Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody i techniki zarządzania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: MNB3SP002MN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody i techniki zarządzania
Jednostka: Kierunek-Zarządzanie
Grupy: Zarządzanie 3 sem. PL ST
Punkty ECTS i inne: 10.00 LUB 8.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Założenia (opisowo):

BRAK

Skrócony opis:

Celem zajęć jest prezentacja współczesnych metod zarządzania, charakterystyka poziomów komunikacji, środków i form relacji grupowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z zarządzaniem międzykulturowym, systemami motywacji oraz różnymi stylami przywództwa w organizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak; różnorodność kulturowa współczesnych organizacji, zarządzanie projektami, specyfika komunikacji międzynarodowej, znaczenie kształtowania zachowania w organizacji, uwarunkowanie negocjacji i mediacji biznesowych.

Pełny opis:

Celem zajęć jest prezentacja współczesnych metod zarządzania, charakterystyka poziomów komunikacji, środków i form relacji grupowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z zarządzaniem międzykulturowym, systemami motywacji oraz różnymi stylami przywództwa w organizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak; różnorodność kulturowa współczesnych organizacji, zarządzanie projektami, specyfika komunikacji międzynarodowej, znaczenie kształtowania zachowania w organizacji, uwarunkowanie negocjacji i mediacji biznesowych.

Uczestnicy zajęć zapoznają się z globalnym kontekstem kierowania, etyką pracy menedżera oraz zarządzaniem konfliktami w organizacji. W czasie zajęć wykorzystywane są zróżnicowane metody dydaktyczne, takie jak np.: analiza studium przypadku, praca zespołowa, dyskusje w grupach, wykonywanie testów wiedzy. Pobudzanie aktywności i zaangażowania studentów służy lepszemu zrozumieniu przez nich współczesnych zmian otoczenia rynkowego.

Literatura:

Renata Oczkowska, 2013, Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy – Strategie - Tendencje, Wydawnictwo Difin, Warszawa.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Włodzimierz Piotrowski, Andrzej K. Koźmiński (red.), 2010, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Małgorzata Bartosik_Purgat (red.), 2017, Zachowania konsumentów. Globalizacja nowe technologie aktualne trendy otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Kwiecień A., 2018, Dynamiczne zarządzanie relacjami w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Sajkiewicz A., Kultura pracy menedżera kreacją kapitału ludzkiego, w: Milczarek S. (red.), 2010, Kultura pracy menedżera, Wydawnictwo Placet.

Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Serwach T., Wieloch J., 2016, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Czechowska I.D. (red.), 2016, Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Pocztowski A. (red.), 2012, Zarządzanie misjami zagranicznymi, Oficyna a Wolters Kulwer business, Warszawa.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS.

Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.

Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS.

Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Hofstede G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC.

Lundy O., Cowling A., 2000, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków.

Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl.

Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Stephen Barker, Rob Cole, 2010, Zarządzanie projektem. Co dobry szef projektu wie, robi i mówi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Michał Trocki (red.), 2012, Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Michał Kopczewski, 2015, Alfabet zarządzania projektami, Wydawnictwo Helion.

Robert K. Wysocki, 2013, Efektywne zarządzanie projektami, Wydawnictwo Helion.

Olga Nadskakuła, Katarzyna Kandefer-Winter, Komunikacja w zarządzaniu projektami, Wydawnictw CeDeWu.

Mariusz Chrapko, 2014, Scrum O zwinnym zarządzaniu projektami, Wydawnictwo Helion.

Alina Kozarkiewicz, Zarządzanie portfelami projektów, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Charles G. Cobb, 2012, Zrozumieć Agile Project Management. Równowaga kontroli i elastyczności, APN Promise, Warszawa.

Joanna Sadkowska, Mariusz Chmielewski, 2014, Zarządzanie projektami. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

Henryk Brandenburg, 2011, Zarządzanie lokalnymi projektami rozwojowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Katarzyna Jasińska, Tomasz Szapiro, 2014, Zarządzanie procesami realizacji projektów w sektorze ICT, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Sońta-Drączkowska Ewa, 2012, Zarządzanie wieloma projektami, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne.

Maciej Kulig, 2016, Doskonalenie przedsiębiorstwa kryzys drogą do sukcesu, Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. Warszawa.

Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., 2004, Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin.

Burnett K., 2002, Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna.

Jerzemowska M., 2002, Nadzór korporacyjny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Rudolf S., Janusz T., Stos D., Urbanek P., 2002, Efektywny nadzór korporacyjny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W1: Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu współczesne teorie i metody zarządzania oraz występujące między nimi zależności.

W2: Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu współczesne międzynarodowe i globalne środowiska biznesu i rozumie dynamikę zmian zachodzących w tym środowisku, w kontekście, jakie te zmiany wywierają na współczesną organizację oraz dylematy człowieka biznesu.

W3: Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu procesy formułowania i wdrażania programów operacyjnych, oraz rozumie znaczenie efektywnego zarządzania zasobami i operacjami organizacji w procesie budowy przewagi konkurencyjnej.

UMIEJĘTNOŚCI

U1: Absolwent potrafi Samodzielnie planować i organizować pracę własną i rozwój osobisty w oparciu o koncepcje work life balance, oraz Long Life Learning.

U2: Absolwent potrafi Stosować wybrane metody i techniki zarządzania, w tym zarządzania projektami i procesami. Potrafi formułować i rozwiązywać problemy typowe dla zarządzania.

U3: Absolwent potrafi Definiować podstawowe problemy zarządzania na poziomie operacyjnym oraz formułować ich skuteczne i etyczne rozwiązania przeprowadzając w tym celu adekwatne analizy biznesowe oparte o metody ilościowe i jakościowe.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K1: Absolwent jest gotów formułować i argumentować krytyczne oceny w sprawach ekonomicznych, społecznych oraz światopoglądowych.

K2: Absolwent jest gotów w sposób odpowiedzialny i niezależny współorganizować inicjatywy społeczne i biznesowe oparte na wartościach etycznych i uwzględniające interes społeczny.

K3: Absolwent jest gotów prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy natury etycznej, w tym dylematy związane z wykonywanym zawodem, z poszanowaniem dla jego dorobku i tradycji.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z wykładu jest wynikiem sumy punktów uzyskanych podczas zajęć. Sprawdzenie osiągnięć studenta dokonuje się przy pomocy ćwiczeń sprawdzających, zadania końcowego oraz kontroli obecności. Treść pytań oraz opis ćwiczeń zostaną przedstawione w trakcie zajęć.

Wymagania;

 Uczestniczenie w zajęciach; liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% jednostek dydaktycznych. Student powinien być w sali wykładowej w czasie przewidzianym przez plan zajęć – punktualnie.

 Każdy student powinien wykonać zalecane ćwiczenia oraz prezentacje. Treść ćwiczeń i materiały pomocnicze zostaną udostępnione podczas zajęć. W trakcie kursu zastosowane zostaną takie metody dydaktyczne jak: kontrola obecności, studia przypadków, ćwiczenia typu quiz oraz on-line learning.

Na końcową ocenę mają wpływ następujące elementy:

 Udział w zajęciach (liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% zajęć), ćwiczenie sprawdzające nr 1 (22 p. z 100), ćwiczenie sprawdzające nr 2 (22 p. z 100), prezentacja Power Point (6p. z 100) oraz ćwiczenie końcowe (50p. z 100).

Skala ocen jest następująca;

 91 – 100 punktów; ocena bardzo dobra (5) / 81 – 90 punktów; ocena dobra plus (4.5) / 71 – 80 punktów; ocena dobra (4) / 61 – 70 punktów; ocena dostateczna plus (3.5) / 51 – 60 punktów; ocena dostateczna (3) / 50-0 punktów; ocena niedostateczna (2).

SUMA PUNKTÓW ECTS WYNOSI 10

1. Ćwiczenie sprawdzające nr 1; nakład pracy studenta 45 h (1,5 ECTS)

2. Ćwiczenie sprawdzające nr 2; nakład pracy studenta 45 h (1,5 ECTS)

3. Ćwiczenie końcowe; nakład pracy studenta 60 h (2 ECTS)

4. Power Point; nakład pracy studenta 30 h (1 ECTS)

5. Czytanie literatury 30 h (1 ECTS)

6. Konsultacje 30 h (1 ECTS)

7. Udział w ćwiczeniach; 30 h (1 ECTS)

8. Udział w wykładzie; 30 h (1 ECTS)

Praktyki zawodowe:

BRAK

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Blended learning, 10 godzin więcej informacji
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Artur Kwasek
Prowadzący grup: Krzysztof Kandefer, Artur Kwasek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Blended learning - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-17
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Nowakowski
Prowadzący grup: Krzysztof Kandefer, Krzysztof Nowakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Tryb prowadzenia:

Tryb mieszany w sali i online.

Wymagania (lista przedmiotów):

BRAK

Założenia (lista przedmiotów):

BRAK

Skrócony opis:

Celem zajęć jest prezentacja współczesnych metod zarządzania, charakterystyka poziomów komunikacji, środków i form relacji grupowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z zarządzaniem międzykulturowym, systemami motywacji oraz różnymi stylami przywództwa w organizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak; różnorodność kulturowa współczesnych organizacji, zarządzanie projektami, specyfika komunikacji międzynarodowej, znaczenie kształtowania zachowania w organizacji, uwarunkowanie negocjacji i mediacji biznesowych.

Pełny opis:

Celem zajęć jest prezentacja współczesnych metod zarządzania, charakterystyka poziomów komunikacji, środków i form relacji grupowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z zarządzaniem międzykulturowym, systemami motywacji oraz różnymi stylami przywództwa w organizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak; różnorodność kulturowa współczesnych organizacji, zarządzanie projektami, specyfika komunikacji międzynarodowej, znaczenie kształtowania zachowania w organizacji, uwarunkowanie negocjacji i mediacji biznesowych.

Uczestnicy zajęć zapoznają się z globalnym kontekstem kierowania, etyką pracy menedżera oraz zarządzaniem konfliktami w organizacji. W czasie zajęć wykorzystywane są zróżnicowane metody dydaktyczne, takie jak np.: analiza studium przypadku, praca zespołowa, dyskusje w grupach, wykonywanie testów wiedzy. Pobudzanie aktywności i zaangażowania studentów służy lepszemu zrozumieniu przez nich współczesnych zmian otoczenia rynkowego.

Literatura:

Renata Oczkowska, 2013, Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy – Strategie - Tendencje, Wydawnictwo Difin, Warszawa.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Włodzimierz Piotrowski, Andrzej K. Koźmiński (red.), 2010, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Małgorzata Bartosik_Purgat (red.), 2017, Zachowania konsumentów. Globalizacja nowe technologie aktualne trendy otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Kwiecień A., 2018, Dynamiczne zarządzanie relacjami w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Sajkiewicz A., Kultura pracy menedżera kreacją kapitału ludzkiego, w: Milczarek S. (red.), 2010, Kultura pracy menedżera, Wydawnictwo Placet.

Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Serwach T., Wieloch J., 2016, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Czechowska I.D. (red.), 2016, Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Pocztowski A. (red.), 2012, Zarządzanie misjami zagranicznymi, Oficyna a Wolters Kulwer business, Warszawa.

Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS.

Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.

Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS.

Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Hofstede G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC.

Lundy O., Cowling A., 2000, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków.

Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl.

Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Stephen Barker, Rob Cole, 2010, Zarządzanie projektem. Co dobry szef projektu wie, robi i mówi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Michał Trocki (red.), 2012, Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Michał Kopczewski, 2015, Alfabet zarządzania projektami, Wydawnictwo Helion.

Robert K. Wysocki, 2013, Efektywne zarządzanie projektami, Wydawnictwo Helion.

Olga Nadskakuła, Katarzyna Kandefer-Winter, Komunikacja w zarządzaniu projektami, Wydawnictw CeDeWu.

Mariusz Chrapko, 2014, Scrum O zwinnym zarządzaniu projektami, Wydawnictwo Helion.

Alina Kozarkiewicz, Zarządzanie portfelami projektów, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Charles G. Cobb, 2012, Zrozumieć Agile Project Management. Równowaga kontroli i elastyczności, APN Promise, Warszawa.

Joanna Sadkowska, Mariusz Chmielewski, 2014, Zarządzanie projektami. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

Henryk Brandenburg, 2011, Zarządzanie lokalnymi projektami rozwojowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Katarzyna Jasińska, Tomasz Szapiro, 2014, Zarządzanie procesami realizacji projektów w sektorze ICT, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Sońta-Drączkowska Ewa, 2012, Zarządzanie wieloma projektami, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne.

Maciej Kulig, 2016, Doskonalenie przedsiębiorstwa kryzys drogą do sukcesu, Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. Warszawa.

Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., 2004, Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin.

Burnett K., 2002, Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna.

Jerzemowska M., 2002, Nadzór korporacyjny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Rudolf S., Janusz T., Stos D., Urbanek P., 2002, Efektywny nadzór korporacyjny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Uwagi:

Ocena końcowa z wykładu jest wynikiem sumy punktów uzyskanych podczas zajęć. Sprawdzenie osiągnięć studenta dokonuje się przy pomocy ćwiczeń sprawdzających, zadania końcowego oraz kontroli obecności. Treść pytań oraz opis ćwiczeń zostaną przedstawione w trakcie zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Nowakowski
Prowadzący grup: Ireneusz Kozera, Artur Kwasek, Krzysztof Nowakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Rodzaj przedmiotu:

Ogólnouczelniany

Tryb prowadzenia:

W sali dydaktycznej i online

Wymagania (lista przedmiotów):

Brak

Założenia (lista przedmiotów):

Brak

Skrócony opis:

Celem zajęć jest prezentacja współczesnych metod zarządzania, charakterystyka poziomów komunikacji, środków i form relacji grupowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z zarządzaniem międzykulturowym, systemami motywacji oraz różnymi stylami przywództwa w organizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak; różnorodność kulturowa współczesnych organizacji, zarządzanie projektami, specyfika komunikacji międzynarodowej, znaczenie kształtowania zachowania w organizacji, uwarunkowanie negocjacji i mediacji biznesowych.

Pełny opis:

Celem zajęć jest prezentacja współczesnych metod zarządzania, charakterystyka poziomów komunikacji, środków i form relacji grupowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z zarządzaniem międzykulturowym, systemami motywacji oraz różnymi stylami przywództwa w organizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak; różnorodność kulturowa współczesnych organizacji, zarządzanie projektami, specyfika komunikacji międzynarodowej, znaczenie kształtowania zachowania w organizacji, uwarunkowanie negocjacji i mediacji biznesowych.

Uczestnicy zajęć zapoznają się z globalnym kontekstem kierowania, etyką pracy menedżera oraz zarządzaniem konfliktami w organizacji. W czasie zajęć wykorzystywane są zróżnicowane metody dydaktyczne, takie jak np.: analiza studium przypadku, praca zespołowa, dyskusje w grupach, wykonywanie testów wiedzy. Pobudzanie aktywności i zaangażowania studentów służy lepszemu zrozumieniu przez nich współczesnych zmian otoczenia rynkowego.

Literatura:

Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Hofstede G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC.

Lundy O., Cowling A., 2000, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków.

Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl.

Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.

Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa;

Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., 2005, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna.

Moore Ch. W., 2009, Mediacje praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer Polska, rozdział 2; Jak działa mediacja, rozdział 3; Nawiązywanie kontaktu ze stronami w sporze, rozdział 4; Wybór strategii prowadzenia mediacji.

Gmurzyńska E., Morka R. (red.), 2009, Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska, rozdział 8; Kwestie etyczne w mediacji, rozdział 9; Mediator: role, umiejętności, osobowość, rozdział 14; Mediacja jako metoda rozwiązywania indywidualnych i zbiorowych sporów pracy.

Philip Kotler, 2005, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS.

L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, 2000, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Chryssides G. D., Kaler J. H., 1999, Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 5; Korporacje a odpowiedzialność.

Kaku R., 2007, Ścieżka kyosei, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Uwagi:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Projekt, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dariusz Klimek, Ireneusz Kozera, Krzysztof Nowakowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)