Kształtowanie wizerunku pracodawcy SPEC: Zarządzanie zasobami ludzkimi w środowisku międzynarodowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MNM4SP02MN-L20 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształtowanie wizerunku pracodawcy SPEC: Zarządzanie zasobami ludzkimi w środowisku międzynarodowym |
Jednostka: | Kierunek-Zarządzanie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowy |
Skrócony opis: |
Tożsamość organizacji - fundament kształtowania wizerunku pracodawcy Wizerunek organizacji jako istotny element propozycji wartości zatrudnienia Marka korporacyjna a marka pracodawcy Podstawowe obszary kształtowania wizerunku pracodawcy Modele EB Pracodawca z wyboru jako cel kształtowania wizerunku pracodawcy Zarządzanie marką pracodawcy Kształtowanie wizerunku - narzędzia promocji Kształtowanie wizerunku pracodawcy na zewnątrz organizacji Kształtowanie wizerunku pracodawcy wewnątrz organizacji |
Pełny opis: |
Tożsamość organizacji - fundament kształtowania wizerunku pracodawcy, elementy wizualne i pozawizualne tożsamości (2h) Wizerunek organizacji jako istotny element propozycji wartości zatrudnienia - wizerunek, luka wizerunkowa, funkcje wizerunku, wizerunek zintegrowany i wizerunek izolowany, reputacja organizacji (3h) Marka korporacyjna a marka pracodawcy, siła marki, kapitał marki, wartość marki (2h) Modele EB, w tym model Richarda Mosleya i Simona Barrowa (3h) Podstawowe obszary kształtowania wizerunku pracodawcy, psychologia organizacji, tożsamość organizacji, identyfikacja organizacji, kontrakt psychologiczny (2h) Pracodawca z wyboru jako cel kształtowania wizerunku pracodawcy, atrakcyjność organizacji - pracodawcy (2h) Zarządzanie marką pracodawcy, ustalanie celów związanych z budową marki pracodawcy, rozpoznawanie problemów, kontrola siły marki pracodawcy (2h) Kształtowanie wizerunku pracodawcy na zewnątrz organizacji, działania wizerunkowe, działania rekrutacyjne (2h) Kształtowanie wizerunku, narzędzia promocji - reklama, sponsoring, PR (8h) Kształtowanie wizerunku pracodawcy wewnątrz organizacji, komunikacja wewnętrzna, satysfakcja, zaangażowanie, oceny okresowe, rozwój, szkolenia, kultura organizacyjna oparta na wartościach, kluczowi pracownicy, integracja, rozstanie z pracownikiem (4h) |
Literatura: |
Altkorn J.: Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004, ISBN 83-88936-12-3 Budzyński W.: Wizerunek firmy, Poltex, Warszawa 2002, ISBN 83-88840-28-2 Budzyński W.: Wizerunek równoległy − nowa szansa promocji firmy i marki, Poltex, Warszawa 2008, ISBN 978-83-7561-020-8 Dąbrowska J.: Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014, ISBN 978-83-63566-34-0 Edwards M.R.: An integrative review of employer branding and OB. Theory, Personnel Review 2010 Kozłowski M.: Employer branding . Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwers, Warszawa 2016, ISBN 978-83-8092-796-4 Kall J, Kłeczek R., Sagan A.: Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013, ISBN 978-83-264-6047-0 Knecht Z.: Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2008, ISBN 978-83-255-0172-3 Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing, Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, ISBN 83-208-1358-1 Kotler P., Keller K.L.: Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2014, ISBN 978-83-7510-933-7 Mruk H.: Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2012, ISBN 978-83-01-16967-1 Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H.: Marketing, uwarunkowania i instrumenty, AE Poznań, Poznań 2005, ISBN 83-7417-060-3 Nowacka A., Nowacki R.: Podstawy marketingu, Difin, Warszawa 2010, ISBN 978-83-7251-459-2 Wiktor J.: Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN, Warszawa 2013, ISBN 978-83-01-17390-6 Witek-Hajduk M.: Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011, ISBN 978-83-264-1333-9 Wojtaszczyk K.: Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, ISBN 978-83-75-25-747-2 |
Efekty uczenia się: |
Znajomość obszarów i zasad kształtowania wizerunku pracodawcy. Umiejętność prowadzenia skutecznych działań w istotnych obszarach dla wizerunku pracodawcy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Rezner | |
Prowadzący grup: | Wojciech Rezner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-20 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kaczkowska-Serafińska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kaczkowska-Serafińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.