Fake news and post-truth
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | IRB1SE001IR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fake news and post-truth |
Jednostka: | Kierunek-Stosunki Międzynarodowe |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Pełny opis: |
The aim of the course is to put students’ attention on impact of fake news on social and political issues, mechanism of production of fake news and how it correspond with the phenomenon of the posttruth. |
Literatura: |
A Brief History of Fake News, https://www.cits.ucsb.edu/fake-news/brief-history Ute Frietsch, The Boundaries of Science / Pseudosciencence, http://ieg-ego.eu/en/threads/crossroads/knowledge-spaces/ute-frietsch-the-boundaries-of-science-pseudoscience Ian Sample, What are deepfakes – and how can you spot them?, The Guardian, https://www.theguardian.com/technology/2020/jan/13/what-are-deepfakes-and-how-can-you-spot-them Christopher Elliott, Here Are The Real Fake News Sites, https://www.forbes.com/sites/christopherelliott/2019/02/21/these-are-the-real-fake-news-sites/ Van Vincente, What Is an Internet Troll? (and How to Handle Trolls), https://www.howtogeek.com/465416/what-is-an-internet-troll-and-how-to-handle-trolls/ Conspiracy theory vs free speech – should we regulate social media? https://www.bennettinstitute.cam.ac.uk/blog/conspiracy-theory-vs-free-speech-should-we-regulat/ Journalism, 'Fake News' and Disinformation: A Handbook for Journalism Education and Training, https://en.unesco.org/fightfakenews |
Efekty uczenia się: |
W1 The graduate has the knowledge in the areas of culture, history, economics and politics and can refer it to the contemporary international relations. Activity, individual task IR-K6 – W01 IR-K6-W03 IR-K6-W04 U1 The graduate is able to interpret the phenomenon of the fake news with the usage of the tools and methods typical for IR Activity, individual task IR-K6 – U03 IR-K6 – U04 K1 The graduate is prepared to analyze collected data critically Activity, individual task IR-K6 - K01 IR-K6 - K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
Activity during class, individual task |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-19 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Kościński | |
Prowadzący grup: | Piotr Kościński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-18 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Kuśmider | |
Prowadzący grup: | Kamil Kuśmider | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-17 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Kuśmider | |
Prowadzący grup: | Kamil Kuśmider | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Kuśmider | |
Prowadzący grup: | Kamil Kuśmider | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.