Proseminarium naukowo-badawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | HHM2NP002 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0222) Historia i archeologia
|
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium naukowo-badawcze |
Jednostka: | Kierunek-Historia |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest osiągnięcie przez prowadzącego założonych efektów kształcenia poprzez realizację określonych zadań dydaktycznych. W ramach zajęć student ma poznać i wykorzystać praktycznie warsztat naukowy historyka i umiejętnie użyć narzędzi badawczych jakie daje archeologia. |
Skrócony opis: |
Wspólnie analizując konkretne przypadki naukowych problemów studenci uczą się praktycznie wykorzystania warsztatu naukowego, i wdrażania się do samodzielnej pracy naukowej |
Pełny opis: |
Zajęcia opierają się na szczegółowej ( na miarę możliwości grupy zajęciowej) analizie konkretnych przykładów projektów naukowych, gdzie w trakcie realizacji pojawiały się problemy naukowe do rozwiązania. W oparciu o te analizy studenci uczą się stosować odpowiednia metodologie i procedury badawcze oraz zapoznają się z fachową terminologią co ułatwia im rozumienie fachowej literatury. |
Literatura: |
Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Poznań 1976. Świeżawski A., Rodzaje prac naukowych, [w:] Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań naukowych, Częstochowa 2001, s. 36-46. Wolański A., Edycja tekstu. Praktyczny poradnik, Warszawa 2008 Domańska E. Pomorski. J (red.), Wprowadzenie do metodologii historii, Warszawa 2022 Zieliński J., Metodologia pracy naukowej, Warszawa 2012 Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych, tłum. J. Gilewicz, Kraków 2021 Werner W., Wprowadzenie do historii, Warszawa 2012 Johnson M. , Teoria archeologii. Wprowadzenie. Kraków 2013 Ławecka. D. Wstęp do archeologii, Warszawa 2003 |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie, zaawansowaną metodologię i terminologię z zakresu nauk i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku studiów Student potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązywania z wykorzystaniem wiedzy z dyscyplin nauki właściwych dla kierunku studiów Student potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązywania z wykorzystaniem wiedzy z dyscyplin nauki właściwych dla kierunku studiów |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca pisemna na wskazany temat |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-16 - 2019-09-30 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Proseminarium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Załęczny | |
Prowadzący grup: | Jolanta Załęczny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
|
Rodzaj przedmiotu: | proseminarium |
|
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Celem przedmiotu jest osiągnięcie przez prowadzącego założonych efektów kształcenia poprzez realizację określonych zadań dydaktycznych. W ramach zajęć student ma poznać i wykorzystać praktycznie warsztat naukowy historyka. |
|
Skrócony opis: |
praktyczne wykorzystanie warsztatu naukowego, wdrożenie do samodzielnej pracy naukowej |
|
Literatura: |
Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Poznań 1976. Świeżawski A., Rodzaje prac naukowych, [w:] Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań naukowych, Częstochowa 2001, s. 36-46. Wolański A., Edycja tekstu. Praktyczny poradnik, Warszawa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-20 - 2021-09-30 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Milewska | |
Prowadzący grup: | Marta Milewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-19 - 2022-09-30 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Konik | |
Prowadzący grup: | Jacek Konik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-18 - 2023-09-30 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Józefów-Czerwińska | |
Prowadzący grup: | Bożena Józefów-Czerwińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-07-14 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Józefów-Czerwińska | |
Prowadzący grup: | Bożena Józefów-Czerwińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.