. Elementy pracy z pacjentem – interpretacja specjalistycznych wyników badań w kontekście pracy dietetycznej – Część I 6. Elementy pracy z pacjentem – interpretacja specjalistycznych wyników badań w kontekście pracy dietetycznej – Część II 7. Elementy pracy z klientami, którzy „wiedzą lepiej” 8. Elementy pracy z klientem, który „oczekuje szybkich rezultatów” |
Literatura: |
1. Naar-King S, Suarez M., 2012. Wywiad motywujący z młodzieżą i młodymi dorosłymi. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Kraków. 2. Miller W.R., Rollnick S., Butler C.C., 2010. Wywiad motywujący w opiece zdrowotnej Jak pomóc pacjentom w zmianie ... Zarządzanie w opiece zdrowotnej. Wydawnictwo: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Warszawa. 3. Mijakoska U., 2016. Diet coaching: poradnik dla wiecznie odchudzających się. Wydawnictwo Edgard Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA (W1) Student zna podstawowe modele projektowania indywidualnej terapii żywieniowej dla klienta, który chce zmienić swój styl odżywiania się (W2) Student zna podstawowe modele projektowania grupowych warsztatów dietetycznych dla klientów, który chcą zmienić swój styl odżywiania się UMIEJĘTNOŚCI (U1) Student potrafi określić podstawowe cele indywidualnej terapii żywieniowej z uwzględnieniem odpowiedniej strategii ich osiągnięcia. (U2) Student potrafi prowadzić sobie z „oporem psychologicznym” u pacjenta tak, aby zwiększyć efektywność prowadzonej terapii żywieniowej KOMPETENCJE SPOŁECZNE (K1) Potrafi współpracować w grupie w celu opracowania wspólnego planu dietetycznego dla klienta uwzględniając odpowiednią strategię ich osiągnięcia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia W ramach realizacji ćwiczeń studenci wykonują zadania w małych grypach (2-3 osobowych). Każde zadanie jest punktowane. Maksymalną liczbę punktów możliwą do uzyskania zaprezentowano poniżej: Z każdego ćwiczenia studenci mogą uzyskać maksymalnie 10 punktów. 1. Elementy pracy dietetycznej z dziećmi i ich rodzicami = 10 punktów 2. Elementy pracy dietetycznej z nastolatkami = 10 punktów 3. Elementy pracy z osobami dorosłymi = 10 punktów 4. Elementy pracy z seniorami = 10 punktów 5. Elementy pracy z pacjentem – interpretacja specjalistycznych wyników badań w kontekście pracy dietetycznej – Część I = 10 punktów 6. Elementy pracy z pacjentem – interpretacja specjalistycznych wyników badań w kontekście pracy dietetycznej – Część II = 10 punktów 7. Elementy pracy z klientami, którzy „wiedzą lepiej” = 10 punktów 8. Elementy pracy z klientem, który „oczekuje szybkich rezultatów” = 10 punktów Łącznie 80 punktów. Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie łącznie minimum 51% możliwych do zdobycia punktów ze wszystkich ćwiczeń. Wykłady Test składający się z 20. pytań zamkniętych opartych na zadaniach problemowych. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie 51%. Ocena końcowa z egzaminu przyznawana jest wg kryteriów: Ocena Kryteria Bardzo dobra 5.0 90-100% Ponad dobra 4.5 80-89% dobra 4.0 73-79% Ponad dostateczna 3.5 66-72% Dostateczna 3.0 51-65% OCENA KOŃCOWA Średnia ważona z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia: Ocena końcowa = 0.65 x ocena z wykładów + 0.35 x ocena z ćwiczeń Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny końcowej jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich sposobów weryfikacji efektów kształcenia. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-15 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Jaworski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Jaworski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-01 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Błaszczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Błaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Ring-Andrzejczuk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Ring-Andrzejczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.