Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ekstremalne formy turystyki i rekreacji -PDW2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W-TRM3SP10
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ekstremalne formy turystyki i rekreacji -PDW2
Jednostka: Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest osiągnięcie efektów kształcenia, obejmujących m.in.:

- w zakresie wiedzy: poznanie istoty ekstremalnych form turystyki i rekreacji oraz jej głównych definicji poznanie i zrozumienie środowiskowych, społecznych, gospodarczych podstaw i konsekwencji rozwoju ekstremalnych form turystyki i rekreacji poznanie głównych ilościowych i jakościowych aspektów turystyki kwalifikowanej w skali globalnej i krajowej

- w zakresie umiejętności: wyrobienie umiejętności efektywnego studiowania na kierunku Turystyka i Rekreacja

- w zakresie kompetencji społecznych: wyrobienie nawyków uczenia się przez całe życie, systematycznego i uporządkowanego podejścia do powierzonych zadań, formułowania i wygłaszania sądów na tematy związane z tu

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest osiągnięcie efektów kształcenia, obejmujących m.in.:

- w zakresie wiedzy: poznanie istoty ekstremalnych form turystyki i rekreacji oraz jej głównych definicji poznanie i zrozumienie środowiskowych, społecznych, gospodarczych podstaw i konsekwencji rozwoju ekstremalnych form turystyki i rekreacji poznanie głównych ilościowych i jakościowych aspektów turystyki kwalifikowanej w skali globalnej i krajowej

- w zakresie umiejętności: wyrobienie umiejętności efektywnego studiowania na kierunku Turystyka i Rekreacja

- w zakresie kompetencji społecznych: wyrobienie nawyków uczenia się przez całe życie, systematycznego i uporządkowanego podejścia do powierzonych zadań, formułowania i wygłaszania sądów na tematy związane z turystyką oraz stosowania zasad etycznych w życiu prywatnym i zawodowym.

Literatura:

1. Matuszyk A., 2002, Sporty ekstremalne kwalifikacja genologiczna i sugestie typologizacyjne. WFiS, tom XLVI, vol. 46, suppl.1, 229.

2. Kalina R.M. 2002, Definition and criteris of the identification of sports research and educational perspectives. WFiS, tom XLVI, vol. 46, suppl.1, 511.

3. Kalina RM., 1997, Survival jako formuła ukierunkowanego przygotowania psychofizycznego pilotów wojskowych. Polski Przegląd Medycyny Lotniczej, 4.

4. Tomczak A., 2003, Elementy szkoły przetrwania w systemie edukacji podchorążych wojsk lądowych. W: M. Marcinkowski, M. Sokołowski (red.): Aktywność ruchowa, edukacja i zdrowie w (kon)tekstach proobronnych, AWF Poznań, 212-222.

5. Łaszczyńska J., 2010, Turystyka w warunkach ekstremalnych, AH, Pułtusk.

6. Klawender J., 2012, Turystyka i rekreacja: współczesne wyzwania, obszary i problemy badawcze, AWF, Warszawa.

Gaworecki W., 2010, Turystyka, PWE, Warszawa.

2. Tomczak A., Kalina R.M.,2001, Możliwości przetrwania w odosobnieniu podchorążych i kadetów lotnictwa - analiza porównawcza na tle badań pilotów wojskowych. Polski Przegląd Medycyny Lotniczej, nr2,113-123.

3. Tomczak A., Chodała A., 2002, Extreme sports preferred by polish aviators. Wychowanie Fizyczne i Sport, t. XLVI, 516-517.

4. Kalina R.M., Tomczak A., Jasiński T., 2002, Stres a szkoła przetrwania. Polski Przegląd Medycyny Lotniczej, nr 4, 399-406.

5. Tomczak A., Kobos Z., 2009, Survival as an extreme hobby personal features. In: M. Sokołowski: Contemporary tasks, problems and perspectives of physical education in the army, s. 237-244. PTNKF Warszawa.

Metody i kryteria oceniania:

Wykłady - zaliczenie testu (100%).

Ćwiczenia - obecność na zajęciach, zaliczenie prezentacji, zaliczenie testu (30%+30%+40%).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-15
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Tomczak
Prowadzący grup: Andrzej Tomczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest poznanie istoty ekstremalnych form turystyki i rekreacji oraz jej głównych definicji.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest poznanie istoty ekstremalnych form turystyki i rekreacji oraz jej głównych definicji.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-15
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Barbara Pędraszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest poznanie istoty ekstremalnych form turystyki i rekreacji oraz jej głównych definicji.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest poznanie istoty ekstremalnych form turystyki i rekreacji oraz jej głównych definicji.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)