Marketing [MNB4NP13MN-L18]
Semestr letni 2017/2018
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Marketing [MNB4NP13MN-L18] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2018L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 72 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Prowadzący: | Roman Fulneczek |
Literatura: |
. Czubała A., Podstawy marketingu wyd. PWE, 2012 2. Białon L. Red., marketing problemy podstawowe wyd. WSM 2011 3. Drucker P. F., Myśli przewodnie Druckera, wyd. MT Biznes, Warszawa 2002, 4. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, wyd. FELBERG SJA, Warszawa 1999, 5. Nowotarska-Romaniak B., Działalność promocyjna firm ubezpieczeniowych, Marketing i rynek 10/2004, 6. Nowotarska-Romaniak B., Marketing usług ubezpieczeniowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996, 7. Payne A., Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997 1. Kotler Ph., Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki, wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, 2. Mazurek-Łopacinska K., Relacje z klientem podstawa marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem w: Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce, AE w Krakowie, Kraków 1999, 3. Prymon M., Marketingowe zarządzanie firmą, wyd. Edukator, Częstochowa 2004, 4. Red. Pindakiewicz J., Podstawy marketingu, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 1998, 5. Red. Sosnowska A., Zarządzanie nowym produktem, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2000, 6. Sztucki T., Marketing. Sposób myślenia, system działania, wyd. Placet, Warszawa 1994, 7. Urbaniak M., Olczak A., Rola marketingu partnerskiego w kształtowaniu wizerunku firmy, http://www.epr.pl, 8. Woźniczka J., Estetyka marketingowa - nowa jakość w zarządzaniu wizerunkiem organizacji, w: Teoria i praktyka marketingu - materiały na konferencje naukowa zorganizowana przez Instytut Marketingu AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, wyd. AE, Wrocław 2000 Materiały pomocnicze udostępnione przez wykładowcę |
Zakres tematów: |
Poznanie zagadnień związanych z segmentacją rynków, problematyką produktu, cen i strategii cenowych, dystrybucją i logistyką, promocją i komunikacją z rynkiem, strategią sprzedaży i komunikacją z klientem. Przedstawienie specyfiki działał public relations, kreowania wizerunku organizacji oraz doboru o szkolenia personelu, także pod względem komunikacji wewnętrznej i komunikacji z otoczeniem. |
Metody dydaktyczne: |
prezentacje, case study |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin |
Uwagi: |
MN-B4NP/1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.