Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elective Course3:Psychology of advertisement

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: IRB6SE25-PDW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Elective Course3:Psychology of advertisement
Jednostka: Kierunek-Zarządzanie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

do wyboru

Założenia (opisowo):

(tylko po angielsku) The course aims to provide a basic inorganisational information on psychology of advertising. In addition, it gives students a background of information about the role of psychology in business , especially in the workplace, the role negotiations, psychological approach in advertising and the practical skills required to administer daily activities in the company. Also - how to gain competitive advantage having gained the knowledge in psychologiy of advertising.

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

students should be able to:

• Identify the key elements of physical working conditions

• Describe the different types of advertising and its role in business

• Explain the role of psychology in creating advertising in business

• Describe how temporal working conditions affect worker satisfaction, productivity, and

absenteeism

• Explain how social-psychological working conditions relate to the design of the job and its

use proper type of advertising for particular products

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1 The role of psychology for the corporate strategy

2 the role of marketing in business

3 market performance supported by psychology

4 business promotional operations

5 promotional tools

6 personal selling

7 industrial marketing

8 Ethical issues in advertising

Literatura: (tylko po angielsku)

Cook. M. (2009). Personnel Selection: Adding Value Through People (5th edition). Chichester: Wiley

Psychology of Management : ,Fennis Bob ,Routledge Paperback 2020

Schultz, D. & Schultz, S. (2010). Psychology and Work Today, 10th edition

(ISBN 10: 0-205-68358-4) Prentice Hall Publishing

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Understand and be able to apply the most effective models of advertising in business

Understand the concept of the consultancy cycle in the practice of organisational psychology.

Understand the principal skills in preparing suitable advertising, including understanding ethics in advertising , working effecin the tively with others,

Students have oral and written communication skills and know how to use psychology in creating proper advertising

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

presentation, , esseys, discussion. final exam

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-18 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Angelika Marszewska
Prowadzący grup: Angelika Marszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)