Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PPB5NP012 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne |
Jednostka: | Kierunek-Pedagogika |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Założenia (opisowo): | Zakres wiedzy/umiejętności i kompetencji jaki powinien posiadać student przed rozpoczęciem realizacji zajęć z tego przedmiotu obejmuje podstawową wiedzę z zakresu diagnostyki pedagogicznej, pedagogiki i jej subdyscyplin. Celem przedmiotu jest osiągnięcie przez prowadzącego założonych efektów kształcenia poprzez realizację określonych zadań dydaktycznych, przybliżających studentom kształcenie specjalne w szkole ogólnodostępnej oraz wspomagających nauczycieli edukacji przedszkolnej w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Skrócony opis: |
Student potrafi przygotować: IPET zawierający wskazówki dla nauczycieli oraz inne ćwiczenia usprawniające w pracy nauczyciela z dzieckiem słabosłyszącym IPET zawierający wskazówki dla nauczycieli oraz inne ćwiczenia usprawniające w pracy nauczyciela z dzieckiem słabo widzącym IPET zawierający wskazówki dla nauczycieli oraz inne ćwiczenia usprawniające w pracy nauczyciela z dzieckiem z niepełnosprawnością ruchową IPET zawierający wskazówki dla nauczycieli oraz inne ćwiczenia usprawniające w pracy nauczyciela z dzieckiem z autyzmem IPET zawierający wskazówki dla nauczycieli oraz inne ćwiczenia usprawniające w pracy nauczyciela z dzieckiem z niepełnosprawnościami sprzężonymi IPET zawierający wskazówki dla nauczycieli oraz inne ćwiczenia usprawniające w pracy nauczyciela z dzieckiem zagrożonym niedostosowaniem społecznym. |
Pełny opis: |
Student zna współczesne teorie dotyczące nauczania, wychowania i uczenia się; wie czym jest integracja oraz edukacja włączająca; zna warunki organizowania kształcenia,wychowania i opieki dla dzieci niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym; wie jak realizować dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze działania placówki w Indywidualnych Programach Edukacyjno- Terapeutycznych Student potrafi opracować IPET dla dzieci: niesłyszących lub słabosłyszących, niewidomych lub słabowidzących; z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją; z upośledzeniem umysłowym; z autyzmem; z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz dla uczniów niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Student odznacza się świadomością prowadzenia zindywidualizowanych działań w pracy opiekuńczej i dydaktyczno- wychowawczej z dziećmi niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie lub zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. |
Literatura: |
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. poz. 1578) 2. Alicja Tanajewska, Maternicka Kornelia, Renata Naprawa, Indywidualne programy edukacyjno-terapeutycznej, Gdańsk 2016 3.Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny , Gdańsk 2014 |
Efekty uczenia się: |
PED1P_W06 zna współczesne teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów w powiązaniu ze studiowaną specjalnością PED1P_U04 posiada umiejętności niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, placówki opiekuńczo-wychowawczej, resocjalizacyjnej. Potrafi samodzielnie przygotować i dostosować program nauczania, plan pracy wychowawczej, resocjalizacyjnej do potrzeb i możliwości uczniów i wychowanków zgodnie ze studiowaną specjalnością PED1P_U11 potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej i wychowawczej PED1P_U15 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role, umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań PED1P_K03 ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów, wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja efektów Praca zaliczeniowa IPET Obserwacja pracy studenta (O) Oć = 0,8 x IPET + 0,2 x O = …. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Gogolewska-Tośka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Gogolewska-Tośka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-19 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Gogolewska-Tośka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Gogolewska-Tośka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.