Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MNB4NP02MN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Akademia Finansów i Biznesu Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Poznanie zagadnieł związanych z segmentacją rynków, problematyką produktu, cen i strategii cenowych, dystrybucją i logistyką, promocją i komunikacją z rynkiem, strategią sprzedaży i komunikacją z klientem. Przedstawienie specyfiki działał public relations, kreowania wizerunku organizacji oraz doboru o szkolenia personelu, także pod względem komunikacji wewnętrznej i komunikacji z otoczeniem. |
Pełny opis: |
Poznanie zagadnieł związanych z segmentacją rynków, problematyką produktu, cen i strategii cenowych, dystrybucją i logistyką, promocją i komunikacją z rynkiem, strategią sprzedaży i komunikacją z klientem. Przedstawienie specyfiki działał public relations, kreowania wizerunku organizacji oraz doboru o szkolenia personelu, także pod względem komunikacji wewnętrznej i komunikacji z otoczeniem. |
Literatura: |
1. Czubała A., Podstawy marketingu wyd. PWE, 2012 2. Białon L. Red., marketing problemy podstawowe wyd. WSM 2011 3. Drucker P. F., Myśli przewodnie Druckera, wyd. MT Biznes, Warszawa 2002, 4. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, wyd. FELBERG SJA, Warszawa 1999, 5. Nowotarska-Romaniak B., Działalność promocyjna firm ubezpieczeniowych, Marketing i rynek 10/2004, 6. Nowotarska-Romaniak B., Marketing usług ubezpieczeniowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996, 7. Payne A., Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997 1. Kotler Ph., Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki, wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, 2. Mazurek-Łopacinska K., Relacje z klientem podstawa marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem w: Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce, AE w Krakowie, Kraków 1999, 3. Prymon M., Marketingowe zarządzanie firmą, wyd. Edukator, Częstochowa 2004, 4. Red. Pindakiewicz J., Podstawy marketingu, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 1998, 5. Red. Sosnowska A., Zarządzanie nowym produktem, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2000, 6. Sztucki T., Marketing. Sposób myślenia, system działania, wyd. Placet, Warszawa 1994, 7. Urbaniak M., Olczak A., Rola marketingu partnerskiego w kształtowaniu wizerunku firmy, http://www.epr.pl, 8. Woźniczka J., Estetyka marketingowa - nowa jakość w zarządzaniu wizerunkiem organizacji, w: Teoria i praktyka marketingu - materiały na konferencje naukowa zorganizowana przez Instytut Marketingu AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, wyd. AE, Wrocław 2000 Materiały pomocnicze udostępnione przez wykładowcę |
Efekty uczenia się: |
Ma podstawow? wiedz? na temat miejsca i roli marketingu w funkcjonowaniu organizacji jego oddzia?ywania na rynku celPotrafi bada? i rozwi?zywa? problemy marketingu stosuje w?a?ciwe narz?dzia do bada? marketingowych wykorzystuj? wyniki bada? w zarz?dzaniu marketingowymPotrafi formu?owa? s?dy w sprawach ekonomicznych (w tym z zakresu zarz?dzania) spo?ecznych r |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-16 - 2016-07-15 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Roman Fulneczek | |
Prowadzący grup: | Iwona Berlińska Konopka, Roman Fulneczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.