Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja korporacyjna; Spec.: Dziennikarstwo Biznesowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: JOB5SP005JO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja korporacyjna; Spec.: Dziennikarstwo Biznesowe
Jednostka: Kierunek-Dziennikarstwo
Grupy: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna 5 sem PL ST
Punkty ECTS i inne: 5.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowy

Skrócony opis:

Proces i zakres komunikacji korporacyjnej

Budowa tożsamości, wizerunku i reputacji organizacji

Kapitał, wartość i siła marki

Promocja w procesie komunikacji korporacyjnej

Rola i zakres narzędzi promocji

Public Relations

Funkcje PR

Działania w obrębie PR wewnątrz i na zewnątrz organizacji

Instrumentarium PR

PR w sytuacji kryzysu

Język PR

Pełny opis:

Proces i zakres komunikacji korporacyjnej: elementy procesu i jego uczestnicy, komunikacja w węższym i szerszym ujęciu. (3 h)

Budowa tożsamości, wizerunku i reputacji organizacji: wizualne i pozawizualne elementy tożsamości, wizerunek korporacji, luka

wizerunkowa (3 h)

Kapitał, wartość i siła marki: wizerunek marki, świadomość marki, lojalność nabywców (2 h)

Promocja w procesie komunikacji korporacyjnej (2 h)

Rola i zakres narzędzi promocji: narzędzia promocji wykorzystywane w komunikacji korporacyjnej (6)

Public Relations (3 h)

Funkcje PR: informacyjna, perswazyjna, konkurencyjna, stałej obecności rynkowej (2 h)

Działania w obrębie PR wewnątrz i na zewnątrz organizacji (3 h)

Instrumentarium PR: publiczność zewnętrzna, publiczność wewnętrzna (2 h)

PR w sytuacji kryzysu (3 h)

Język PR (1 h)

Literatura:

Altkorn J.: Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004, ISBN 83-88936-12-3

Budzyński W.: Wizerunek firmy, Poltex, Warszawa 2002, ISBN 83-88840-28-2

Budzyński W.: Wizerunek równoległy − nowa szansa promocji firmy i marki, Poltex, Warszawa 2008, ISBN 978-83-7561-020-8

Dąbrowska J.: Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014, ISBN 978-83-63566-34-0

Edwards M.R.: An integrative review of employer branding and OB. Theory, Personnel Review 2010

Kozłowski M.: Employer branding . Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwers, Warszawa 2016, ISBN

978-83-8092-796-4

Kall J, Kłeczek R., Sagan A.: Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013, ISBN 978-83-264-6047-0

Knecht Z.: Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2008, ISBN 978-83-255-0172-3 Kotler P., Armstrong G.,

Saunders J., Wong V.:

Marketing, Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, ISBN 83-208-1358-1

Kotler P., Keller K.L.: Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2014, ISBN 978-83-7510-933-7

Marketing − koncepcja skutecznych działań, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011, ISBN 978-83-208-1947-2

Mruk H.: Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2012, ISBN 978-83-01-16967-1

Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H.: Marketing, uwarunkowania i instrumenty, AE Poznań, Poznań 2005, ISBN 83-7417-060-3

Nowacka A., Nowacki R.: Podstawy marketingu, Difin, Warszawa 2010, ISBN 978-83-7251-459-2

Wiktor J.: Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN, Warszawa 2013, ISBN 978-83-01-17390-6

Witek-Hajduk M.: Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011, ISBN 978-83-264-1333-9

Wojtaszczyk K.: Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu

Łódzkiego, Łódź 2012, ISBN 978-83-75-25-747-2

Efekty uczenia się:

Wiedza - znajomość podstawowych pojęć, form i zasad prowadzenia skutecznej komunikacji korporacyjnej

Umiejętności - pozyskanie umiejętności budowy i stosowania efektywnej komunikacji korporacyjnej

Kompetencje społeczne - opracowywanie zasad komunikacji korporacyjnej uwzględniającej podstawowe reguły społeczne

Metody i kryteria oceniania:

Termin podstawowy - test uzupełnień

Termin poprawkowy - odpowiedź ustna

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Rezner
Prowadzący grup: Wojciech Rezner
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Wojciech Rezner
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Jasina
Prowadzący grup: Łukasz Jasina
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)