Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PPB5NP-S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Kierunek-Pedagogika
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

Seminaria licencjackie

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Założenia (opisowo):

Student posiada podstawową wiedzę na temat metodologii badań pedagogicznych oraz elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie narzędzi badawczych oraz prowadzenie prostych badań pedagogicznych. Student potrafi formułować wypowiedzi ustne oraz pisemne, samodzielnie analizować, wnioskować, prezentować wyniki badań oraz wskazywać dalsze ich kierunki. Student posiada kompetencje komunikowania się z grupą oraz z promotorem pracy, potrafi dokonać syntezy dotychczasowej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na nowe doświadczenia badawcze.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest osiągnięcie przez prowadzącego założonych efektów uczenia się poprzez realizację określonych zadań dydaktycznych.

Pełny opis:

1. Geneza i rozwój koncepcji badania zjawisk pedagogicznych.

2. Typologia badań pedagogicznych.

3. Ilościowe i jakościowe procedury badania zjawisk społecznych oraz ich historyczna zmienność.

4. Metodologiczna komplementarność badań ilościowych i jakościowych.

5. Organizacja i etapy badań naukowych.

6. Formułowanie problemów badawczych i hipotez roboczych.

7. Zmienne i wskaźniki w badaniach pedagogicznych.

8. Dobór metod i technik badawczych jako warunek rzetelności w poznawaniu prawdy naukowej.

9. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie.

10. Analiza porównawcza wybranych narzędzi badawczych.

11. Pomiar w badaniach pedagogicznych.

12. Zasady interpretowania wyników danych źródłowych.

13. Formy prezentacji wyników badań pedagogicznych.

14. Praktyczne opracowanie procedury badania wybranego zjawiska pedagogicznego.

15. Warunki poprawności opracowanej koncepcji badań pedagogicznych w odniesieniu do wybranego problemu badawczego – zaprezentowanie i analiza koncepcji.

Literatura:

• Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006.

• Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006.

• Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2010.

• Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

• Zaczyński W. P., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 2000.

Efekty uczenia się:

PED1P_W02

Ma elementarną wiedzę z zakresu pedagogiki zorientowaną na zastosowanie praktyczne w obrębie studiowanej specjalności

PED1P_W15

Posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technologii informatycznych i informacyjnych (ICT)

PED1P_W17

Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; ukierunkowaną na wybrany obszar działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej bądź pomocowej

PED1P_U05

Posiada umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów. Potrafi ocenić przydatność dobranych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z podejmowaną działalnością pedagogiczną w zakresie studiowanej specjalności

PED1P_U06

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT)

PED1P_U08

Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin powiązanych ze studiowaną specjalnością

PED1P_K01

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności pedagogicznych. Rozumie potrzebę ciągłego aktualizowania swojej wiedzy, dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego.

Dokonuje weryfikacji i samooceny własnych kompetencji

zawodowych i dąży do ciągłego doskonalenia umiejętności

pedagogicznych.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena poszczególnych fragmentów pracy (ocena K) 0,8

Postawa na zajęciach (ocena P) 0,2

Os = Kx0,8 + Px0,2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Gogolewska-Tośka
Prowadzący grup: Grażyna Cęcelek, Tadeusz Cichorz, Grażyna Gadomska, Małgorzata Gogolewska-Tośka, Bożena Józefów-Czerwińska, Marta Milewska, Marta Petrykowska, Agnieszka Sojka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Rodzaj przedmiotu:

seminarium licencjackie

Tryb prowadzenia:

mieszany: zdalnie, w sali

Wymagania (lista przedmiotów):

metody badań pedagogicznych, statystyka

Założenia (lista przedmiotów):

Student posiada podstawową wiedzę na temat metodologii badań pedagogicznych oraz elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie narzędzi badawczych oraz prowadzenie prostych badań pedagogicznych. Student potrafi formułować wypowiedzi ustne oraz pisemne, samodzielnie analizować, wnioskować, prezentować wyniki badań oraz wskazywać dalsze ich kierunki. Student posiada kompetencje komunikowania się z grupą oraz z promotorem pracy, potrafi dokonać syntezy dotychczasowej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na nowe doświadczenia badawcze.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest osiągnięcie przez prowadzącego założonych efektów uczenia się poprzez realizację określonych zadań dydaktycznych.

Pełny opis:

1. Geneza i rozwój koncepcji badania zjawisk pedagogicznych.

2. Typologia badań pedagogicznych.

3. Ilościowe i jakościowe procedury badania zjawisk społecznych oraz ich historyczna zmienność.

4. Metodologiczna komplementarność badań ilościowych i jakościowych.

5. Organizacja i etapy badań naukowych.

6. Formułowanie problemów badawczych i hipotez roboczych.

7. Zmienne i wskaźniki w badaniach pedagogicznych.

8. Dobór metod i technik badawczych jako warunek rzetelności w poznawaniu prawdy naukowej.

9. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie.

10. Analiza porównawcza wybranych narzędzi badawczych.

11. Pomiar w badaniach pedagogicznych.

12. Zasady interpretowania wyników danych źródłowych.

13. Formy prezentacji wyników badań pedagogicznych.

14. Praktyczne opracowanie procedury badania wybranego zjawiska pedagogicznego.

15. Warunki poprawności opracowanej koncepcji badań pedagogicznych w odniesieniu do wybranego problemu badawczego – zaprezentowanie i analiza koncepcji.

Literatura:

• Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006.

• Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006.

• Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2010.

• Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

• Zaczyński W. P., Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 2000.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Gogolewska-Tośka
Prowadzący grup: Grażyna Cęcelek, Małgorzata Gogolewska-Tośka, Marta Petrykowska, Agnieszka Sojka, Ryszard Stępień
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Gogolewska-Tośka
Prowadzący grup: Tadeusz Cichorz, Bożena Józefów-Czerwińska, Roksolyana Shvay
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)