Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PPB5NP012
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne
Jednostka: Kierunek-Pedagogika
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
specjalnościowy

Tryb prowadzenia:

w sali

Założenia (opisowo):

Zakres wiedzy/umiejętności i kompetencji jaki powinien posiadać student przed rozpoczęciem realizacji zajęć z tego przedmiotu obejmuje podstawową wiedzę z zakresu diagnostyki pedagogicznej, pedagogiki i jej subdyscyplin.


Celem przedmiotu jest osiągnięcie przez prowadzącego założonych efektów kształcenia poprzez realizację określonych zadań dydaktycznych, przybliżających studentom kształcenie specjalne w szkole ogólnodostępnej oraz wspomagających nauczycieli edukacji przedszkolnej w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.


Skrócony opis:

Student potrafi przygotować:

IPET zawierający wskazówki dla nauczycieli oraz inne ćwiczenia usprawniające w pracy nauczyciela z dzieckiem słabosłyszącym

IPET zawierający wskazówki dla nauczycieli oraz inne ćwiczenia usprawniające w pracy nauczyciela z dzieckiem słabo widzącym

IPET zawierający wskazówki dla nauczycieli oraz inne ćwiczenia usprawniające w pracy nauczyciela z dzieckiem z niepełnosprawnością ruchową

IPET zawierający wskazówki dla nauczycieli oraz inne ćwiczenia usprawniające w pracy nauczyciela z dzieckiem z autyzmem

IPET zawierający wskazówki dla nauczycieli oraz inne ćwiczenia usprawniające w pracy nauczyciela z dzieckiem z niepełnosprawnościami sprzężonymi

IPET zawierający wskazówki dla nauczycieli oraz inne ćwiczenia usprawniające w pracy nauczyciela z dzieckiem zagrożonym niedostosowaniem społecznym.

Pełny opis:

Student zna współczesne teorie dotyczące nauczania, wychowania i uczenia się; wie czym jest integracja oraz edukacja włączająca; zna warunki organizowania kształcenia,wychowania i opieki dla dzieci niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym; wie jak realizować dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze działania placówki w Indywidualnych Programach Edukacyjno- Terapeutycznych

Student potrafi opracować IPET dla dzieci: niesłyszących lub słabosłyszących, niewidomych lub słabowidzących; z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją; z upośledzeniem umysłowym; z autyzmem; z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dla uczniów niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

Student odznacza się świadomością prowadzenia zindywidualizowanych działań w pracy opiekuńczej i dydaktyczno- wychowawczej z dziećmi niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie lub zagrożonymi niedostosowaniem społecznym.

Literatura:

1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. poz. 1578)

2. Alicja Tanajewska, Maternicka Kornelia, Renata Naprawa, Indywidualne programy edukacyjno-terapeutycznej, Gdańsk 2016

3.Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny , Gdańsk 2014

Efekty uczenia się:

PED1P_W06

zna współczesne teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów w powiązaniu ze studiowaną specjalnością

PED1P_U04

posiada umiejętności niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, placówki opiekuńczo-wychowawczej, resocjalizacyjnej. Potrafi samodzielnie przygotować i dostosować program nauczania, plan pracy wychowawczej, resocjalizacyjnej do potrzeb i możliwości uczniów i wychowanków zgodnie ze studiowaną specjalnością

PED1P_U11

potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej i wychowawczej

PED1P_U15

potrafi pracować w zespole pełniąc różne role, umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań

PED1P_K03

ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów, wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Metody i kryteria oceniania:

Weryfikacja efektów

Praca zaliczeniowa IPET

Obserwacja pracy studenta (O)

Oć = 0,8 x IPET + 0,2 x O = ….

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Gogolewska-Tośka
Prowadzący grup: Małgorzata Gogolewska-Tośka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Gogolewska-Tośka
Prowadzący grup: Małgorzata Gogolewska-Tośka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)