Marketing miejsc w przemyśle spotkań - SPEC: Turystyka biznesowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TRB6NP10TR-L19 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing miejsc w przemyśle spotkań - SPEC: Turystyka biznesowa |
Jednostka: | Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest osiągnięcie efektów kształcenia, obejmujących m.in.: - w zakresie wiedzy: poznanie istoty marketingu miejsc w przemyśle spotkań, - w zakresie umiejętności: przygotowywania projektów rozwijania swoich umiejętności i kompetencji społecznych, korzystania z dostępnych technik informacyjnych; umiejętność pracy (działania) w zespole, - w zakresie kompetencji społecznych: zdolności porządkowania wykonywanych zadań według stopnia ich ważności z punktu widzenia realizacji założonego celu oraz formułowania i wygłaszania opinii związanych z marketingiem miejsc oraz obrony swoich tez i propozycji. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest osiągnięcie efektów kształcenia, obejmujących m.in.: - w zakresie wiedzy: poznanie istoty marketingu miejsc w przemyśle spotkań, - w zakresie umiejętności: przygotowywania projektów rozwijania swoich umiejętności i kompetencji społecznych, korzystania z dostępnych technik informacyjnych; umiejętność pracy (działania) w zespole, - w zakresie kompetencji społecznych: zdolności porządkowania wykonywanych zadań według stopnia ich ważności z punktu widzenia realizacji założonego celu oraz formułowania i wygłaszania opinii związanych z marketingiem miejsc oraz obrony swoich tez i propozycji. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest osiągnięcie efektów kształcenia, obejmujących m.in.: - w zakresie wiedzy: poznanie istoty marketingu miejsc w przemyśle spotkań, - w zakresie umiejętności: przygotowywania projektów rozwijania swoich umiejętności i kompetencji społecznych, korzystania z dostępnych technik informacyjnych; umiejętność pracy (działania) w zespole, - w zakresie kompetencji społecznych: zdolności porządkowania wykonywanych zadań według stopnia ich ważności z punktu widzenia realizacji założonego celu oraz formułowania i wygłaszania opinii związanych z marketingiem miejsc oraz obrony swoich tez i propozycji. Wykłady: 1 Wstęp, zasady współpracy, zarys tematyki, definicje - marketing, branża spotkań (1g.) 2. Marketing miejsc rozpisany na role (1g.) 3. Strategia marketingowa, plan marketingowy, marketing mix (1g.) 4. Strategia komunikacji marki (1g.) 5. Kanały komunikacji marketingowej (1g.) 6. Znaczenie i rola organizacji promujących destynacje (1g.) 7. Marketing miejsc - case studies Polska (1g.) 8. Marketing miejsc - case studies Świat (1g.) 9. Wymagania branży MICE (centra konferencyjne, venues, hotele) (1g.) 10. Prognozy i trendy w branży spotkań w Polsce i na świecie. (1g.) Ćwiczenia 1.Przemysł spotkań a destynacje, plusy i minusy (2,5g.) 2.Charakterystyka i ocena strategii marketingowej wybranej destynacji turystycznej (7,5) |
Literatura: |
OBOWIĄZKOWA: 1. Celuch, K. (red.) Zarządzanie i organizacja przemysłu spotkań w Polsce. Teoria i praktyka. SGTiR, Warszawa 2014. 2. Celuch, K. Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja. SGTiR, Warszawa 2015 3. Celuch, K. Raport. Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2014. Poland Convention Bureau, Warszawa 2014. 4. Davidson, R., Cope, B. Turystyka biznesowa: konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna. POT, Warszawa 2003. 5. Dudkiewicz D. (red.) Marketing usług turystycznych, Almamer, Warszawa 2007. 6. Gaworecki, W. Turystyka. PWE, Warszawa 2010. 7. Johann M., Strategie marketingowe w turystyce, Difin, Warszawa 2009. 8. Panasiuk, A., Marketing w turystyce i rekreacji, PWN, Warszawa 2013. 9. Sidorkiewicz, M. Turystyka biznesowa. Difin, Warszawa 2011. UZUPEŁNIAJACA:1. Dziedzic, E. Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarza̜dzania strategicznego. SGH, Warszawa 1998. 2. Kotler, P. Marketing for Hospitality and Tourism. Pearson, London 2009. 3. Medlik, S. Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa. PWN, Warszawa 1995. 4. Robinson, P. (ed.), Tourism. The Key Concepts. Routledge, Abingdon 2012 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Ma podstawową wiedzę na temat nauk o marketingu miejsc w szczególności w zakresie ich znaczenia dla funkcjonowania organizacji i grup społecznych. Test pisemny K_W02 Ma podstawową wiedzę na temat uwarunkowań środowiskowych wpływających na funkcjonowanie współczesnych społeczeństw w skali mikro i makro. Egzamin pisemny K_W07 UMIEJĘTNOŚCI Ma umiejętności posługiwania się podstawowymi kategoriami gospodarki rynkowej oraz oceny racjonalności decyzji podmiotów gospodarczych w dziedzinie inwestowania i zarządzania centrami kongresowymi. Test pisemny K_U01 Potrafi wykorzystać wiedzę nabytą w tracie studiów do przeprowadzenia analizy SWOT związanej z zakładaniem organizacji (przedsiębiorstwa). Udział w zajęciach Praca w zespole podczas zajęć K_U15 KOMPETENCJE SPOŁECZNE Rozumie, że wiedza i umiejętności nabyte w okresie studiów szybko się starzeją, dlatego uznaje potrzebę uczenia się przez całe życie oraz doskonalenia i poszerzania swoich kwalifikacji. Udział w zajęciach Praca w zespole K_K01 Jest zdolny formułować i przedstawiać sądy w wybranych sprawach związanych z turystyką i rekreacją, zwłaszcza w ramach określonej specjalności. Udział w zajęciach Praca w zespole podczas zajęć Przygotowanie i realizacja prezentacji K_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
ZALICZENIE WYKŁADY Test wiedzy (80%) Obecność na zajęciach (20%) ZALICZENIE ĆWICZENIA Obowiązkowa obecność na ćwiczeniach. Przygotowanie projektu „marketing miejsca i strategia jego promocji” według zadanych parametrów Prezentacja wraz z uzasadnieniem dokonanych wyborów (merytorycznym i finansowym); Ocena 1: Aktywność na zajęciach – waga 20% Ocena 2: Wartość merytoryczna projektu – waga 50% Ocena 3: Prezentacja projektu – waga 30% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-16 - 2019-09-30 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Lewandowski | |
Prowadzący grup: | Marcin Lewandowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.