PDW dla spec.Zarządzanie w hotelarstwie:Zasoby ludzkie w hotelarstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PDW-TR-M2NP02-L18 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PDW dla spec.Zarządzanie w hotelarstwie:Zasoby ludzkie w hotelarstwie |
Jednostka: | Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem nauczania jest przekazanie aktualnej i ujętej całościowo wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, stanowiącej podstawę do identyfikacji problemów występujących w procesie zarządzania zasobami ludzkim w hotelarstwie, jak również ich rozwiązywania w aspekcie ekonomicznym, organizacyjnym i społeczno-kulturowym. Celem jest również wypracowanie podstawowych umiejętności praktycznego zastosowania w organizacji poznanych zagadnień. |
Pełny opis: |
Cele szczegółowe: Zapoznanie z podstawowymi pojęciami dotyczącymi procesu zarządzania zasobami ludzkimi Zdobycie przez studentów wiedzy teoretycznej z zakresu poszczególnych funkcji zarządzania zasobami ludzkimi i ich roli w tym procesie Zapoznanie z wybranymi współczesnymi koncepcjami zarządzania zasobami ludzkimi Wypracowanie umiejętności doboru i poprawnego zastosowania metod, technik i środków wykorzystywanych w procesie zarządzania zasobami ludzkimi Student posiada wiedzę na temat kwalifikacji zawodowych do pracy w hotelarstwie Poznaje Istotę, cele i cechy zarządzania zasobami ludzkimi Posiada umiejętność podziału procesu zarządzania zasobami ludzkimi Poznaje kwalifikację i sposoby kształtowania poprawnych stosunków międzyludzkich Jest kompetentny w zakresie kształtowania zaangażowania pracowników Poznaje zasady i procedury z zakresu zatrudnienia obcokrajowców: procedury, koszty, możliwości i zagrożenia. Poznaje sposoby Kontroli i oceny pracowników Posiada kompetencje z zakresu komunikowania się. Skuteczna komunikacja, bariery komunikacyjne w hotelu. Różnice kulturowe a komunikacja. Umie organizować i uczestniczyć w zebraniach Poznaje wybrane koncepcje zarządzania personelem. Outsourcing. Umie obsługiwać klientów Zna zasady zarządzania gościnnością Interpretuje standardy jako gwarant powtarzalności Zna rolę kultury przedsiębiorstwa hotelarskiego |
Literatura: |
Dominik P.(red.) : Zarządzanie hotelem. Wybrane zagadnienia. Difin, Warszawa 2015; Rozdziały: 2, 3, 4, 5, 8 Dominik P., Drogoń W.: Organizacja przedsiębiorstwa hotelarskiego. Wyd. DrukTur, Warszawa Kabza J., Sadowska E.: Zatrudnienie obcokrajowców: procedury, koszty, możliwości i zagrożenia. Hotelarz 11/(658) listopad 2017, s. 36-37 Skalska T., Pustoła J.: Kompetentny pracownik hotelu. WSG, Bydgoszcz 2009; Część I: Rozdział: 1, 6, 7, 8, 9 Lęgiewicz A.: Kompetencje personalne i społeczne w obszarach zawodowych. Difin, Warszawa 2014 |
Efekty uczenia się: |
Student: Rozróżnia podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi Charakteryzuje funkcje zarządzania zasobami ludzkimi Określa i analizuje kluczowe obszary w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji Podaje własne rozstrzygnięcia problemu, prezentując twórczą postawę |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne na ocenę z treści wykładowych Uczestnictwo w ćwiczeniach i wykonywania bieżących zadań |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-16 - 2018-07-15 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Dominik | |
Prowadzący grup: | Piotr Dominik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.