Obsługa klientów i sprzedaż w gastronomii-SPEC:Organizacja hotelarstwa i gastronomii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TRB6NP13TR-L18 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Obsługa klientów i sprzedaż w gastronomii-SPEC:Organizacja hotelarstwa i gastronomii |
Jednostka: | Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy z zakresu obsługi klienta i sprzedaży w gastronomii, wyrobienie umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce oraz poszerzenie kompetencji społecznych i personalnych niezbędnych do przygotowania absolwenta do zadań zawodowych. |
Literatura: |
Dominik P.: Gastronomia. Wyd. DrukTur, Warszawa 2013; Rozdziały: 6, 9, Dominik P.: Gastronomia we współczesnym hotelu. Wyd. DrukTur, Warszawa 2008; Rozdziały: 2.4, 10.7-10.10, 11, 12, 13 Kmiołek A.: Usługi gastronomiczne. WSiP, Warszawa 2013; Rozdziały: 5, 7, 8 Mołoniewicz J., M.: Menedżer gastronomii cz. 1., Wyd. Moja Consulting, Warszawa 2017; Rozdziały IV,VIII, IX Mołoniewicz J., M.: Menedżer gastronomii cz. 2., Wyd. Moja Consulting, Warszawa 2017; Rozdziały: V, Wereda W.: Zarządzanie relacjami z klientem (CRM) a postępowanie nabywców na rynku usług, Wyd. Difin, Warszawa 2009 Gordon I.H.: Relacje z klientem, Wyd. PWE, Warszawa 2001 Lipianin –Zontek E., Zonek Z.: Zarządzanie relacjami z klientami ze szczególnym uwzględnieniem branży turystycznej. Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, Nr 3 (52) 2010 Zbiegień-Maciag L.: Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, Wyd., PWN, Warszawa 2008 Dominik P.: Jakość obsługi gościa jako istotna determinanta powodzenia w świadczeniu usługi hotelarskiej w dobie silnej konkurencji na rynku. Dominik P. w: Ekonomia i Zarządzanie. Kwartalnik Wydziału Zarządzania Tom 4. Numer3.. Politechnika Białostocka. Białystok 2012 |
Efekty uczenia się: |
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady obsługi klienta w gastronomii, Zna i rozumie zależności zachodzące w gastronomii oraz najważniejsze trendy rozwojowe w tym obszarze. Zna ogólne zasady obsługi klienta oraz sprzedaży niezbędną do prowadzenia własnego przedsiębiorstwa. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w zakresie obsługi klienta oraz procesach i technikach sprzedaży w gastronomii Potrafi właściwie wykorzystywać metody, nowoczesne technologie, procedury i narzędzia wspomagające działalność obsługową i sprzedażową Potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu hotelarstwa i gastronomii Jest gotów do krytycznej oceny i wykorzystania posiadanej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu obsługi klienta Jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej niezbędnej w świadczeniu usług klientom gastronomii Jest gotów do kierowania podległymi pracownikami gastronomii, inspirowania działań i przyjmowania odpowiedzialności za podejmowane działania |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie wykładu - w formie pisemnej zaliczenie ćwiczeń - obecność , wykonanie prac bieżących |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-16 - 2018-07-15 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Dominik | |
Prowadzący grup: | Piotr Dominik, Bożena Granecka-Wrzosek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-16 - 2019-09-30 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Granecka-Wrzosek | |
Prowadzący grup: | Bożena Granecka-Wrzosek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.