Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium lic. 1 Turystyka i rekreacja [S-TRB5NP04] Semestr zimowy 2016/2017
Seminarium, grupa nr 6

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium lic. 1 Turystyka i rekreacja [S-TRB5NP04]
Zajęcia: Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z] (zakończony)
Seminarium [S], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 5
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Krzysztof Łopaciński
Zakres tematów:

BAZA NOCLEGOWA

1. Charakterystyka bazy kolonijnej w wybranym regionie.

Wykorzystanie atrakcji regionu dla wakacyjnego wypoczynku dzieci (młodzieży szkolnej) na przykładzie bazy kolonijnej

1.1. Organizacja zorganizowanego wypoczynku dzieci w Polsce

1.2. Uczestnictwo dzieci w wypoczynku

1.3. Zasady funkcjonowania bazy kolonijnej w Polsce

1.4. Baza kolonijna w wybranym regionie i jej rozmieszczenie

2. Perspektywy rozwoju bazy noclegowej w wybranym regionie

Hotele ekonomiczne w wybranych sieciach hotelowych w Polsce (perspektywy rozwoju)

Hotele ekonomiczne z punktu widzenia klienta czy operatora

2.1. podstawowe pojęcia – hotele ekonomiczne, kategoryzacja, systemy, sieci, łańcuchu

2.2. Hotel ekonomiczny (tani hotel) – przegląd literatury, strony internetowe

2.3. Sieci hotelowe funkcjonujące w Polsce

2.4. Przegląd i charakterystyka hoteli ekonomicznych sieci funkcjonujących w Polsce

2.5. Plany rozwojowe poszczególnych sieci hotelowych

2.6. Konkurencyjność sieciowych hoteli ekonomicznych w Polsce na tle innych hoteli w Polsce (czy sieciowe hotele ekonomiczne są „tanie”)

3. Rozwój taniej bazy noclegowej w Polsce na przykładzie hosteli

Dlaczego hostel?

3.1. Schronisko młodzieżowe, Hostel, hotel ekonomiczny i inne pojęcia związane z tanią bazą noclegową

3.2. Historia rozwoju bazy noclegowej dla młodzieży

3.3. Schroniska młodzieżowe w Polsce

3.4. Hostele w Polsce

4. Inwestycje hotelowe w Polsce w minionym dziesięcioleciu

4.1. Rynek inwestycji hotelowych w Polsce,

4.1.1. charakterystyka źródeł informacji

4.1.2. stan i perspektywy rozwoju (w tym statystyka zgód na inwestycje hotelowe)

4.2. Inwestycje hotelowe wybranych sieci hotelowych

4.3. Rozwój bazy noclegowej wybranego miasta, regionu.

4.4. Charakterystyka wybranych transakcji hotelowych

5. Hostele i ich charakterystyka na tle bazy noclegowej w wybranym mieście

Hostele w mieście – chwyt marketingowy, oczekiwania turystów, źródło dochodów dla hotelarzy

5.1. Krótka charakterystyka turystyki przyjazdowej do danego miasta

5.2. Atrakcje turystyczne miasta dla segmentu taniej turystyki

5.3. Baza noclegowa miasta w tym tania baza noclegowa miasta i jej charakterystyka

5.4. Hostele i charakterystyka typowych wybranych obiektów

5.5. Możliwości i kierunki rozwoju taniej bazy noclegowej w danym mieście

6. Baza noclegowa w zabytkowych obiektach na przykładzie wybranego regionu/kraju

Czy istnieją możliwości dalszego rozwoju bazy w obiektach zabytkowych (nietypowych – np. w starych kamienicach)”

6.1. Wykorzystanie obiektów zabytkowych dla turystyki

6.2. Baza noclegowa w zabytkach – polskie i europejskie przykłady

6.3. Charakterystyczne cechu obiektu noclegowego w obiekcie zabytkowym na wybranym przykładzie (przykładach)

6.4. Prestige hotels – zasady funkcjonowanie

6.5. Inne przykłady sieci w zabytkowych obiektach

6.6. Baza noclegowa w zabytkach wybranego regionu

6.7. Przykłady możliwości rozbudowy bazy noclegowej w obiektach zabytkowych w wybranym regionie/kraju

7. Możliwości rozszerzenia usług na przykładzie wybranego obiektu noclegowego/ośrodka

Jakie czynniki mogą decydować o wzroście dochodów obiektu noclegowego dzięki rozszerzeniu oferty.

7.1. Potrzeby gości hotelowych jako czynnik wzbogacenia usług obiektów noclegowych

7.2. Współczesny wielofunkcyjny obiekt noclegowy i jego oferta

7.3. Charakterystyka usług wybranych typów ośrodków/bazy noclegowej

7.4. Atrakcyjność turystyczna miasta/regiony wybranego obiektu/grupy obiektów

7.5. Dotychczasowa oferta wybranego obiektu

7.6. Możliwości rozwoju oferty opartej na usługach zewnętrznych (zewnętrznych atrakcjach)

7.7. Możliwości rozwoju oferty istniejącego obiektu

7.8. Możliwości rozbudowy oferty obiektu

7.9. Możliwości wzrostu atrakcyjności bazy noclegowej poprzez rozwój lokalnej infrastruktury turystycznej i paraturystycznej

8. Baza noclegowa Lwowa/Zachodniej Ukrainy na polskim rynku turystycznym

Ocena narzędzi promocja bazy noclegowej Lwowa/innego dużego miasta stosowanych na polskim rynku turystycznym.

8.1. Krótka charakterystyka atrakcyjności turystycznej Lwowa dla polskich turystów

8.2. Charakterystyka bazy noclegowej Lwowa (kategorie, ceny itp.)

8.3. Baza noclegowa Lwowa w ofercie polskich biur podróży

8.4. Baza noclegowa Lwowa na polskich stronach internetowych

8.5. Inne formy promocji bazy noclegowej Lwowa na polskim rynku turystycznym.

9. Polityka marketingowa wybranych sieci hoteli/lokali gastronomicznych.

Wykorzystanie narzędzi marketingowych przez wybraną sieć hoteli/bazy gastronomicznej

9.1. Podstawowe pojęcia marketingu na rynku usług hotelarskich

9.2. Charakterystyka wybranych sieci

9.3. Podstawowe narzędzia (cztery P) stosowane na rynku przez wybrane sieci

9.4. Przykład kampanii marketingowej wybranej sieci/hotelu/restauracji

10. Strategia marketingowa/promocyjna wybranej miejscowości uzdrowiskowej lub wybranego obiektu

10.1. Podstawowe pojęcia marketingu na rynku usług hotelarskich

10.2. Strategia marketingowa i narzędzia jej realizacji

10.3. Charakterystyka oferty miejscowości uzdrowiskowej/obiektu na tle podobnych obiektów/miejscowości

10.4. Strategia promocji miejscowości

10.5. Dalsze możliwości wzrostu zainteresowania miejscowością

11. Turysta biznesowy w hotelu. Oczekiwania organizatorów kongresów i konferencji na przykładzie wybranego obiektu

12. Baza noclegowa w ofertach wyjazdów wypoczynkowych polskich biur podróży.

12.1. Wybór i krótka charakterystyka regionu/kraju

12.2. Charakterystyka przyjazdów turystów zagranicznych

12.3. Charakterystyka bazy noclegowej

12.4. Przykłady oferty polskich biur podróży

12.5. Charakterystyka bazy noclegowej w ofertach polskich biu podróży.

13. Agroturystyka – oferta i kierunki rozwoju

INNE

1. Rozwój wybranych rodzajów infrastruktury turystycznej (ośrodki jeździeckie, przystanie i porty, SPA, uzdrowiska)

1.1. Komercjalizacja turystyki kajakowej. Oferty profesjonalnych organizatorów.(wybrany region lub Polska)

1.2. Komercjalizacja turystyki żeglarskiej. Oferty profesjonalnych organizatorów.(wybrany region lub Polska) i wypożyczalni.

1.3. Nizinne ośrodki turystyki narciarskiej. Rozmieszczenie i typowa infrastruktura. Wybrane przykłady.

1.4. Oferta ośrodków jeździeckich na przykładzie wybranych ośrodków woj. lubelskiego

2. Wyjazdy turystyczne młodzieży szkolnej (gimnazjum, liceum) organizowane przez szkoły.

2.1. Uczestnictwo młodzieży w wyjazdach turystycznych (w tym organizowanych przez szkoły).

2.2. Turystyka w programach nauczania.

2.3. Przykład wybranej szkoły

3. Gastronomia jako czynnik wzrostu atrakcyjności turystycznej Polski/regionów

3.1. Rozwój sieci gastronomicznych w Polsce/w regionie/mieści.

3.2. Wybrane przykłady miejscowości/regionów turystycznych.

4. Promocja turystyki .... w Polsce na rynkach międzynarodowych (na bazie planów promocji POT)

5. Wyjazdy do Polski w ofercie biur podróży wybranego kraju.

6. Polska w opiniach turystów z .... (na przykładzie wybranych blogów turystycznych.

7. Wpływ wielkich wydarzeń sportowych na rozwój turystyki (wybrane przykłady IO w Atenach, Rio, MS w Niemczech, Południowej Afryce, ME w Polsce, Francji, w Portugalii, ME w Austrii i Szwajcarii)

8. Drogi wodne w Polsce/regionie/wybranej rzece

8.1. Charakterystyka turystyki wodnej (rodzaje, trasy, bariery rozwoju)

8.2. Infrastruktura szlaku wodnego (kajakowego, żeglarskiego, barek motorowych)

8.3. Opis wybranego istniejącego/projektowanego szlaku wodnego (np. rzeki Bug)

8.4. Perspektywy rozwoju wybranego szlaku.

Uwagi:

dr Krzysztof Łopacińśki, spec. OHiG

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)