Zarządzanie sytuacją kryzysową - PDW 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W-ECB5NP14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie sytuacją kryzysową - PDW 2 |
Jednostka: | Akademia Finansów i Biznesu Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi podstawami zarządzania sytuacja kryzysową w organizacji. W ramach poszczególnych zajęć studenci poznają klasyfikacje i źródła kryzysu, różnice pomiędzy zarządzaniem problemami a zarzadzaniem kryzysami oraz poznają zasady tworzenia skutecznych planów antykryzysowych. Szczególna uwaga będzie poświęcona tworzeniu planów komunikacji kryzysowej oraz narzędziom komunikacji kryzysowej. Praca zaliczeniowa umożliwi studentom zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce oraz głębsze i krytyczne spojrzenie na zarządzanie sytuacją kryzysową we współczesnej organizacji. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi podstawami zarządzania sytuacja kryzysową w organizacji. W ramach poszczególnych zajęć studenci poznają klasyfikacje i źródła kryzysu, różnice pomiędzy zarządzaniem problemami a zarzadzaniem kryzysami oraz poznają zasady tworzenia skutecznych planów antykryzysowych. Szczególna uwaga będzie poświęcona tworzeniu planów komunikacji kryzysowej oraz narzędziom komunikacji kryzysowej. Praca zaliczeniowa umożliwi studentom zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce oraz głębsze i krytyczne spojrzenie na zarządzanie sytuacją kryzysową we współczesnej organizacji. |
Literatura: |
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności, (Red.) K. Kubiak, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012 Monika Kaczmarek-Åšliwińska, Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Difin 2015. Joep Cornelissen, Komunikacja Korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce. Wolters Kluwer Polska 2010 M. Rzemieniak K. Kamińska - Wewnętrzne public relations w sytuacjach kryzysowych, Politechnika Lubelska Wydział Zarządzania, Lublin 2012 - |
Efekty uczenia się: |
Student potrafi krytycznie oceniać przydatność teorii w obszarze zarzadzania problemami i kryzysem.Student potrafi analizować sytuacje biznesowe w celu formułowania realistycznych planów antykryzysowych oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymiStudent potrafi badać wpływ czynników makroekonomicznych i rynkowych na podejmowanie decyzji, sposób funkcjonowania i osiągnięcia organizacji w obszarze marketingu.Student potrafi rozwijać plany i strategie marketingowe przyczyniające się do wzrostu konkurencyjności organizacji i realizacji jej strategicznych celów.Krytyczne myślenie, analiza i syntezaRozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca zaliczeniowa polega na opracowaniu planu komunikacji kryzysowej dla wybranej organizacji (około 2 000 słów). 70% Aktywność na zajęciach 30% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-15 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Anna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.