Marketing handlowy - spec: Zarządzanie marketingiem w środowisku międzynarodowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MNM3NP18MN-Z17 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing handlowy - spec: Zarządzanie marketingiem w środowisku międzynarodowym |
Jednostka: | Akademia Finansów i Biznesu Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Przedmiot Marketing handlowy ma celu zapoznanie studentów z działaniami marketingowymi w miejscu sprzedaży, planowania działań marketingowo-handlowych, współpracy z innymi podmiotami biznesowymi (np. klientami, sieciami handlowymi, grupami zakupowymi, itp.). Celem przedmiotu jest nauczenie studenta w jaki sposób planować działania w miejscu sprzedaży, jak zarządzać sprzedażą, w jaki sposób spowodować by marketing i sprzedaż podążały wspólną drogą, a ich cele i działania były spójne. Student ma za zadanie zapoznać się z teoriami i pojęciami omawianymi podczas zajęć oraz zaplanować/zaprojektować całościową strategię działań trade marketingowych dla wybranego producenta. |
Pełny opis: |
Przedmiot Marketing handlowy ma celu zapoznanie studentów z działaniami marketingowymi w miejscu sprzedaży, planowania działań marketingowo-handlowych, współpracy z innymi podmiotami biznesowymi (np. klientami, sieciami handlowymi, grupami zakupowymi, itp.). Celem przedmiotu jest nauczenie studenta w jaki sposób planować działania w miejscu sprzedaży, jak zarządzać sprzedażą, w jaki sposób spowodować by marketing i sprzedaż podążały wspólną drogą, a ich cele i działania były spójne. Student ma za zadanie zapoznać się z teoriami i pojęciami omawianymi podczas zajęć oraz zaplanować/zaprojektować całościową strategię działań trade marketingowych dla wybranego producenta. Zagadnienia poruszane na zajęciach: 1. Co to jest marketing handlowy? Czym się zajmuje? W jaki sposób jest zorganizowana sprzedaż/dział sprzedaży? 2. Co to jest dystrybucja i jakie ma znaczenie? Rodzaje dystrybucji. 3. Różnice pomiędzy kanałami sprzedaży (kanał tradycyjny/nowoczesny) i jak nimi zarządzać. Prio 4. Jak być widocznym w sklepie? Zarządzanie materiałami POS. 5. Kalendarz promocyjny (działania skoordynowane z działem marketingu) 6. Finanse - zarządzanie budżetem, obliczanie ROI, współpraca z działem Finansów, 7. Jak współpracować z kluczowymi klientami? 8. Zarządzanie kategorią 9. Analiza danych rynkowych, sprzedażowych -Jak analizować dane? Z czego korzystać? AC Nielsen, Dunnhumby, SAP, systemy wewnętrzne 10. Jak współpracować z działem sprzedaży? Spotkania, wizyty w terenie, workshop'y. 11. Co zrobić kiedy niewiele wolno? (działania na rynkach, gdzie działania promocyjne są prawnie ograniczone) |
Literatura: |
1. Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, wyd. Onepress, 2011 2. Strategiczny brand marketing. Praktyczny przewodnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko, Jarek Szczepański, wyd. Onepress, 2015 3. Marketing w działalności gospodarczej. Podręcznik do nauki zawodu Technik Handlowiec, WSiP, 2013 |
Efekty uczenia się: |
01_W – zna narzędzia potrzebne do opracowywania i kampanii marketingu handlowego, rozumie ideę tworzenia spójnej strategii marketingowo-sprzedażowej 02_U – umie zaprojektować zaproponować plany/promocje marketingowo-handlowe dla wybranego produktu/grupy produktów 03_U – interpretuje rezultaty niezbędnych analiz rynkowych, analizuje i porównuje je 04_U – posiada umiejętność tworzenia kompleksowych planów strategicznych, które są połączeniem planów marketingowych oraz celów sprzedażowych 05_K – zdaje sobie sprawę z wyzwań stojących przed rynkiem biznesowym, presji czasu oraz efektywności kryteriów budżetowych |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Test znajomości podstaw teoretycznych. 2. Projekt (analiza rynku oraz propozycja strategii trade marketingowej dla wybranego produenta) - realizacja w grupach, prezentacja na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-15 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Tekień | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Tekień | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot Marketing handlowy ma celu zapoznanie studentów z działaniami marketingowymi w miejscu sprzedaży, planowania działań marketingowo-handlowych, współpracy z innymi podmiotami biznesowymi (np. klientami, sieciami handlowymi, grupami zakupowymi, itp.). Celem przedmiotu jest nauczenie studenta w jaki sposób planować działania w miejscu sprzedaży, jak zarządzać sprzedażą, w jaki sposób spowodować by marketing i sprzedaż podążały wspólną drogą, a ich cele i działania były spójne. Student ma za zadanie zapoznać się z teoriami i pojęciami omawianymi podczas zajęć oraz zaplanować/zaprojektować całościową strategię działań trade marketingowych dla wybranego producenta. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot Marketing handlowy ma celu zapoznanie studentów z działaniami marketingowymi w miejscu sprzedaży, planowania działań marketingowo-handlowych, współpracy z innymi podmiotami biznesowymi (np. klientami, sieciami handlowymi, grupami zakupowymi, itp.). Celem przedmiotu jest nauczenie studenta w jaki sposób planować działania w miejscu sprzedaży, jak zarządzać sprzedażą, w jaki sposób spowodować by marketing i sprzedaż podążały wspólną drogą, a ich cele i działania były spójne. Student ma za zadanie zapoznać się z teoriami i pojęciami omawianymi podczas zajęć oraz zaplanować/zaprojektować całościową strategię działań trade marketingowych dla wybranego producenta. Zagadnienia poruszane na zajęciach: 1. Co to jest marketing handlowy? Czym się zajmuje? W jaki sposób jest zorganizowana sprzedaż/dział sprzedaży? 2. Co to jest dystrybucja i jakie ma znaczenie? Rodzaje dystrybucji. 3. Różnice pomiędzy kanałami sprzedaży (kanał tradycyjny/nowoczesny) i jak nimi zarządzać. Prio 4. Jak być widocznym w sklepie? Zarządzanie materiałami POS. 5. Kalendarz promocyjny (działania skoordynowane z działem marketingu) 6. Finanse - zarządzanie budżetem, obliczanie ROI, współpraca z działem Finansów, 7. Jak współpracować z kluczowymi klientami? 8. Zarządzanie kategorią 9. Analiza danych rynkowych, sprzedażowych -Jak analizować dane? Z czego korzystać? AC Nielsen, Dunnhumby, SAP, systemy wewnętrzne 10. Jak współpracować z działem sprzedaży? Spotkania, wizyty w terenie, workshop'y. 11. Co zrobić kiedy niewiele wolno? (działania na rynkach, gdzie działania promocyjne są prawnie ograniczone) |
|
Literatura: |
1. Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, wyd. Onepress, 2011 2. Strategiczny brand marketing. Praktyczny przewodnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko, Jarek Szczepański, wyd. Onepress, 2015 3. Marketing w działalności gospodarczej. Podręcznik do nauki zawodu Technik Handlowiec, WSiP, 2013 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.