Ekologia i ochrona środowiska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TRB1NP03 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekologia i ochrona środowiska |
Jednostka: | Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta następujących efektów kształcenia: W zakresie wiedzy: poznanie i zrozumienie pojęć ekologia i ochrona środowiska. Poznanie i rozumienie zasad funkcjonowania środowiska przyrodniczego, czynników ekologicznych, relacji między organizmami żywymi a środowiskiem z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju uwzględnienie potrzeb turystyki i rekreacji z uwzględnieniem tych zasad Turystyka zrównoważona). Poznanie form ochrony przyrody i możliwości racjonalnego wykorzystania środowiska dla celów turystyki i rekreacji. W zakresie umiejętności: wyrobienie umiejętności rozpoznawania różnych sposobów gospodarowania środowiskiem umiejętność scharakteryzowania stanu środowiska przyrodniczego |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta następujących efektów kształcenia: W zakresie wiedzy: poznanie i zrozumienie pojęć ekologia i ochrona środowiska. Poznanie i rozumienie zasad funkcjonowania środowiska przyrodniczego, czynników ekologicznych, relacji między organizmami żywymi a środowiskiem z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju uwzględnienie potrzeb turystyki i rekreacji z uwzględnieniem tych zasad Turystyka zrównoważona). Poznanie form ochrony przyrody i możliwości racjonalnego wykorzystania środowiska dla celów turystyki i rekreacji. W zakresie umiejętności: wyrobienie umiejętności rozpoznawania różnych sposobów gospodarowania środowiskiem umiejętność scharakteryzowania stanu środowiska przyrodniczego umiejętność realizacji potrzeb turystyki i rekreacji w zróżnicowanych ekologicznie obszarach umiejętność sformułowania wniosków z możliwością ich aplikacji w praktyce. W zakresie kompetencji społecznych wyrobienie nawyków systematycznego i efektywnego studiowania, uświadomienie sobie potrzeby permanentnego uzupełniania wiedzy przez całe życie. Umiejętność społecznej potrzeby dbania o środowisko naturalne, a w szczególności o elementy gospodarowania nim w zakresie elementów ściśle związanych z turystyką i rekreacją takich jak gospodarka odpadowa, zaopatrzenie ludności w wodę, ochrona krajobrazu, wartości regionalne regionu. Student uzyskuje podstawy społecznego zrozumienia organizowania turystyki i rekreacji zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju i zachowania wartości i odrębności kulturowej regionów. |
Literatura: |
Zimny H. (2005) Ekologia miasta Wyd. Agencja Wydawniczo- Reklamowa A.Grzegorczyk Warszawa Banaszak J. Wiśniewski H.: Podstawy ekologii, Toruł 2005, Podgórski W. Podstawy ekologii. Wrocław 2003, Kompendium wiedzy o ekologii, PWN Warszawa 2006. |
Efekty uczenia się: |
Ma podstawową wiedzę o miejscu ekologii w systemie nauk przyrodniczych jej przedmiocie badał i metodologii pozyskiwania danych o zagrożeniach środowiska definiuje zakres ekologii z punktu widzenia przestrzeni turystycznej i rekreacyjnej, a przede wszystkim zasady zrównoważonego rozwoju i sposobów, metod ochrony środowiska przyrodniczegoMa wiedzę o podstawowych koncepcjach i metodach zarządzania środowiskiem zna dyrektywy UE dotyczące ochrony środowiska jak również zasady Pałstwowego Monitoringu ŚrodowiskaMa elementarną wiedzę z zakresu uwarunkował prawnych z pogranicza przestrzeni gospodarczej, społecznej i ekologicznejUMIEJĘTNOŚCI Posiada umiejętność stosowania terminologii z zakresu ekologii i ochrony środowiska rozumie powiązania pomiędzy ekologią a środowiskiem gospodarczym i społecznym Potrafi łączyć wiedzę z praktyką w zakresie wykorzystania środowiska w turystyce i rekreacji stosować w tym zakresie podstawowe zasady ekologii i ochrony środowiskaPotrafi definiować zagrożenia środowiska w różnych skalach przestrzennychRozumie konieczność i potrzebę permanentnego uzupełniania wiedzyPosiada zdolność działania w zespole Potrafi segregować problemy i cele badawcze według stopnia ich ważności dla udowodnienia stawianej hipotezyMa świadomość właściwego korzystania z dóbr środowiska naturalnego i widzi potrzebę jego ochrony i odpowiedzialności za podejmowane decyzje (w szczególności dotyczące rozwoju ruchu turystycznego)Widzi potrzebę zachowania estetyki krajobrazu, a w życiu prezentuje postawę proekologiczną jest świadom etycznego wymiaru w prowadzeniu badał naukowych związanych z działalnością turystyczną i rekreacyjną |
Metody i kryteria oceniania: |
Pozytywne zaliczenie tematycznych opracował cząstkowych. Udział w dyskusji i prezentacja multimedialna. Kołcowe zaliczenie materiałów przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-15 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Biernacka | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Biernacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.