Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing miejsc w przemyśle spotkań - SPEC: Turystyka biznesowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: TRB6NP10TR-L19
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing miejsc w przemyśle spotkań - SPEC: Turystyka biznesowa
Jednostka: Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Tryb prowadzenia:

w sali

Założenia (opisowo):

Celem przedmiotu jest osiągnięcie efektów kształcenia, obejmujących m.in.:

- w zakresie wiedzy: poznanie istoty marketingu miejsc w przemyśle spotkań,

- w zakresie umiejętności: przygotowywania projektów rozwijania swoich umiejętności i kompetencji społecznych, korzystania z dostępnych technik informacyjnych; umiejętność pracy (działania) w zespole,

- w zakresie kompetencji społecznych: zdolności porządkowania wykonywanych zadań według stopnia ich ważności z punktu widzenia realizacji założonego celu oraz formułowania i wygłaszania opinii związanych z marketingiem miejsc oraz obrony swoich tez i propozycji.


Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest osiągnięcie efektów kształcenia, obejmujących m.in.:

- w zakresie wiedzy: poznanie istoty marketingu miejsc w przemyśle spotkań,

- w zakresie umiejętności: przygotowywania projektów rozwijania swoich umiejętności i kompetencji społecznych, korzystania z dostępnych technik informacyjnych; umiejętność pracy (działania) w zespole,

- w zakresie kompetencji społecznych: zdolności porządkowania wykonywanych zadań według stopnia ich ważności z punktu widzenia realizacji założonego celu oraz formułowania i wygłaszania opinii związanych z marketingiem miejsc oraz obrony swoich tez i propozycji.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest osiągnięcie efektów kształcenia, obejmujących m.in.:

- w zakresie wiedzy: poznanie istoty marketingu miejsc w przemyśle spotkań,

- w zakresie umiejętności: przygotowywania projektów rozwijania swoich umiejętności i kompetencji społecznych, korzystania z dostępnych technik informacyjnych; umiejętność pracy (działania) w zespole,

- w zakresie kompetencji społecznych: zdolności porządkowania wykonywanych zadań według stopnia ich ważności z punktu widzenia realizacji założonego celu oraz formułowania i wygłaszania opinii związanych z marketingiem miejsc oraz obrony swoich tez i propozycji.

Wykłady:

1 Wstęp, zasady współpracy, zarys tematyki, definicje - marketing, branża spotkań (1g.)

2. Marketing miejsc rozpisany na role (1g.)

3. Strategia marketingowa, plan marketingowy, marketing mix (1g.)

4. Strategia komunikacji marki (1g.)

5. Kanały komunikacji marketingowej (1g.)

6. Znaczenie i rola organizacji promujących destynacje (1g.)

7. Marketing miejsc - case studies Polska (1g.)

8. Marketing miejsc - case studies Świat (1g.)

9. Wymagania branży MICE (centra konferencyjne, venues, hotele) (1g.)

10. Prognozy i trendy w branży spotkań w Polsce i na świecie. (1g.)

Ćwiczenia

1.Przemysł spotkań a destynacje, plusy i minusy (2,5g.)

2.Charakterystyka i ocena strategii marketingowej wybranej destynacji turystycznej (7,5)

Literatura:

OBOWIĄZKOWA:

1. Celuch, K. (red.) Zarządzanie i organizacja przemysłu spotkań w Polsce. Teoria i praktyka. SGTiR, Warszawa 2014.

2. Celuch, K. Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja. SGTiR, Warszawa 2015

3. Celuch, K. Raport. Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2014. Poland Convention Bureau, Warszawa 2014.

4. Davidson, R., Cope, B. Turystyka biznesowa: konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna. POT, Warszawa 2003.

5. Dudkiewicz D. (red.) Marketing usług turystycznych, Almamer, Warszawa 2007.

6. Gaworecki, W. Turystyka. PWE, Warszawa 2010.

7. Johann M., Strategie marketingowe w turystyce, Difin, Warszawa 2009.

8. Panasiuk, A., Marketing w turystyce i rekreacji, PWN, Warszawa 2013.

9. Sidorkiewicz, M. Turystyka biznesowa. Difin, Warszawa 2011.

UZUPEŁNIAJACA:1. Dziedzic, E. Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarza̜dzania strategicznego. SGH, Warszawa 1998.

2. Kotler, P. Marketing for Hospitality and Tourism. Pearson, London 2009.

3. Medlik, S. Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa. PWN, Warszawa 1995.

4. Robinson, P. (ed.), Tourism. The Key Concepts. Routledge, Abingdon 2012

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Ma podstawową wiedzę na temat nauk o marketingu miejsc w szczególności w zakresie ich znaczenia dla funkcjonowania organizacji i grup społecznych. Test pisemny K_W02

Ma podstawową wiedzę na temat uwarunkowań środowiskowych wpływających na funkcjonowanie współczesnych społeczeństw w skali mikro i makro. Egzamin pisemny K_W07

UMIEJĘTNOŚCI

Ma umiejętności posługiwania się podstawowymi kategoriami gospodarki rynkowej oraz oceny racjonalności decyzji podmiotów gospodarczych w dziedzinie inwestowania i zarządzania centrami kongresowymi. Test pisemny K_U01

Potrafi wykorzystać wiedzę nabytą w tracie studiów do przeprowadzenia analizy SWOT związanej z zakładaniem organizacji (przedsiębiorstwa). Udział w zajęciach Praca w zespole podczas zajęć K_U15

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Rozumie, że wiedza i umiejętności nabyte w okresie studiów szybko się starzeją, dlatego uznaje potrzebę uczenia się przez całe życie oraz doskonalenia i poszerzania swoich kwalifikacji.

Udział w zajęciach

Praca w zespole K_K01

Jest zdolny formułować i przedstawiać sądy w wybranych sprawach związanych z turystyką i rekreacją, zwłaszcza w ramach określonej specjalności. Udział w zajęciach Praca w zespole podczas zajęć

Przygotowanie i realizacja prezentacji K_K07

Metody i kryteria oceniania:

ZALICZENIE WYKŁADY

Test wiedzy (80%)

Obecność na zajęciach (20%)

ZALICZENIE ĆWICZENIA

Obowiązkowa obecność na ćwiczeniach.

Przygotowanie projektu „marketing miejsca i strategia jego promocji” według zadanych parametrów

Prezentacja wraz z uzasadnieniem dokonanych wyborów (merytorycznym i finansowym);

Ocena 1: Aktywność na zajęciach – waga 20%

Ocena 2: Wartość merytoryczna projektu – waga 50%

Ocena 3: Prezentacja projektu – waga 30%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-16 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Lewandowski
Prowadzący grup: Marcin Lewandowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)