Sales Management; SPEC.: Marketing and Sales
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MNB5SE004MN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sales Management; SPEC.: Marketing and Sales |
Jednostka: | Kierunek-Zarządzanie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowy |
Założenia (opisowo): | (tylko po angielsku) Passing items: 1 / Marketing 2 / Basics of management The aim of the course is to equip the graduate with the latest knowledge, and proven marketing and sales skills. During the classes, students will learn about: 1. The scope of the decision of the sales manager 2. Organisation of the sales department in the enterprise 3. Employment and the training of sellers 4. Organisation of the work of sellers 5. Training of sellers 6. Motivating sellers 7. Sales department plan 8. Analysis and control of sales department effectiveness 9. Customer Service activities 10. Sales promotion - an instrument supporting the work of sellers. |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) The aim of the course is to teach students how to organize sales in business, how to negotiate delivery terms, prices and how to analyze business environment. How to use marketing tools to gain competitive advantage in business |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) 1. What is sales management? 2h 2. Types of marketing:. 4h 3. The role of persons / departments supporting sales: trade marketing.3h 4. Types of distribution.Definitions and examples.3h 5. Distribution in FMCG (terms of modern and traditional trade). 3h 6. Planning of commercial activities: 4P, the issue of prioritization, types and types of promotion in trade. 3h 7. How to be visible in the store? Sales support materials - POS.3h materials 8. Promotional calendar. 3h 9. Building a promotional campaign: reach, promotion mechanism, supporting materials planning, costs. 3h 10. Finance in sales management. 3h methods: Project, discussion, case study, problem solving method, independent development of sales issues |
Literatura: |
(tylko po angielsku) Hair, J., Anderson, R., Mehta, R. and Babin, B. (2008) Sales Management: Building Customer Relationships and Partnerships. 1st Ed. Cengage Learning. Jobber, D. and Lancaster, G. (2015) Selling and Sales Management. Harlow: Pearson |
Efekty uczenia się: |
(tylko po angielsku) The student will be able to apply selected management methods and techniques, in order to sell property, to satisfy customers at profit. Also will have advanced knowledge in economic Sciences, in particular Economics, Finance and management and their place in the system, which will help to gain competitive advantage, to use marketing properly and to evaluate efforts of selling staff |
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Presentations, discussions, written test |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-18 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Marszewski | |
Prowadzący grup: | Adam Marszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-17 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Marszewski | |
Prowadzący grup: | Adam Marszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniel Omotosho | |
Prowadzący grup: | Daniel Omotosho | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.