Metody i techniki zarządzania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MNB3SP002MN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody i techniki zarządzania |
Jednostka: | Kierunek-Zarządzanie |
Grupy: |
Zarządzanie 3 sem. PL ST |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
LUB
8.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Założenia (opisowo): | BRAK |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest prezentacja współczesnych metod zarządzania, charakterystyka poziomów komunikacji, środków i form relacji grupowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z zarządzaniem międzykulturowym, systemami motywacji oraz różnymi stylami przywództwa w organizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak; różnorodność kulturowa współczesnych organizacji, zarządzanie projektami, specyfika komunikacji międzynarodowej, znaczenie kształtowania zachowania w organizacji, uwarunkowanie negocjacji i mediacji biznesowych. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest prezentacja współczesnych metod zarządzania, charakterystyka poziomów komunikacji, środków i form relacji grupowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z zarządzaniem międzykulturowym, systemami motywacji oraz różnymi stylami przywództwa w organizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak; różnorodność kulturowa współczesnych organizacji, zarządzanie projektami, specyfika komunikacji międzynarodowej, znaczenie kształtowania zachowania w organizacji, uwarunkowanie negocjacji i mediacji biznesowych. Uczestnicy zajęć zapoznają się z globalnym kontekstem kierowania, etyką pracy menedżera oraz zarządzaniem konfliktami w organizacji. W czasie zajęć wykorzystywane są zróżnicowane metody dydaktyczne, takie jak np.: analiza studium przypadku, praca zespołowa, dyskusje w grupach, wykonywanie testów wiedzy. Pobudzanie aktywności i zaangażowania studentów służy lepszemu zrozumieniu przez nich współczesnych zmian otoczenia rynkowego. |
Literatura: |
Renata Oczkowska, 2013, Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy – Strategie - Tendencje, Wydawnictwo Difin, Warszawa. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Włodzimierz Piotrowski, Andrzej K. Koźmiński (red.), 2010, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Małgorzata Bartosik_Purgat (red.), 2017, Zachowania konsumentów. Globalizacja nowe technologie aktualne trendy otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Kwiecień A., 2018, Dynamiczne zarządzanie relacjami w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Sajkiewicz A., Kultura pracy menedżera kreacją kapitału ludzkiego, w: Milczarek S. (red.), 2010, Kultura pracy menedżera, Wydawnictwo Placet. Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN. Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Serwach T., Wieloch J., 2016, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Czechowska I.D. (red.), 2016, Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Pocztowski A. (red.), 2012, Zarządzanie misjami zagranicznymi, Oficyna a Wolters Kulwer business, Warszawa. Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS. Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska. Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS. Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN. Hofstede G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC. Lundy O., Cowling A., 2000, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków. Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl. Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN. Stephen Barker, Rob Cole, 2010, Zarządzanie projektem. Co dobry szef projektu wie, robi i mówi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Michał Trocki (red.), 2012, Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Michał Kopczewski, 2015, Alfabet zarządzania projektami, Wydawnictwo Helion. Robert K. Wysocki, 2013, Efektywne zarządzanie projektami, Wydawnictwo Helion. Olga Nadskakuła, Katarzyna Kandefer-Winter, Komunikacja w zarządzaniu projektami, Wydawnictw CeDeWu. Mariusz Chrapko, 2014, Scrum O zwinnym zarządzaniu projektami, Wydawnictwo Helion. Alina Kozarkiewicz, Zarządzanie portfelami projektów, Wydawnictwo Naukowe PWN. Charles G. Cobb, 2012, Zrozumieć Agile Project Management. Równowaga kontroli i elastyczności, APN Promise, Warszawa. Joanna Sadkowska, Mariusz Chmielewski, 2014, Zarządzanie projektami. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Henryk Brandenburg, 2011, Zarządzanie lokalnymi projektami rozwojowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Katarzyna Jasińska, Tomasz Szapiro, 2014, Zarządzanie procesami realizacji projektów w sektorze ICT, Wydawnictwo Naukowe PWN. Sońta-Drączkowska Ewa, 2012, Zarządzanie wieloma projektami, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne. Maciej Kulig, 2016, Doskonalenie przedsiębiorstwa kryzys drogą do sukcesu, Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. Warszawa. Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., 2004, Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin. Burnett K., 2002, Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna. Jerzemowska M., 2002, Nadzór korporacyjny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Rudolf S., Janusz T., Stos D., Urbanek P., 2002, Efektywny nadzór korporacyjny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W1: Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu współczesne teorie i metody zarządzania oraz występujące między nimi zależności. W2: Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu współczesne międzynarodowe i globalne środowiska biznesu i rozumie dynamikę zmian zachodzących w tym środowisku, w kontekście, jakie te zmiany wywierają na współczesną organizację oraz dylematy człowieka biznesu. W3: Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu procesy formułowania i wdrażania programów operacyjnych, oraz rozumie znaczenie efektywnego zarządzania zasobami i operacjami organizacji w procesie budowy przewagi konkurencyjnej. UMIEJĘTNOŚCI U1: Absolwent potrafi Samodzielnie planować i organizować pracę własną i rozwój osobisty w oparciu o koncepcje work life balance, oraz Long Life Learning. U2: Absolwent potrafi Stosować wybrane metody i techniki zarządzania, w tym zarządzania projektami i procesami. Potrafi formułować i rozwiązywać problemy typowe dla zarządzania. U3: Absolwent potrafi Definiować podstawowe problemy zarządzania na poziomie operacyjnym oraz formułować ich skuteczne i etyczne rozwiązania przeprowadzając w tym celu adekwatne analizy biznesowe oparte o metody ilościowe i jakościowe. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1: Absolwent jest gotów formułować i argumentować krytyczne oceny w sprawach ekonomicznych, społecznych oraz światopoglądowych. K2: Absolwent jest gotów w sposób odpowiedzialny i niezależny współorganizować inicjatywy społeczne i biznesowe oparte na wartościach etycznych i uwzględniające interes społeczny. K3: Absolwent jest gotów prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy natury etycznej, w tym dylematy związane z wykonywanym zawodem, z poszanowaniem dla jego dorobku i tradycji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa z wykładu jest wynikiem sumy punktów uzyskanych podczas zajęć. Sprawdzenie osiągnięć studenta dokonuje się przy pomocy ćwiczeń sprawdzających, zadania końcowego oraz kontroli obecności. Treść pytań oraz opis ćwiczeń zostaną przedstawione w trakcie zajęć. Wymagania; Uczestniczenie w zajęciach; liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% jednostek dydaktycznych. Student powinien być w sali wykładowej w czasie przewidzianym przez plan zajęć – punktualnie. Każdy student powinien wykonać zalecane ćwiczenia oraz prezentacje. Treść ćwiczeń i materiały pomocnicze zostaną udostępnione podczas zajęć. W trakcie kursu zastosowane zostaną takie metody dydaktyczne jak: kontrola obecności, studia przypadków, ćwiczenia typu quiz oraz on-line learning. Na końcową ocenę mają wpływ następujące elementy: Udział w zajęciach (liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% zajęć), ćwiczenie sprawdzające nr 1 (22 p. z 100), ćwiczenie sprawdzające nr 2 (22 p. z 100), prezentacja Power Point (6p. z 100) oraz ćwiczenie końcowe (50p. z 100). Skala ocen jest następująca; 91 – 100 punktów; ocena bardzo dobra (5) / 81 – 90 punktów; ocena dobra plus (4.5) / 71 – 80 punktów; ocena dobra (4) / 61 – 70 punktów; ocena dostateczna plus (3.5) / 51 – 60 punktów; ocena dostateczna (3) / 50-0 punktów; ocena niedostateczna (2). SUMA PUNKTÓW ECTS WYNOSI 10 1. Ćwiczenie sprawdzające nr 1; nakład pracy studenta 45 h (1,5 ECTS) 2. Ćwiczenie sprawdzające nr 2; nakład pracy studenta 45 h (1,5 ECTS) 3. Ćwiczenie końcowe; nakład pracy studenta 60 h (2 ECTS) 4. Power Point; nakład pracy studenta 30 h (1 ECTS) 5. Czytanie literatury 30 h (1 ECTS) 6. Konsultacje 30 h (1 ECTS) 7. Udział w ćwiczeniach; 30 h (1 ECTS) 8. Udział w wykładzie; 30 h (1 ECTS) |
Praktyki zawodowe: |
BRAK |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT C
C
ŚR C
C
CZ PT B-l
W
Egz
|
Typ zajęć: |
Blended learning, 10 godzin
Ćwiczenia, 30 godzin
Egzamin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Kwasek | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Kandefer, Artur Kwasek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Blended learning - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-17 |
Przejdź do planu
PN W
Egz
WT C
ŚR C
C
CZ PT C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Egzamin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Nowakowski | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Kandefer, Krzysztof Nowakowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Tryb prowadzenia: | Tryb mieszany w sali i online. |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | BRAK |
|
Założenia (lista przedmiotów): | BRAK |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest prezentacja współczesnych metod zarządzania, charakterystyka poziomów komunikacji, środków i form relacji grupowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z zarządzaniem międzykulturowym, systemami motywacji oraz różnymi stylami przywództwa w organizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak; różnorodność kulturowa współczesnych organizacji, zarządzanie projektami, specyfika komunikacji międzynarodowej, znaczenie kształtowania zachowania w organizacji, uwarunkowanie negocjacji i mediacji biznesowych. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest prezentacja współczesnych metod zarządzania, charakterystyka poziomów komunikacji, środków i form relacji grupowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z zarządzaniem międzykulturowym, systemami motywacji oraz różnymi stylami przywództwa w organizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak; różnorodność kulturowa współczesnych organizacji, zarządzanie projektami, specyfika komunikacji międzynarodowej, znaczenie kształtowania zachowania w organizacji, uwarunkowanie negocjacji i mediacji biznesowych. Uczestnicy zajęć zapoznają się z globalnym kontekstem kierowania, etyką pracy menedżera oraz zarządzaniem konfliktami w organizacji. W czasie zajęć wykorzystywane są zróżnicowane metody dydaktyczne, takie jak np.: analiza studium przypadku, praca zespołowa, dyskusje w grupach, wykonywanie testów wiedzy. Pobudzanie aktywności i zaangażowania studentów służy lepszemu zrozumieniu przez nich współczesnych zmian otoczenia rynkowego. |
|
Literatura: |
Renata Oczkowska, 2013, Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy – Strategie - Tendencje, Wydawnictwo Difin, Warszawa. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Włodzimierz Piotrowski, Andrzej K. Koźmiński (red.), 2010, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Małgorzata Bartosik_Purgat (red.), 2017, Zachowania konsumentów. Globalizacja nowe technologie aktualne trendy otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Kwiecień A., 2018, Dynamiczne zarządzanie relacjami w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Sajkiewicz A., Kultura pracy menedżera kreacją kapitału ludzkiego, w: Milczarek S. (red.), 2010, Kultura pracy menedżera, Wydawnictwo Placet. Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN. Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Serwach T., Wieloch J., 2016, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Czechowska I.D. (red.), 2016, Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Pocztowski A. (red.), 2012, Zarządzanie misjami zagranicznymi, Oficyna a Wolters Kulwer business, Warszawa. Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS. Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska. Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS. Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN. Hofstede G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC. Lundy O., Cowling A., 2000, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków. Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl. Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN. Stephen Barker, Rob Cole, 2010, Zarządzanie projektem. Co dobry szef projektu wie, robi i mówi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Michał Trocki (red.), 2012, Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Michał Kopczewski, 2015, Alfabet zarządzania projektami, Wydawnictwo Helion. Robert K. Wysocki, 2013, Efektywne zarządzanie projektami, Wydawnictwo Helion. Olga Nadskakuła, Katarzyna Kandefer-Winter, Komunikacja w zarządzaniu projektami, Wydawnictw CeDeWu. Mariusz Chrapko, 2014, Scrum O zwinnym zarządzaniu projektami, Wydawnictwo Helion. Alina Kozarkiewicz, Zarządzanie portfelami projektów, Wydawnictwo Naukowe PWN. Charles G. Cobb, 2012, Zrozumieć Agile Project Management. Równowaga kontroli i elastyczności, APN Promise, Warszawa. Joanna Sadkowska, Mariusz Chmielewski, 2014, Zarządzanie projektami. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Henryk Brandenburg, 2011, Zarządzanie lokalnymi projektami rozwojowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Katarzyna Jasińska, Tomasz Szapiro, 2014, Zarządzanie procesami realizacji projektów w sektorze ICT, Wydawnictwo Naukowe PWN. Sońta-Drączkowska Ewa, 2012, Zarządzanie wieloma projektami, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne. Maciej Kulig, 2016, Doskonalenie przedsiębiorstwa kryzys drogą do sukcesu, Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. Warszawa. Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., 2004, Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin. Burnett K., 2002, Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna. Jerzemowska M., 2002, Nadzór korporacyjny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Rudolf S., Janusz T., Stos D., Urbanek P., 2002, Efektywny nadzór korporacyjny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. |
|
Uwagi: |
Ocena końcowa z wykładu jest wynikiem sumy punktów uzyskanych podczas zajęć. Sprawdzenie osiągnięć studenta dokonuje się przy pomocy ćwiczeń sprawdzających, zadania końcowego oraz kontroli obecności. Treść pytań oraz opis ćwiczeń zostaną przedstawione w trakcie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN W
Egz
C
C
C
C
C
WT ŚR CZ C
PT C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Egzamin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Nowakowski | |
Prowadzący grup: | Ireneusz Kozera, Artur Kwasek, Krzysztof Nowakowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
|
Rodzaj przedmiotu: | Ogólnouczelniany |
|
Tryb prowadzenia: | W sali dydaktycznej i online |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Brak |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Brak |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest prezentacja współczesnych metod zarządzania, charakterystyka poziomów komunikacji, środków i form relacji grupowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z zarządzaniem międzykulturowym, systemami motywacji oraz różnymi stylami przywództwa w organizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak; różnorodność kulturowa współczesnych organizacji, zarządzanie projektami, specyfika komunikacji międzynarodowej, znaczenie kształtowania zachowania w organizacji, uwarunkowanie negocjacji i mediacji biznesowych. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest prezentacja współczesnych metod zarządzania, charakterystyka poziomów komunikacji, środków i form relacji grupowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z zarządzaniem międzykulturowym, systemami motywacji oraz różnymi stylami przywództwa w organizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak; różnorodność kulturowa współczesnych organizacji, zarządzanie projektami, specyfika komunikacji międzynarodowej, znaczenie kształtowania zachowania w organizacji, uwarunkowanie negocjacji i mediacji biznesowych. Uczestnicy zajęć zapoznają się z globalnym kontekstem kierowania, etyką pracy menedżera oraz zarządzaniem konfliktami w organizacji. W czasie zajęć wykorzystywane są zróżnicowane metody dydaktyczne, takie jak np.: analiza studium przypadku, praca zespołowa, dyskusje w grupach, wykonywanie testów wiedzy. Pobudzanie aktywności i zaangażowania studentów służy lepszemu zrozumieniu przez nich współczesnych zmian otoczenia rynkowego. |
|
Literatura: |
Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN. Hofstede G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC. Lundy O., Cowling A., 2000, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków. Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl. Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Kietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., 2005, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna. Moore Ch. W., 2009, Mediacje praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer Polska, rozdział 2; Jak działa mediacja, rozdział 3; Nawiązywanie kontaktu ze stronami w sporze, rozdział 4; Wybór strategii prowadzenia mediacji. Gmurzyńska E., Morka R. (red.), 2009, Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska, rozdział 8; Kwestie etyczne w mediacji, rozdział 9; Mediator: role, umiejętności, osobowość, rozdział 14; Mediacja jako metoda rozwiązywania indywidualnych i zbiorowych sporów pracy. Philip Kotler, 2005, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS. L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, 2000, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Chryssides G. D., Kaler J. H., 1999, Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 5; Korporacje a odpowiedzialność. Kaku R., 2007, Ścieżka kyosei, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion. |
|
Uwagi: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-16 |
Przejdź do planu
PN W
K
Proj
K
WT K
Proj
ŚR CZ Proj
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Projekt, 20 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dariusz Klimek, Ireneusz Kozera, Krzysztof Nowakowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.