Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja strategiczna SPEC: Zarządzanie marketingiem w środowisku miedzynarodowym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MNM4SP02MN-L19
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja strategiczna SPEC: Zarządzanie marketingiem w środowisku miedzynarodowym
Jednostka: Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Proces i zakres komunikacji

System komunikacji marketingowej

Budowa tożsamości, wizerunku i reputacji organizacji

Kapitał, wartość i siła marki

Rola poszczególnych instrumentów marketingu w procesie komunikacji

Promocja i narzędzia promocji

Pełny opis:

Proces komunikacji: uczestnicy i elementy procesu. Zakres komunikacji: komunikacja w węższym i szerszym ujęciu. (2h)

System komunikacji marketingowej: cele i zakres komunikowania, kierunek przekazu, przekaz jednostronny i sprzężenie zwrotne. (2h)

Tożsamość organizacji: elementy wizualne i pozawizualne. Marka: rodzaje, kapitał, wartość i siła marki. (4h)

Wizerunek branży, organizacji, marki. Wizerunek zintegrowany i izolowany. Luka wizerunkowa. (2h)

Rola poszczególnych instrumentów marketingu w procesie komunikacji. Promocja jako podstawowy element procesu komunikacji. (4h)

Cele i formy reklamy, reklama w różnych fazach cyklu życia produktu, realizacja programu reklamowego (cele, budżet, strategia, ocena reklamy), brief agencyjny. (6)

Sponsoring: kryteria podziału, rodzaje. Sprzedaż osobista. (2h)

Public relations: funkcje, cechy, PR wewnętrzny i zewnętrzny, zasady, obszar działania i instrumentarium. (6h)

Promocja sprzedaży: cechy, rodzaje. Cele i zadania promocji sprzedaży, w krótkim i w długim okresie. (2h)

Literatura:

Altkorn J.: Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004, ISBN 83-88936-12-3

Budzyński W.: Wizerunek firmy, Poltex, Warszawa 2002, ISBN 83-88840-28-2

Budzyński W.: Wizerunek równoległy − nowa szansa promocji firmy i marki, Poltex, Warszawa 2008, ISBN 978-83-7561-020-8

Dąbrowska J.: Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014, ISBN 978-83-63566-34-0

Edwards M.R.: An integrative review of employer branding and OB. Theory, Personnel Review 2010

Kozłowski M.: Employer branding . Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwers, Warszawa 2016, ISBN 978-83-8092-796-4

Kall J, Kłeczek R., Sagan A.: Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013, ISBN 978-83-264-6047-0

Knecht Z.: Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2008, ISBN 978-83-255-0172-3

Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing, Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, ISBN 83-208-1358-1

Kotler P., Keller K.L.: Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2014, ISBN 978-83-7510-933-7

Marketing − koncepcja skutecznych działań, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011, ISBN 978-83-208-1947-2

Mruk H.: Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2012, ISBN 978-83-01-16967-1

Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H.: Marketing, uwarunkowania i instrumenty, AE Poznań, Poznań 2005, ISBN 83-7417-060-3

Nowacka A., Nowacki R.: Podstawy marketingu, Difin, Warszawa 2010, ISBN 978-83-7251-459-2

Wiktor J.: Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN, Warszawa 2013, ISBN 978-83-01-17390-6

Witek-Hajduk M.: Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011, ISBN 978-83-264-1333-9

Wojtaszczyk K.: Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, ISBN 978-83-75-25-747-2

Efekty uczenia się:

Znajomość zasad, elementów i obszarów skutecznej komunikacji marketingowej.

Umiejętność efektywnego komunikowania w zróżnicowanych warunkach rynkowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-16 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Rezner
Prowadzący grup: Wojciech Rezner
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)