Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MNB4NP02MN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Poznanie zagadnieł związanych z segmentacją rynków, problematyką produktu, cen i strategii cenowych, dystrybucją i logistyką, promocją i komunikacją z rynkiem, strategią sprzedaży i komunikacją z klientem. Przedstawienie specyfiki działał public relations, kreowania wizerunku organizacji oraz doboru o szkolenia personelu, także pod względem komunikacji wewnętrznej i komunikacji z otoczeniem.

Pełny opis:

Poznanie zagadnieł związanych z segmentacją rynków, problematyką produktu, cen i strategii cenowych, dystrybucją i logistyką, promocją i komunikacją z rynkiem, strategią sprzedaży i komunikacją z klientem. Przedstawienie specyfiki działał public relations, kreowania wizerunku organizacji oraz doboru o szkolenia personelu, także pod względem komunikacji wewnętrznej i komunikacji z otoczeniem.

Literatura:

1. Czubała A., Podstawy marketingu wyd. PWE, 2012

2. Białon L. Red., marketing problemy podstawowe wyd. WSM 2011

3. Drucker P. F., Myśli przewodnie Druckera, wyd. MT Biznes, Warszawa 2002,

4. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, wyd. FELBERG SJA, Warszawa 1999,

5. Nowotarska-Romaniak B., Działalność promocyjna firm ubezpieczeniowych, Marketing i rynek 10/2004,

6. Nowotarska-Romaniak B., Marketing usług ubezpieczeniowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996,

7. Payne A., Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997

1. Kotler Ph., Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki, wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999,

2. Mazurek-Łopacinska K., Relacje z klientem podstawa marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem w: Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce, AE w Krakowie, Kraków 1999,

3. Prymon M., Marketingowe zarządzanie firmą, wyd. Edukator, Częstochowa 2004,

4. Red. Pindakiewicz J., Podstawy marketingu, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 1998,

5. Red. Sosnowska A., Zarządzanie nowym produktem, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2000,

6. Sztucki T., Marketing. Sposób myślenia, system działania, wyd. Placet, Warszawa 1994,

7. Urbaniak M., Olczak A., Rola marketingu partnerskiego w kształtowaniu wizerunku firmy, http://www.epr.pl,

8. Woźniczka J., Estetyka marketingowa - nowa jakość w zarządzaniu wizerunkiem organizacji, w: Teoria i praktyka marketingu - materiały na konferencje naukowa zorganizowana przez Instytut Marketingu AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, wyd. AE, Wrocław 2000

Materiały pomocnicze udostępnione przez wykładowcę

Efekty uczenia się:

Ma podstawow? wiedz? na temat miejsca i roli marketingu w funkcjonowaniu organizacji jego oddzia?ywania na rynku celPotrafi bada? i rozwi?zywa? problemy marketingu stosuje w?a?ciwe narz?dzia do bada? marketingowych wykorzystuj? wyniki bada? w zarz?dzaniu marketingowymPotrafi formu?owa? s?dy w sprawach ekonomicznych (w tym z zakresu zarz?dzania) spo?ecznych r

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-16 - 2016-07-15
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Roman Fulneczek
Prowadzący grup: Iwona Berlińska Konopka, Roman Fulneczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)