Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy matematyki z informatyką

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PPB1NP008
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy matematyki z informatyką
Jednostka: Kierunek-Pedagogika
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Podstawowa wiedza z zakresu matematyki i informatyki. Prowadzenie rozumowań matematycznych. Podstawowa wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, typowe dla absolwentów szkół średnich.

Pełny opis:

Student wie jak należ komunikować się z pozostałymi uczestnikami procesu dydaktycznego.

Zna elementarną terminologię używaną w informatyce i rozumie jej zastosowanie; posiada podstawową wiedzę z zakresu wykorzystania programów komputerowych w codziennej pracy.

Student oblicza wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych, równania, nierówności i układy równań, prawidłowo posługuje się wzorami (figury na płaszczyźnie, bryły), dokonuje analizy i prawidłowo rozwiązuje zadanie z treścią, łączy matematykę z elementami informatyki. Sprawnie wykorzystuje najnowsze technologii (ICT) w celu analizowania i rozwiązywania postawionych problemów matematycznych.

Projektuje działania własne przy użyciu tradycyjnych metod, form i środków dydaktycznych, jak również nowoczesnych technologii informatycznych. Sprawnie wykorzystuje najnowsze/ dostępne materiały (kompendium leksykon, zbiór zadań, zagadki matematyczne), w celu analizowania i rozwiązywania postawionych problemów matematycznych.

Zgodnie współpracuje w grupie. Potrafi przyjąć powierzone role i odpowiedzialnie wywiązuje się z przydzielonych

zadań. Szanuje poglądy

innych, a jednocześnie

potrafi inspirować ich do uczenia się.

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki i informatyki; dokonuje samooceny tychże kompetencji i umiejętności, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Jest przekonany o potrzebie systematycznego aktualizowania swojej wiedzy i doskonalenia posiadanych już umiejętności.

Wykazuje aktywność, podejmuje trud i jest gotowy do podejmowania dodatkowych działań, indywidualnych oraz zespołowych z zakresu edukacji matematycznej i informatycznej.

Skutecznie komunikuje się z otoczeniem z wykorzystaniem pojęć i terminów odnoszących się do obszaru nauk matematycznych

Literatura:

1. Christoph Drosser: Matematyka daj się uwieść, PWN Warszawa 2016 2. Fascynująca matematyka : od planów piramid do badania nieskończoności, magiczny świat cyfr, pojęć i kształtów, teoria chaosu i zakręcona logika, od Pitagorasa do komputerów / Anne Rooney ; przeł. z ang. Ewa Wierzbicka. - Warszawa: Bellona, 2011.

3. Elementy statystyki dla nauczycieli matematyki / Brunon Kamiński ; Centrum Doskonalenia Nauczycieli im. W. Spasowskiego. Oddział w Toruniu. - Toruń : CDN, 1990.

4. Charles Phillips: Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających logiczne myślenie, PWN, Gliwice 2010 5. GeoGebra: wprowadzanie innowacji edukacyjnej / pod red. Katarzyny Winkowskiej-Nowak, Roberta Skiby. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2011.

Efekty uczenia się:

PED1P_W05

Ma pogłębioną wiedzę dotycząca procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich technik, a także uwarunkowań i zaburzeń

PED1P_W15

Posiada podstawowa wiedzę i umiejętności w zakresie technologii informatycznych i informacyjnych (ICT)

PED1P_U06

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT)

PED1P_U11

Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej i wychowawczej

PED1P_U13

Potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie

PED1P_K01

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności pedagogicznych. Rozumie potrzebę ciągłego aktualizowania swojej wiedzy, dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego.

Dokonuje weryfikacji i samooceny własnych kompetencji

zawodowych i dąży do ciągłego doskonalenia umiejętności

pedagogicznych.

PED1P_K02

Ma przekonanie o sensie i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych. Wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki

PED1P_K06

Jest gotowy do komunikowania się z otoczeniem, w tym z osobami nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie, przekazuje i broni swoje poglądy, wypowiada się w ważnych sprawach społecznych. jest gotowy do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne, ma świadomość wagi postawy prospołecznej. Podejmuje działania na rzecz budowania porozumienia miedzy jednostkami i grupami społecznymi. Podejmuje współprace z innymi specjalistami mającą przyczynić się do efektywności oddziaływań pedagogicznych.

PED1P_K07

Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze), poprawnie rozstrzyga dylematy wynikające z roli nauczyciela, pedagoga

Metody i kryteria oceniania:

Praca zaliczeniowa (P1) grupowa realizacja zleconego zadania - gra dydaktyczna

Obserwacja pracy studenta (O)

Oć = P1 x 0,5 + O x 0,5 =

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-15
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-01
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Gogolewska-Tośka
Prowadzący grup: Małgorzata Gogolewska-Tośka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)