Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Corporate Social Responsibility (CSR) in Tourism

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: TRM1SE09
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Corporate Social Responsibility (CSR) in Tourism
Jednostka: Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

The aim of the course is to achieve learning outcomes, including m.in .:

within the knowledge of:

knowledge of the means and methods of CSR in tourism

understanding of the role and objectives of events in the context of the operation of the corporation / organization / institution

skills:

Identify the role and nature of the different activities related to the logistics of CSR in tourism, including:

in terms of social competence:

preparation for work in the area of â€ęâ€ęthe meetings market, including in particular the agencies involved in the production of CSR.

ability to organize tasks according to their importance for the realization of the objective pursued

formulating and delivering opinions related to the organizat

Pełny opis:

The aim of the course is to achieve learning outcomes, including m.in .:

within the knowledge of:

knowledge of the means and methods of CSR in tourism

understanding of the role and objectives of events in the context of the operation of the corporation / organization / institution

skills:

Identify the role and nature of the different activities related to the logistics of CSR in tourism, including:

in terms of social competence:

preparation for work in the area of â€ęâ€ęthe meetings market, including in particular the agencies involved in the production of CSR.

ability to organize tasks according to their importance for the realization of the objective pursued

formulating and delivering opinions related to the organization of mass events and defend their theses and proposals.

Literatura:

1. Proceedings: Professional Association in the creation of the meetings industry in Poland. Association Conferences and Congresses in Poland . 2014. Access to the site: http://www.skkp.org.pl/

2. Fisher J. G .: How to organize the perfect conference: prepare the conference, which will be made in the memory of participants, place a budget and choose the right place, invite participants and plan the conference, order the right caterer. Helion. , 2005.

3. Campbell G. M .: How to prepare a professional presentation. Publishing Wolters Kluwer Business. 2007.

Travelife Handbook 20151. Davidson R., Rogers T.: Marketing Destinations and Venues for Conferences, Conventions and Business Events. Elsevier Ltd. 2006

2. Mair, J.: Conferences and Conventions. A Research Perspective. Routledge 2013.

4. McLaurin D., Wykes T.: MPI s Planning Guide: A Source For Meetings and Conventions, Meetings Professionals International. 2006. Monthly MICE Poland, Publisher Eurosystem

Videos from the competition Euboea - a case study of selected conferences and congresses

A laptop computer, overhead projector, internet access

Efekty uczenia się:

Has detailed knowledge of selected types of structures, institutions and social bonds as well as of their interrelations in the context of their importance to the development of tourism, recreation, the hotel business and food serving services and CSR Is able to cooperate in the planning and execution of research tasks in tourism, recreation, the hotel business and food serving services Adequately sets priorities in terms of execution of the task defined by him or herself or by others in connection with the work performed as a student of Tourism and Recreation and professional activities

Metody i kryteria oceniania:

40% - assignments (individual work)

40% - preparation of presentation of the offer (group work)

20% - active participation in classes

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-15
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Celuch
Prowadzący grup: Krzysztof Celuch
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)