Wywiad motywujący (z elementami psychologii motywacyjnej (ew. z elementami teorii motywacji) - SPEC: Poradnictwo dietetyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | DIB5SP28DI-Z18 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wywiad motywujący (z elementami psychologii motywacyjnej (ew. z elementami teorii motywacji) - SPEC: Poradnictwo dietetyczne |
Jednostka: | Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Wykłady (10h) 1. Podstawowe teorie psychologiczne motywacji (3h) 2. Wywiad motywujący w pracy dietetyka (3h) 3. Diet coaching w pracy z klientem z nadwagą lub otyłością (3h) 4. Zaliczenie wykładu (1h) Ćwiczenia (20h) 1. Praca z przekonaniami klienta a skuteczność terapii żywieniowej – studium przypadku (klienta po wielu próbach odchudzania się; zewnętrzne umiejscowienie kontroli) 2. Praca z emocjami klienta a skuteczność terapii żywieniowej – studium przypadku 3. Trudności w podejmowaniu decyzji a skuteczność terapii żywieniowej – studium przypadku (osobowość zależna; klient wycofany - uległy) 4. Poczucie własnej wartości a skuteczność terapii żywieniowej – studium przypadku (Klient z niskim poczuciem własnej wartości; optymizm) 5. Poczucie odpowiedzialności a skuteczność terapii żywieniowej – studium przypadku 6. Schematy pracy z pacjentem niezmotywowanym do zmiany stylu życia - Klienci z chorobami układu krążenia 7. Schematy pracy z pacjentem niezmotywowanym do zmiany stylu życia - Klienci z chorobami metabolicznymi 8. Schematy pracy z pacjentem niezmotywowanym do zmiany stylu życia - Klienci z zaburzeniami odżywienia się |
Literatura: |
1. Miller W.R., Rollnick S., Butler C.C., 2010. Wywiad motywujący w opiece zdrowotnej Jak pomóc pacjentom w zmianie ... Zarządzanie w opiece zdrowotnej. Wydawnictwo: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Warszawa. 2. Rosengren D.B., 2013. Rozwijanie umiejętności w dialogu motywującym. Podręcznik praktyka z ćwiczeniami. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Kraków |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1 Student zna podstawowe psychologiczne teorie motywacji, a także model zmiany stylu życia 2 Student zna założenia prowadzenia wywiadu motywującego w pracy z klientem, który chce zmienić swój sposób odżywiania się UMIEJĘTNOŚCI 1. Student potrafi przeprowadzić efektywny wywiad motywujący w rozmowie z klientem, który chce zmienić swój styl życia 2. Student potrafi zaplanować zindywidualizowany plan żywieniowy dla klienta z wykorzystaniem elementów psychologii motywacji KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. Potrafi współpracować w grupie w celu opracowania wspólnego planu dietetycznego dla indywidualnego klienta uwzględniając czynniki mające wpływ na motywację klienta do zmiany stylu życia |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia W ramach realizacji ćwiczeń studenci wykonują zadania w małych grypach (2-3 osobowych). Każde zadanie jest punktowane. Maksymalną liczbę punktów możliwą do uzyskania zaprezentowano poniżej: Z każdego ćwiczenia studenci mogą uzyskać maksymalnie 10 punktów. 1. Praca z przekonaniami klienta a skuteczność terapii żywieniowej = 10 punktów 2. Praca z emocjami klienta a skuteczność terapii żywieniowej = 10 punktów 3. Trudności w podejmowaniu decyzji a skuteczność terapii żywieniowej = 10 punktów 4. Poczucie własnej wartości a skuteczność terapii żywieniowej = 10 punktów 5. Poczucie odpowiedzialności a skuteczność terapii żywieniowej = 10 punktów 6. Schematy pracy z pacjentem niezmotywowanym do zmiany stylu życia = 10 punktów 7. Schematy pracy z pacjentem niezmotywowanym do zmiany stylu życia = 10 punktów Łącznie 70 punktów. Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie łącznie minimum 51% możliwych do zdobycia punktów ze wszystkich ćwiczeń. Wykłady Test składający się z 20. pytań zamkniętych opartych na zadaniach problemowych. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie 51%. Ocena końcowa z egzaminu przyznawana jest wg kryteriów: Ocena Kryteria Bardzo dobra 5.0 90-100% Ponad dobra 4.5 80-89% dobra 4.0 73-79% Ponad dostateczna 3.5 66-72% Dostateczna 3.0 51-65% OCENA KOŃCOWA Średnia ważona z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia: Ocena końcowa = 0.65 x ocena z wykładów + 0.35 x ocena z ćwiczeń Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny końcowej jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich sposobów weryfikacji efektów kształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Jaworski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Jaworski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Jaworski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Jaworski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.