Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie Jakością (Zarządzanie II) [MNB4SP15MN-L18] Semestr letni 2017/2018
Konwersatorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Zarządzanie Jakością (Zarządzanie II) [MNB4SP15MN-L18]
Zajęcia: Semestr letni 2017/2018 [2018L] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 81
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Prowadzący: Elżbieta Kopciuszewska
Literatura:

1. Wawak S., Zarządzanie jakością. Podstawy, systemy, narzędzia, Helion, Gliwice 2011

2. Hamrol A. Zarzadzanie i inżynieria jakości. PWN, Warszawa 2017

3. Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2009

4. Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2007

5. Urbaniak M., Zarządzanie jakością, Difin, Warszawa 2004

6. Corejowa T., Borkowski S., Instrumenty rozwiązywania problemów w zarządzaniu,Wydawnictwo WSZiMS, Sosnowiec 2004

7. Borkowski S., Mierzenie poziomu jakości, Humanitas, Sosnowiec 2005

8. Obora H., Ćwiklicki M., Kompleksowe wykorzystanie 7 nowych metod TQM, „Problemy Jakości”

9. PN-EN ISO 9001:2015-10 Systemy zarządzania jakością. Wymagania. PKN, 06.07.2016

10. PN-EN ISO 9000:2015 -10 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia PKN, 12.07. 2016

11. www.iso.org , www.pca.gov.pl , www.pcbc.gov.pl , www.pkn.pl

1. Lisiecka K., Kreowanie jakości, AE, Katowice 2002

2. Skrzypek E., Jakość i efektywność, UMCS, Lublin 2000

3.Kosieradzka A., Lis S., Produktywność, Oficyna wydawnicza PW, Warszawa 2000

4.Kolman R., Kwalitologia wiedzy o różnych o różnych dziedzinach jakości, Placet, Warszawa 2009

5.Greber T., Statystyczne sterowanie procesami- doskonalenie jakości z pakietem STATISTICA, StatSoft, Kraków 2000

6.Sikora T., Narzędzia jakości w doskonaleniu i zarządzaniu jakości, AE, Kraków 2004

Zakres tematów:

Celem jest nabycie umiejętności praktycznego stosowania instrumentarium zarządzania jakością.

- Wartościowanie jakości. Wyliczenie wskaźnika Q

- Wybrane instrumentarium stosowane w praktyce. Na podstawie danych opisujących fakty przeszłości i teraźniejszości budujemy modele prognoz i podejmujemy decyzje. Narzędzia te są stosowane przy zbieraniu i przetwarzaniu danych dotyczących aspektów jakości. Służą do monitorowania i diagnozowania. Stanowią wsparcie dla identyfikacji relacji między poszczególnymi elementami systemu zarządzania. Jest to ilościowy opis tych relacji w szacowaniu prawdopodobieństwa pewności ich wystąpienia.

diagram Pareto-Lorenza

diagram Ishikawy

diagram popkrewieństwa

diagram relacji

diagram strzałkowy

diagram systematyki

- sformułowanie Polityka jakości

Metody dydaktyczne:

Metody aktywizujące, angażujące, ćwiczące kreatywność. Dyskusja, omawianie przypadków, praca w grupie, rozwiązywanie problemów, analizowanie i wnioskowanie. Formułowanie rekomendacji. Realizowane zadania ukierunkowują na analityczne myślenie, planowanie i orientację na cel.

Metody i kryteria oceniania:

Teczka prac- wykonanie zadań cząstkowych (wybrane instrumentarium zarządzania jakością, sformułowanie Polityki Jakości) Ocena poprawności wykonania.

Uwagi:

MN-B4SP/1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)