Komunikacja marketingowa SPEC: Marketing i sprzedaż
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MNB4NP06MN-L20 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja marketingowa SPEC: Marketing i sprzedaż |
Jednostka: | Kierunek-Zarządzanie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Proces i zakres komunikacji System komunikacji marketingowej Budowa tożsamości, wizerunku i reputacji organizacji Kapitał, wartość i siła marki Rola poszczególnych instrumentów marketingu w procesie komunikacji Promocja i narzędzia promocji |
Pełny opis: |
Proces komunikacji: uczestnicy i elementy procesu. Zakres komunikacji: komunikacja w węższym i szerszym ujęciu. (1h) System komunikacji marketingowej: cele i zakres komunikowania, kierunek przekazu, przekaz jednostronny i sprzężenie zwrotne. (1h) Tożsamość organizacji: elementy wizualne i pozawizualne. Marka: rodzaje, kapitał, wartość i siła marki. (2h) Wizerunek branży, organizacji, marki. Wizerunek zintegrowany i izolowany. Luka wizerunkowa. (1h) Rola poszczególnych instrumentów marketingu w procesie komunikacji. Promocja jako podstawowy element procesu komunikacji. (2h) Cele i formy reklamy, reklama w różnych fazach cyklu życia produktu, realizacja programu reklamowego (cele, budżet, strategia, ocena reklamy), brief agencyjny. (5) Sponsoring: kryteria podziału, rodzaje. Sprzedaż osobista. (2h) Public relations: funkcje, cechy, PR wewnętrzny i zewnętrzny, zasady, obszar działania i instrumentarium. (4h) Promocja sprzedaży: cechy, rodzaje. Cele i zadania promocji sprzedaży, w krótkim i w długim okresie. (2h) |
Literatura: |
Altkorn J.: Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004, ISBN 83-88936-12-3 Budzyński W.: Wizerunek firmy, Poltex, Warszawa 2002, ISBN 83-88840-28-2 Budzyński W.: Wizerunek równoległy − nowa szansa promocji firmy i marki, Poltex, Warszawa 2008, ISBN 978-83-7561-020-8 Dąbrowska J.: Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014, ISBN 978-83-63566-34-0 Edwards M.R.: An integrative review of employer branding and OB. Theory, Personnel Review 2010 Kozłowski M.: Employer branding . Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwers, Warszawa 2016, ISBN 978-83-8092-796-4 Kall J, Kłeczek R., Sagan A.: Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013, ISBN 978-83-264-6047-0 Knecht Z.: Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2008, ISBN 978-83-255-0172-3 Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing, Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, ISBN 83-208-1358-1 Kotler P., Keller K.L.: Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2014, ISBN 978-83-7510-933-7 Marketing − koncepcja skutecznych działań, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011, ISBN 978-83-208-1947-2 Mruk H.: Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2012, ISBN 978-83-01-16967-1 Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H.: Marketing, uwarunkowania i instrumenty, AE Poznań, Poznań 2005, ISBN 83-7417-060-3 Nowacka A., Nowacki R.: Podstawy marketingu, Difin, Warszawa 2010, ISBN 978-83-7251-459-2 Wiktor J.: Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN, Warszawa 2013, ISBN 978-83-01-17390-6 Witek-Hajduk M.: Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011, ISBN 978-83-264-1333-9 Wojtaszczyk K.: Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, ISBN 978-83-75-25-747-2 |
Efekty uczenia się: |
Znajomość zasad, elementów i obszarów skutecznej komunikacji marketingowej. Umiejętność efektywnego komunikowania w zróżnicowanych warunkach rynkowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Rezner | |
Prowadzący grup: | Wojciech Rezner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.