Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnostyka w resocjalizacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: YYB5NP009
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnostyka w resocjalizacji
Jednostka: Kierunek-Pedagogika
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Założenia (opisowo):

Przekazanie studentom podstawowej wiedzy z zakresu metod diagnozy resocjalizacyjnej oraz zdobycie przez nich umiejętności przeprowadzenia trafnej diagnozy indywidualnego przypadku.

Skrócony opis:

Pojęcie, etapy i modele diagnozy oraz podstawowe metody, techniki i narzędzia diagnostyczne.

Pełny opis:

1-2. Pojęcie, etapy i modele diagnozy resocjalizacyjnej.

3-4. Przedmiot i obszary diagnozy resocjalizacyjnej – nieprzystosowanie społeczne i jego przyczyny.

5-6. Osobowość wychowanka jako przedmiot diagnozy.

7-10. Podstawowe metody, techniki i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w resocjalizacji.

11-12. Dostosowanie metod resocjalizacji do efektów diagnozy.

13-14. Próba konstruowania diagnozy resocjalizacyjnej w indywidualnym przypadku.

15-16. Analiza prac zaliczeniowych, podsumowanie zajęć.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. L. Pytka, Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 2000.

2. B. Urban, J.M. Stanik (red. nauk.), Resocjalizacja, tom I, Warszawa 2007.

3. E.Wysocka, Diagnoza w resocjalizacji, Warszawa 2008,

4. E.Jarosz, E.Wysocka, Diagnoza psychopedagogiczna podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006,

5. M. Konopczyński, Metody twórczej resocjalizacji, Warszawa 2008.

Literatura uzupełniająca

1. K. Pospiszyl, Resocjalizacja, Warszawa 1998,

2. K. Pospiszyl, Psychopatia, Warszawa 2000.

Efekty uczenia się:

Posiadanie wiedzy teoretycznej z zakresu metod i technik diagnostycznych

Umiejętność przełożenia wiedzy teoretycznej na praktykę konstruowania indywidualnych diagnoz resocjalizacyjnych

Postawa empatii i gotowości do pomocy drugiej osobie

Metody i kryteria oceniania:

Praca zaliczeniowa oraz aktywność na zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Petrykowska
Prowadzący grup: Marta Petrykowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Petrykowska
Prowadzący grup: Marta Petrykowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)