Podstawy matematyki z informatyką
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PPB1NP008 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy matematyki z informatyką |
Jednostka: | Kierunek-Pedagogika |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Podstawowa wiedza z zakresu matematyki i informatyki. Prowadzenie rozumowań matematycznych. Podstawowa wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, typowe dla absolwentów szkół średnich. |
Pełny opis: |
Student wie jak należ komunikować się z pozostałymi uczestnikami procesu dydaktycznego. Zna elementarną terminologię używaną w informatyce i rozumie jej zastosowanie; posiada podstawową wiedzę z zakresu wykorzystania programów komputerowych w codziennej pracy. Student oblicza wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych, równania, nierówności i układy równań, prawidłowo posługuje się wzorami (figury na płaszczyźnie, bryły), dokonuje analizy i prawidłowo rozwiązuje zadanie z treścią, łączy matematykę z elementami informatyki. Sprawnie wykorzystuje najnowsze technologii (ICT) w celu analizowania i rozwiązywania postawionych problemów matematycznych. Projektuje działania własne przy użyciu tradycyjnych metod, form i środków dydaktycznych, jak również nowoczesnych technologii informatycznych. Sprawnie wykorzystuje najnowsze/ dostępne materiały (kompendium leksykon, zbiór zadań, zagadki matematyczne), w celu analizowania i rozwiązywania postawionych problemów matematycznych. Zgodnie współpracuje w grupie. Potrafi przyjąć powierzone role i odpowiedzialnie wywiązuje się z przydzielonych zadań. Szanuje poglądy innych, a jednocześnie potrafi inspirować ich do uczenia się. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki i informatyki; dokonuje samooceny tychże kompetencji i umiejętności, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Jest przekonany o potrzebie systematycznego aktualizowania swojej wiedzy i doskonalenia posiadanych już umiejętności. Wykazuje aktywność, podejmuje trud i jest gotowy do podejmowania dodatkowych działań, indywidualnych oraz zespołowych z zakresu edukacji matematycznej i informatycznej. Skutecznie komunikuje się z otoczeniem z wykorzystaniem pojęć i terminów odnoszących się do obszaru nauk matematycznych |
Literatura: |
1. Christoph Drosser: Matematyka daj się uwieść, PWN Warszawa 2016 2. Fascynująca matematyka : od planów piramid do badania nieskończoności, magiczny świat cyfr, pojęć i kształtów, teoria chaosu i zakręcona logika, od Pitagorasa do komputerów / Anne Rooney ; przeł. z ang. Ewa Wierzbicka. - Warszawa: Bellona, 2011. 3. Elementy statystyki dla nauczycieli matematyki / Brunon Kamiński ; Centrum Doskonalenia Nauczycieli im. W. Spasowskiego. Oddział w Toruniu. - Toruń : CDN, 1990. 4. Charles Phillips: Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających logiczne myślenie, PWN, Gliwice 2010 5. GeoGebra: wprowadzanie innowacji edukacyjnej / pod red. Katarzyny Winkowskiej-Nowak, Roberta Skiby. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2011. |
Efekty uczenia się: |
PED1P_W05 Ma pogłębioną wiedzę dotycząca procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich technik, a także uwarunkowań i zaburzeń PED1P_W15 Posiada podstawowa wiedzę i umiejętności w zakresie technologii informatycznych i informacyjnych (ICT) PED1P_U06 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) PED1P_U11 Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej i wychowawczej PED1P_U13 Potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie PED1P_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności pedagogicznych. Rozumie potrzebę ciągłego aktualizowania swojej wiedzy, dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego. Dokonuje weryfikacji i samooceny własnych kompetencji zawodowych i dąży do ciągłego doskonalenia umiejętności pedagogicznych. PED1P_K02 Ma przekonanie o sensie i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych. Wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki PED1P_K06 Jest gotowy do komunikowania się z otoczeniem, w tym z osobami nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie, przekazuje i broni swoje poglądy, wypowiada się w ważnych sprawach społecznych. jest gotowy do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne, ma świadomość wagi postawy prospołecznej. Podejmuje działania na rzecz budowania porozumienia miedzy jednostkami i grupami społecznymi. Podejmuje współprace z innymi specjalistami mającą przyczynić się do efektywności oddziaływań pedagogicznych. PED1P_K07 Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze), poprawnie rozstrzyga dylematy wynikające z roli nauczyciela, pedagoga |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca zaliczeniowa (P1) grupowa realizacja zleconego zadania - gra dydaktyczna Obserwacja pracy studenta (O) Oć = P1 x 0,5 + O x 0,5 = |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-15 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-01 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Gogolewska-Tośka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Gogolewska-Tośka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.