Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing handlowy - spec: Zarządzanie marketingiem w środowisku międzynarodowym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MNM3NP18MN-Z17
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing handlowy - spec: Zarządzanie marketingiem w środowisku międzynarodowym
Jednostka: Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przedmiot Marketing handlowy ma celu zapoznanie studentów z działaniami marketingowymi w miejscu sprzedaży, planowania działań marketingowo-handlowych, współpracy z innymi podmiotami biznesowymi (np. klientami, sieciami handlowymi, grupami zakupowymi, itp.).

Celem przedmiotu jest nauczenie studenta w jaki sposób planować działania w miejscu sprzedaży, jak zarządzać sprzedażą, w jaki sposób spowodować by marketing i sprzedaż podążały wspólną drogą, a ich cele i działania były spójne.

Student ma za zadanie zapoznać się z teoriami i pojęciami omawianymi podczas zajęć oraz zaplanować/zaprojektować całościową strategię działań trade marketingowych dla wybranego producenta.

Pełny opis:

Przedmiot Marketing handlowy ma celu zapoznanie studentów z działaniami marketingowymi w miejscu sprzedaży, planowania działań marketingowo-handlowych, współpracy z innymi podmiotami biznesowymi (np. klientami, sieciami handlowymi, grupami zakupowymi, itp.).

Celem przedmiotu jest nauczenie studenta w jaki sposób planować działania w miejscu sprzedaży, jak zarządzać sprzedażą, w jaki sposób spowodować by marketing i sprzedaż podążały wspólną drogą, a ich cele i działania były spójne.

Student ma za zadanie zapoznać się z teoriami i pojęciami omawianymi podczas zajęć oraz zaplanować/zaprojektować całościową strategię działań trade marketingowych dla wybranego producenta.

Zagadnienia poruszane na zajęciach:

1. Co to jest marketing handlowy? Czym się zajmuje? W jaki sposób jest zorganizowana sprzedaż/dział sprzedaży?

2. Co to jest dystrybucja i jakie ma znaczenie? Rodzaje dystrybucji.

3. Różnice pomiędzy kanałami sprzedaży (kanał tradycyjny/nowoczesny) i jak nimi zarządzać. Prio

4. Jak być widocznym w sklepie? Zarządzanie materiałami POS.

5. Kalendarz promocyjny (działania skoordynowane z działem marketingu)

6. Finanse - zarządzanie budżetem, obliczanie ROI, współpraca z działem Finansów,

7. Jak współpracować z kluczowymi klientami?

8. Zarządzanie kategorią

9. Analiza danych rynkowych, sprzedażowych -Jak analizować dane? Z czego korzystać? AC Nielsen, Dunnhumby, SAP, systemy wewnętrzne

10. Jak współpracować z działem sprzedaży? Spotkania, wizyty w terenie, workshop'y.

11. Co zrobić kiedy niewiele wolno? (działania na rynkach, gdzie działania promocyjne są prawnie ograniczone)

Literatura:

1. Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, wyd. Onepress, 2011

2. Strategiczny brand marketing. Praktyczny przewodnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko, Jarek Szczepański, wyd. Onepress, 2015

3. Marketing w działalności gospodarczej. Podręcznik do nauki zawodu Technik Handlowiec, WSiP, 2013

Efekty uczenia się:

01_W – zna narzędzia potrzebne do opracowywania i kampanii marketingu handlowego, rozumie ideę tworzenia spójnej strategii marketingowo-sprzedażowej

02_U – umie zaprojektować zaproponować plany/promocje marketingowo-handlowe dla wybranego produktu/grupy produktów

03_U – interpretuje rezultaty niezbędnych analiz rynkowych, analizuje i porównuje je

04_U – posiada umiejętność tworzenia kompleksowych planów strategicznych, które są połączeniem planów marketingowych oraz celów sprzedażowych

05_K – zdaje sobie sprawę z wyzwań stojących przed rynkiem biznesowym, presji czasu oraz efektywności kryteriów budżetowych

Metody i kryteria oceniania:

1. Test znajomości podstaw teoretycznych.

2. Projekt (analiza rynku oraz propozycja strategii trade marketingowej dla wybranego produenta) - realizacja w grupach, prezentacja na zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-15
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tekień
Prowadzący grup: Agnieszka Tekień
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Skrócony opis:

Przedmiot Marketing handlowy ma celu zapoznanie studentów z działaniami marketingowymi w miejscu sprzedaży, planowania działań marketingowo-handlowych, współpracy z innymi podmiotami biznesowymi (np. klientami, sieciami handlowymi, grupami zakupowymi, itp.).

Celem przedmiotu jest nauczenie studenta w jaki sposób planować działania w miejscu sprzedaży, jak zarządzać sprzedażą, w jaki sposób spowodować by marketing i sprzedaż podążały wspólną drogą, a ich cele i działania były spójne.

Student ma za zadanie zapoznać się z teoriami i pojęciami omawianymi podczas zajęć oraz zaplanować/zaprojektować całościową strategię działań trade marketingowych dla wybranego producenta.

Pełny opis:

Przedmiot Marketing handlowy ma celu zapoznanie studentów z działaniami marketingowymi w miejscu sprzedaży, planowania działań marketingowo-handlowych, współpracy z innymi podmiotami biznesowymi (np. klientami, sieciami handlowymi, grupami zakupowymi, itp.).

Celem przedmiotu jest nauczenie studenta w jaki sposób planować działania w miejscu sprzedaży, jak zarządzać sprzedażą, w jaki sposób spowodować by marketing i sprzedaż podążały wspólną drogą, a ich cele i działania były spójne.

Student ma za zadanie zapoznać się z teoriami i pojęciami omawianymi podczas zajęć oraz zaplanować/zaprojektować całościową strategię działań trade marketingowych dla wybranego producenta.

Zagadnienia poruszane na zajęciach:

1. Co to jest marketing handlowy? Czym się zajmuje? W jaki sposób jest zorganizowana sprzedaż/dział sprzedaży?

2. Co to jest dystrybucja i jakie ma znaczenie? Rodzaje dystrybucji.

3. Różnice pomiędzy kanałami sprzedaży (kanał tradycyjny/nowoczesny) i jak nimi zarządzać. Prio

4. Jak być widocznym w sklepie? Zarządzanie materiałami POS.

5. Kalendarz promocyjny (działania skoordynowane z działem marketingu)

6. Finanse - zarządzanie budżetem, obliczanie ROI, współpraca z działem Finansów,

7. Jak współpracować z kluczowymi klientami?

8. Zarządzanie kategorią

9. Analiza danych rynkowych, sprzedażowych -Jak analizować dane? Z czego korzystać? AC Nielsen, Dunnhumby, SAP, systemy wewnętrzne

10. Jak współpracować z działem sprzedaży? Spotkania, wizyty w terenie, workshop'y.

11. Co zrobić kiedy niewiele wolno? (działania na rynkach, gdzie działania promocyjne są prawnie ograniczone)

Literatura:

1. Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, wyd. Onepress, 2011

2. Strategiczny brand marketing. Praktyczny przewodnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko, Jarek Szczepański, wyd. Onepress, 2015

3. Marketing w działalności gospodarczej. Podręcznik do nauki zawodu Technik Handlowiec, WSiP, 2013

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)