Komunikacja korporacyjna; Spec.: Dziennikarstwo Biznesowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | JOB5SP005JO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja korporacyjna; Spec.: Dziennikarstwo Biznesowe |
Jednostka: | Kierunek-Dziennikarstwo |
Grupy: |
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna 5 sem PL ST |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowy |
Skrócony opis: |
Proces i zakres komunikacji korporacyjnej Budowa tożsamości, wizerunku i reputacji organizacji Kapitał, wartość i siła marki Promocja w procesie komunikacji korporacyjnej Rola i zakres narzędzi promocji Public Relations Funkcje PR Działania w obrębie PR wewnątrz i na zewnątrz organizacji Instrumentarium PR PR w sytuacji kryzysu Język PR |
Pełny opis: |
Proces i zakres komunikacji korporacyjnej: elementy procesu i jego uczestnicy, komunikacja w węższym i szerszym ujęciu. (3 h) Budowa tożsamości, wizerunku i reputacji organizacji: wizualne i pozawizualne elementy tożsamości, wizerunek korporacji, luka wizerunkowa (3 h) Kapitał, wartość i siła marki: wizerunek marki, świadomość marki, lojalność nabywców (2 h) Promocja w procesie komunikacji korporacyjnej (2 h) Rola i zakres narzędzi promocji: narzędzia promocji wykorzystywane w komunikacji korporacyjnej (6) Public Relations (3 h) Funkcje PR: informacyjna, perswazyjna, konkurencyjna, stałej obecności rynkowej (2 h) Działania w obrębie PR wewnątrz i na zewnątrz organizacji (3 h) Instrumentarium PR: publiczność zewnętrzna, publiczność wewnętrzna (2 h) PR w sytuacji kryzysu (3 h) Język PR (1 h) |
Literatura: |
Altkorn J.: Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004, ISBN 83-88936-12-3 Budzyński W.: Wizerunek firmy, Poltex, Warszawa 2002, ISBN 83-88840-28-2 Budzyński W.: Wizerunek równoległy − nowa szansa promocji firmy i marki, Poltex, Warszawa 2008, ISBN 978-83-7561-020-8 Dąbrowska J.: Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014, ISBN 978-83-63566-34-0 Edwards M.R.: An integrative review of employer branding and OB. Theory, Personnel Review 2010 Kozłowski M.: Employer branding . Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwers, Warszawa 2016, ISBN 978-83-8092-796-4 Kall J, Kłeczek R., Sagan A.: Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013, ISBN 978-83-264-6047-0 Knecht Z.: Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2008, ISBN 978-83-255-0172-3 Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing, Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, ISBN 83-208-1358-1 Kotler P., Keller K.L.: Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2014, ISBN 978-83-7510-933-7 Marketing − koncepcja skutecznych działań, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011, ISBN 978-83-208-1947-2 Mruk H.: Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2012, ISBN 978-83-01-16967-1 Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H.: Marketing, uwarunkowania i instrumenty, AE Poznań, Poznań 2005, ISBN 83-7417-060-3 Nowacka A., Nowacki R.: Podstawy marketingu, Difin, Warszawa 2010, ISBN 978-83-7251-459-2 Wiktor J.: Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN, Warszawa 2013, ISBN 978-83-01-17390-6 Witek-Hajduk M.: Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011, ISBN 978-83-264-1333-9 Wojtaszczyk K.: Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, ISBN 978-83-75-25-747-2 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - znajomość podstawowych pojęć, form i zasad prowadzenia skutecznej komunikacji korporacyjnej Umiejętności - pozyskanie umiejętności budowy i stosowania efektywnej komunikacji korporacyjnej Kompetencje społeczne - opracowywanie zasad komunikacji korporacyjnej uwzględniającej podstawowe reguły społeczne |
Metody i kryteria oceniania: |
Termin podstawowy - test uzupełnień Termin poprawkowy - odpowiedź ustna |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ K
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Rezner | |
Prowadzący grup: | Wojciech Rezner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN C
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Wojciech Rezner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Jasina | |
Prowadzący grup: | Łukasz Jasina | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.