Kulturowe uwarunkowania biznesu-PDW
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W-ECB5SP15 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kulturowe uwarunkowania biznesu-PDW |
Jednostka: | Akademia Finansów i Biznesu Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Głównym celem przedmiotu jest podniesienie poziomu kompetencji kulturowych studentów. Nacisk będzie położony na uwrażliwienie ich na problemy wielokulturowości współczesnego biznesu oraz rynku pracy. Szczególna uwaga zostanie poświęcona komunikacji międzykulturowej w biznesie oraz kulturowym uwarunkowaniom trzech sfer działalności przedsiębiorstw tj. zarządzania zasobami ludzkimi, marketingu oraz negocjacji biznesowych. |
Pełny opis: |
Głównym celem przedmiotu jest podniesienie poziomu kompetencji kulturowych studentów. Nacisk będzie położony na uwrażliwienie ich na problemy wielokulturowości współczesnego biznesu oraz rynku pracy. Szczególna uwaga zostanie poświęcona komunikacji międzykulturowej w biznesie oraz kulturowym uwarunkowaniom trzech sfer działalności przedsiębiorstw tj. zarządzania zasobami ludzkimi, marketingu oraz negocjacji biznesowych. |
Literatura: |
1. GESTELAND, Richard R., 2000. Różnice kulturowe a zachowanie w biznesie, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN, 303 s., ISBN-10: 83-01-13031-8. 2. HOFSTEDE, Geert, HOFSTEDE, Geert Jan, MANKIV, Michael, 2011. Kultury i organizacje, wyd. III zmienione, Warszawa: PWE, 511 s., ISBN-13: 978-83-208-1955-7. 3. TROMPENAARS, Fons, HAMPDEN-TURNER, Charles, 2002. Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 315 s., ISBN: 8388597655. 1. BJERKE, Bjorn, 2004. Kultura a style przywództwa, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 340 s., ISBN: 8389355159. 2. BOSKI, Paweł, 2009. Kulturowe ramy zachował społecznych, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN, ACADEMICA Wyd. SWPS, 660 s., ISBN: 9788301156367. 3. FLEJTERSKA Ewa, GRACZ Leszek, ROSA Grażyna, 2010. Komunikacja międzykulturowa w biznesie, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczeciłskiego, Szczecin, 215 s., ISBN: 9788372417596. 4. HALL, Edward T., 2001. Poza kulturą, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN, 259 s., ISBN-10: 8-01041803. 5. HAMPDEN-TURNER, Charles, TROMPENAARS, Alfons, 2006. Siedem kultur kapitalizmu, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 395 s., ISBN: 8374840137. 6. Harrison, Lawrence E., Huntington, Samuel P., red., 2003. Kultura ma znaczenie. Jak wartości wpływają na rozwój społeczełstw, Poznał: Wyd. Zysk i S-ka, 463 s., ISBN-10: 8372983682. 7. HOFSTEDE, Geert, HOFSTEDE, Geert Jan, 2007. Kultury i organizacje, Warszawa: PWE, 408 s., ISBN-13: 9788320816853, ISBN-10: 8320816858. 8. HOUSE Robert J. (i in.), 2004. Culture, Leadership, and Organizations: The GLOBE Study of 62 Societies, Thousand Oaks, CA: Sage Publications. 848 s., ISBN-13: 978-0761924012, ISBN-10: 0761924019. 9. SUŁKOWSKI Łukasz, 2012. Kulturowe procesy zarządzania, Warszawa: Diffin, 333 s., ISBN: 9788376417271. 10. WINKLER, Renata, 2008. Zarządzanie komunikacją w organizacjach zróżnicowanych kulturowo, Kraków-Warszawa: Wolters Kluwer Polska, 227 s., ISBN: 9788375266511. Projektor multimedialny, prezentacje, studia przypadku, artykuły naukowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Składowe oceny: - aktywność na zajęciach - zespołowe rozpatrywanie studiów przypadku i udzielanie odpowiedzi na postawione pytania, dokołczenie ćwiczeł w domu oraz przesłanie wyników - zespołowe przygotowanie i wygłoszenie prezentacji - napisanie referatu zgodnie z podanymi wymogami - test (test z pytaniami zamkniętymi jednokrotnego wyboru, 20 pytał) TEST Liczba punktów Ocena 20-19 bardzo dobry (5,0) 18-17 dobry + (4,5) 16-15 dobry (4,0) 14-13 dostateczny + (3,5) 12-11 dostateczny (3,0) 10 p. i poniżej niedostateczny (2,0) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Migdał | |
Prowadzący grup: | Anna Migdał | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.