Umiejętności akademickie i kompetencje społeczne w dobie Internetu (kurs zaawansowany)-PDW
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | IRM2SP06IR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Umiejętności akademickie i kompetencje społeczne w dobie Internetu (kurs zaawansowany)-PDW |
Jednostka: | Akademia Finansów i Biznesu Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą, teorią i psychologią konfliktu oraz negocjacjami I mediacjami jako alternatywnymi metodami rozwiązywania sporów (metodami ADR †â€™Ãƒâ€ â€ąÃ‚¬†â€™Ã‚¢‚¢Å¡Â¬¢â‚¬Â¦ Altenative Dispute Resolution). Nacisk będzie położony na rozwój umiejętności niezbędnych do efektywnego planowania, przygotowania i prowadzenia negocjacji oraz mediacji biznesowych. Szczególna uwaga poświęcona zostanie prowadzeniu negocjacji w środowisku międzynarodowym, zasadom protokołu dyplomatycznego obowiązującym w trakcie negocjacji oraz kulturowym uwarunkowaniom negocjacji. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istotą, teorią i psychologią konfliktu oraz negocjacjami I mediacjami jako alternatywnymi metodami rozwiązywania sporów (metodami ADR †â€™Ãƒâ€ â€ąÃ‚¬†â€™Ã‚¢‚¢Å¡Â¬¢â‚¬Â¦ Altenative Dispute Resolution). Nacisk będzie położony na rozwój umiejętności niezbędnych do efektywnego planowania, przygotowania i prowadzenia negocjacji oraz mediacji biznesowych. Szczególna uwaga poświęcona zostanie prowadzeniu negocjacji w środowisku międzynarodowym, zasadom protokołu dyplomatycznego obowiązującym w trakcie negocjacji oraz kulturowym uwarunkowaniom negocjacji. |
Literatura: |
1. BARGIEL-MATUSIEWICZ, Kamila (2010) Negocjacje i mediacje, Warszawa: PWE, 124 s., ISBN: 978-83-208-1911-3. 2. FISHER, Roger, URY, Willam, PATTON, Bruce (2013) Dochodząc do tak: negocjowanie bez poddawania się, wyd. 3, Warszawa: PWE, 256 s., ISBN: 978-8320820317. 3. GESTELAND, Richard R. (2000). Różnice kulturowe a zachowanie w biznesie, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN, 301 s., ISBN: 97883-01-13031-8. 3. LEWICKI, Roy J., BARRY, Bruce, SAUNDERS, David M., 2011. Zasady negocjacji, Poznał: Dom Wydawniczy Rebis, 405 s., ISBN: 978-83-7510-455-4. URY, William (2014). Odchodząc od NIE: negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, wyd. 2, Warszawa: PWE, 200 s., ISBN: 978-83-208-2091-1. 5. NĘCKI , Zbigniew (2000) Negocjacje w biznesie, Kraków: Wyd. Antykwa, 244 s., ISBN: 83-87493-06-6. Prezentacje, studia przypadku, role plays. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-16 - 2016-07-15 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Wojciech Kostecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
W porównaniu ze szkołą średnią, nauka w szkole wyższej przynosi zmianę oczekiwań wobec słuchaczy – oznacza zwłaszcza znacznie szersze potrzeby samodzielnego uczenia się, zmusza też do większej samodyscypliny. Umiejętności akademickie to wiedza i kompetencje konieczne do ukończenia studiów; to także wartości i kultura, jaką powinni prezentować absolwenci wyższej uczelni. Kurs umiejętności akademickich składa się zatem z trzech zasadniczych części: zasad skutecznego przyswajania wiedzy, formułowania i rozwiązywania problemów badawczych, w tym pisania pracy dyplomowej, organizacji pracy i wzorów zachowania koniecznych w środowisku akademickim; w każdym z tych przypadków odwołując się do możliwości i wyzwań, jakie stwarza internet. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.