Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etyczny i zrównoważony biznes

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MNB6SP01MN-L20
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Etyczny i zrównoważony biznes
Jednostka: Kierunek-Zarządzanie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

W czasie zajęć przedstawiane są cechy charakterystyczne standardów moralnych i definicje etyki biznesu. Uczestnicy zajęć zapoznają się z poglądami moralnymi na temat pracy w różnych kulturach. Prezentowane są zagadnienia dotyczące historii gospodarczej w kontekście różnych poglądów normatywnych. Dotyczy to w szczególności oceny przedsiębiorczości w filozofiach chrześcijańskich oraz współczesnych koncepcjach liberalizmu, utylitaryzmu i materializmu. Studenci zapoznają się z etyką obowiązku w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa - Corporate Social Responsibility (CSR). Specjalistyczne studia w zakresie etyki biznesu odnoszą się do marketingu społecznie zaangażowanego (Cause Related Marketing) oraz zarządzania.

Skrócony opis:

W czasie zajęć przedstawiane są cechy charakterystyczne standardów moralnych i definicje etyki biznesu. Uczestnicy zajęć zapoznają się z poglądami moralnymi na temat pracy w różnych kulturach.

Pełny opis:

W czasie zajęć przedstawiane są cechy charakterystyczne standardów moralnych i definicje etyki biznesu. Uczestnicy zajęć zapoznają się z poglądami moralnymi na temat pracy w różnych kulturach. Prezentowane są zagadnienia dotyczące historii gospodarczej w kontekście różnych poglądów normatywnych. Dotyczy to w szczególności oceny przedsiębiorczości w filozofiach chrześcijańskich oraz współczesnych koncepcjach liberalizmu, utylitaryzmu i materializmu. Studenci zapoznają się z etyką obowiązku w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa - Corporate Social Responsibility (CSR). Specjalistyczne studia w zakresie etyki biznesu odnoszą się do marketingu społecznie zaangażowanego (Cause Related Marketing) oraz zarządzania.

Literatura:

Balcerowicz L. (red.), 2012, Odkrywając wolność. Przeciw zniewoleniu umysłów, Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Burnett K., 2002, Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna.

Cameron R., 1997, Historia gospodarcza świata. Od paleolitu do czasów najnowszych, Wydawnictwo "Książka i Wiedza".

Chryssides G. D., Kaler J. H., 1999, Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Chryssides G. D., Kaler J. H., 1999, Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Clark G., 2014, Pożegnanie z jałmużną. Krótka historia gospodarcza świata, Wydawnictwo Zysk i S-KA.

Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., 2004, Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin.

Friedman M., Friedman R., 2009, Wolny wybór, Wydawnictwo Aspekt.

Gmurzyńska E., Morka R. (red.), 2009, Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska.

Gmurzyńska E., Morka R. (red.), 2009, Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska.

Harward Business Review, 2007, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Helion.

Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.

Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.

Jezierski A., Leszczyńska C., 1998, Historia gospodarcza Polski, Wydawnictwo Key Text.

Kaku R., 2007, Ścieżka kyosei, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Kietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., 2005, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna.

Kietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., 2005, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna.

Korpus J., 2006, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Wydawnictwo Placet.

Krugman P., Wells R., 2012, Makroekonomia, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Krugman P., Wells R., 2012, Mikroekonomia, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Landes D.S., 2015, Bogactwo i nędza narodów. Dlaczego jedni są tak bogaci, a inni tak ubodzy, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA S.A.

Landreth H., Colander D. C., 1998, Historia myśli ekonomicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Laszlo Ch., 2008, Firma zrównoważonego rozwoju. Jak wypracować trwałą wartość z uwzględnieniem efektów społecznych i ekologicznych? Wydawnictwo Studio Emka.

Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS.

Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS.

Mead R., Andrews T. G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Moore Ch. W., 2009, Mediacje praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer Polska.

Moore Ch. W., 2009, Mediacje praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer Polska.

Pilarczyk B., 2004, Reklama jako narzędzie komunikacji masowej, w; Mruk H. (red.), Komunikowanie się w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Porter M.E., Kramer M.R., 2007, Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Pratley P., 1998, Etyka w biznesie, Wydawnictwo Gebethner&Ska.

Pratley P., 1998, Etyka w biznesie, Wydawnictwo Gebethner&Ska.

Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Samuelson P.A., Nordhaus W.D., 2012, Ekonomia, Wydawnictwo REBIS.

Seitel, F. P., 2003, Public Relations w praktyce, Wydawnictwo FELBERG SJA.

Seitel, F. P., 2003, Public Relations w praktyce, Wydawnictwo FELBERG SJA.

Smith C., 2007, Nowy model filantropii przedsiębiorstw, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Stankiewicz W., 1998, Historia myśli ekonomicznej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Szpak J., 1999, Historia gospodarcza powszechna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Tittenbrun J., 2012, Gospodarka w społeczeństwie. Zarys socjologii gospodarki i socjologii ekonomicznej w ujęciu strukturalizmu socjoekonomicznego, Wydawnictwo Zysk i Ska.

Wojcik K. 2005. Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo PLACET.

Wojcik K. 2005. Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo PLACET.

Young S., 2005, Etyczny kapitalizm. Jak na powrót połączyć prywatny interes z dobrem publicznym? Wydawnictwo METAMORFOZA.

Young S., 2005, Etyczny kapitalizm. Jak na powrót połączyć prywatny interes z dobrem publicznym? Wydawnictwo METAMORFOZA.

Żemigała M., 2007, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Oficyna a Wolters Kluwer Business.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Ma podstawową wiedzę o miejscu i roli nauki ekonomii w naukach społecznych, jej związku z nauką zarządzania; jej przedmiocie, metodzie, wyborach ekonomicznych dokonywanych

Ma elementarną wiedzę na temat istoty, celów, funkcji i znaczenia zarządzania; organizacji jako obiektu zarządzania – jej elementów i metod zarządzania; oceny sprawności działań; zarządzania w warunkach globalizacji

Ma uporządkowaną wiedzę o istocie oraz wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowaniach zachowań organizacyjnych; postawach społecznych i zachowaniach jednostek oraz grup społeczno-zawodowych w organizacji; metodach i narzędziach kształtowania zachowań organizacyjnych oraz komunikacji międzykulturowej w organizacji

Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu socjologii ogólnej umożliwiającą samodzielne rozumienie faktów i procesów społecznych – zwłaszcza zależności zachodzących pomiędzy zmianami społecznymi i gospodarczymi

UMIEJĘTNOŚCI

Potrafi zrozumieć podstawowe zjawiska społeczne i zachowania ludzkie w organizacji; przeciwdziałać zjawiskom negatywnym; wykorzystać wiedzę do zrozumienia miejsca i roli człowieka tworzącego struktury społeczno-gospodarcze i zasady ich funkcjonowania; naturę człowieka występującego w różnych rolach (pracodawcy, pracownika; kierownika, wykonawcy, przedsiębiorcy)

Posiada umiejętność prezentowania własnych i cudzych poglądów na temat zjawisk leżących w sferze zainteresowania nauk o organizacji; ma umiejętność komunikowania się z otoczeniem (również w środowisku wielokulturowym)

Rozumie mechanizmy funkcjonowania organizacji, prawidłowość zachowań organizacyjnych i ich uwarunkowania; rozumie znaczenie znajomości podstaw teoretycznych zarządzania, form oraz ogólnych zasad funkcjonowania organizacji

Potrafi zrozumieć konieczność poszerzania swojej wiedzy i umiejętności (w tym szczególnie pracy w zespole) oraz kompetencji; rozumie znaczenie sportu i rekreacji w rozwoju osobowości

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Rozumie potrzebę i konieczność permanentnego dokształcania się (uczenia się) przez całe życie

Wykazuje umiejętność współdziałania w zespole (grupie), zarówno w roli przywódcy (kierującego), jak też uczestnika zespołu (kierowanego)

Potrafi rozpoznawać problemy związane z wykonywaniem zawodu specjalisty z zakresu zarządzania

Metody i kryteria oceniania:

Na końcową ocenę mają wpływ następujące elementy:

 Udział w zajęciach (liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% zajęć), ćwiczenie sprawdzające nr 1 (22 p. z 100), ćwiczenie sprawdzające nr 2 (22 p. z 100), prezentacja Power Point (6p. z 100) oraz ćwiczenie końcowe (50p. z 100).

Skala ocen jest następująca;

 91 – 100 punktów; ocena bardzo dobra (5) / 81 – 90 punktów; ocena dobra plus (4.5) / 71 – 80 punktów; ocena dobra (4) / 61 – 70 punktów; ocena dostateczna plus (3.5) / 51 – 60 punktów; ocena dostateczna (3) / 50-0 punktów; ocena niedostateczna (2).

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Nowakowski
Prowadzący grup: Krzysztof Nowakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Rodzaj przedmiotu:

Ogólno-akademicki

Tryb prowadzenia:

Studia stacjonarne

Wymagania (lista przedmiotów):

Brak

Założenia (lista przedmiotów):

Brak

Skrócony opis:

W czasie zajęć przedstawiane są cechy charakterystyczne standardów moralnych i definicje etyki biznesu. Uczestnicy zajęć zapoznają się z poglądami moralnymi na temat pracy w różnych kulturach.

Pełny opis:

W czasie zajęć przedstawiane są cechy charakterystyczne standardów moralnych i definicje etyki biznesu. Uczestnicy zajęć zapoznają się z poglądami moralnymi na temat pracy w różnych kulturach. Prezentowane są zagadnienia dotyczące historii gospodarczej w kontekście różnych poglądów normatywnych. Dotyczy to w szczególności oceny przedsiębiorczości w filozofiach chrześcijańskich oraz współczesnych koncepcjach liberalizmu, utylitaryzmu i materializmu. Studenci zapoznają się z etyką obowiązku w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa - Corporate Social Responsibility (CSR). Specjalistyczne studia w zakresie etyki biznesu odnoszą się do marketingu społecznie zaangażowanego (Cause Related Marketing) oraz zarządzania.

Literatura:

Balcerowicz L. (red.), 2012, Odkrywając wolność. Przeciw zniewoleniu umysłów, Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Burnett K., 2002, Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna.

Cameron R., 1997, Historia gospodarcza świata. Od paleolitu do czasów najnowszych, Wydawnictwo "Książka i Wiedza".

Chryssides G. D., Kaler J. H., 1999, Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Clark G., 2014, Pożegnanie z jałmużną. Krótka historia gospodarcza świata, Wydawnictwo Zysk i S-KA.

Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., 2004, Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin.

Friedman M., Friedman R., 2009, Wolny wybór, Wydawnictwo Aspekt.

Gmurzyńska E., Morka R. (red.), 2009, Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska.

Harward Business Review, 2007, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Helion.

Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.

Jezierski A., Leszczyńska C., 1998, Historia gospodarcza Polski, Wydawnictwo Key Text.

Kaku R., 2007, Ścieżka kyosei, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Kietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., 2005, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna.

Korpus J., 2006, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Wydawnictwo Placet.

Krugman P., Wells R., 2012, Makroekonomia, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Krugman P., Wells R., 2012, Mikroekonomia, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Landes D.S., 2015, Bogactwo i nędza narodów. Dlaczego jedni są tak bogaci, a inni tak ubodzy, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA S.A.

Landreth H., Colander D. C., 1998, Historia myśli ekonomicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Laszlo Ch., 2008, Firma zrównoważonego rozwoju. Jak wypracować trwałą wartość z uwzględnieniem efektów społecznych i ekologicznych? Wydawnictwo Studio Emka.

Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS.

Mead R., Andrews T. G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Moore Ch. W., 2009, Mediacje praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer Polska.

Pilarczyk B., 2004, Reklama jako narzędzie komunikacji masowej, w; Mruk H. (red.), Komunikowanie się w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Porter M.E., Kramer M.R., 2007, Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Pratley P., 1998, Etyka w biznesie, Wydawnictwo Gebethner&Ska.

Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Samuelson P.A., Nordhaus W.D., 2012, Ekonomia, Wydawnictwo REBIS.

Seitel, F. P., 2003, Public Relations w praktyce, Wydawnictwo FELBERG SJA.

Smith C., 2007, Nowy model filantropii przedsiębiorstw, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Stankiewicz W., 1998, Historia myśli ekonomicznej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Szpak J., 1999, Historia gospodarcza powszechna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Tittenbrun J., 2012, Gospodarka w społeczeństwie. Zarys socjologii gospodarki i socjologii ekonomicznej w ujęciu strukturalizmu socjoekonomicznego, Wydawnictwo Zysk i Ska.

Wojcik K. 2005. Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo PLACET.

Young S., 2005, Etyczny kapitalizm. Jak na powrót połączyć prywatny interes z dobrem publicznym? Wydawnictwo METAMORFOZA.

Żemigała M., 2007, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Oficyna a Wolters Kluwer Business.

Uwagi:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-20 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Nowakowski
Prowadzący grup: Krzysztof Nowakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Rodzaj przedmiotu:

Ogólno-akademicki

Tryb prowadzenia:

Wykład & ćwiczenia on-line.

Wymagania (lista przedmiotów):

Brak

Założenia (lista przedmiotów):

Brak

Skrócony opis:

W czasie zajęć przedstawiane są cechy charakterystyczne standardów moralnych i definicje etyki biznesu. Uczestnicy zajęć zapoznają się z poglądami moralnymi na temat pracy w różnych kulturach.

Pełny opis:

W czasie zajęć przedstawiane są cechy charakterystyczne standardów moralnych i definicje etyki biznesu. Uczestnicy zajęć zapoznają się z poglądami moralnymi na temat pracy w różnych kulturach. Prezentowane są zagadnienia dotyczące historii gospodarczej w kontekście różnych poglądów normatywnych. Dotyczy to w szczególności oceny przedsiębiorczości w filozofiach chrześcijańskich oraz współczesnych koncepcjach liberalizmu, utylitaryzmu i materializmu. Studenci zapoznają się z etyką obowiązku w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa - Corporate Social Responsibility (CSR). Specjalistyczne studia w zakresie etyki biznesu odnoszą się do marketingu społecznie zaangażowanego (Cause Related Marketing) oraz zarządzania.

Literatura:

Chryssides G. D., Kaler J. H., 1999, Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN,

Pratley P., 1998, Etyka w biznesie, Wydawnictwo Gebethner&Ska,

Kietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., 2005, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna,

Young S., 2005, Etyczny kapitalizm. Jak na powrót połączyć prywatny interes z dobrem publicznym? Wydawnictwo METAMORFOZA,

Kwiecień A., 2018, Dynamiczne zarządzanie relacjami w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice,

Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Serwach T., Wieloch J., 2016, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź,

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa,

Męcina J. 2010, Wpływ dialogu społecznego na kształtowanie stosunków pracy w III Rzeczypospolitej, Instytut Polityki Społecznej Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa,

Moore Ch. W., 2009, Mediacje praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer Polska, rozdział 2: Jak działa mediacja.

Gmurzyńska E., Morka R. (red.), 2009, Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska,

Wojcik K. 2005. Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo PLACET,

Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN,

Kaku R., 2007, Ścieżka kyosei, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Porter M.E., Kramer M.R., 2007, Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Smith C., 2007, Nowy model filantropii przedsiębiorstw, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Young S., 2005, Etyczny kapitalizm. Jak na powrót połączyć prywatny interes z dobrem publicznym? Wydawnictwo METAMORFOZA,

Jan Klimek, 2014, Etyka Biznesu. Teoretyczne założenia, praktyka zastosowań, DIFIN, Warszawa.

Wojciech Gasparski (red.), 2012, Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa.

Burnett K., 2002, Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna.

Chryssides G. D., Kaler J. H., 1999, Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., 2004, Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin.

Gmurzyńska E., Morka R. (red.), 2009, Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska.

Harward Business Review, 2007, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Helion.

Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.

Kietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., 2005, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna.

Kaku R., 2007, Ścieżka kyosei, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Korpus J., 2006, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Wydawnictwo Placet.

Laszlo Ch., 2008, Firma zrównoważonego rozwoju. Jak wypracować trwałą wartość z uwzględnieniem efektów społecznych i ekologicznych? Wydawnictwo Studio Emka.

Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS.

Moore Ch. W., 2009, Mediacje praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer Polska.

Mead R., Andrews T. G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Pilarczyk B., 2004, Reklama jako narzędzie komunikacji masowej, w; Mruk H. (red.), Komunikowanie się w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Porter M.E., Kramer M.R., 2007, Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Pratley P., 1998, Etyka w biznesie, Wydawnictwo Gebethner&Ska.

Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Seitel, F. P., 2003, Public Relations w praktyce, Wydawnictwo FELBERG SJA.

Smith C., 2007, Nowy model filantropii przedsiębiorstw, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Żemigała M., 2007, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Oficyna a Wolters Kluwer Business.

Wojcik K. 2005. Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo PLACET.

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)