Zarządzanie Jakością (Zarządzanie II) [MNB4SP15MN-L18]
Semestr letni 2017/2018
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Zarządzanie Jakością (Zarządzanie II) [MNB4SP15MN-L18] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2018L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 81 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Prowadzący: | Elżbieta Kopciuszewska |
Literatura: |
1. Wawak S., Zarządzanie jakością. Podstawy, systemy, narzędzia, Helion, Gliwice 2011 2. Hamrol A. Zarzadzanie i inżynieria jakości. PWN, Warszawa 2017 3. Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2009 4. Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2007 5. Urbaniak M., Zarządzanie jakością, Difin, Warszawa 2004 6. Corejowa T., Borkowski S., Instrumenty rozwiązywania problemów w zarządzaniu,Wydawnictwo WSZiMS, Sosnowiec 2004 7. Borkowski S., Mierzenie poziomu jakości, Humanitas, Sosnowiec 2005 8. Obora H., Ćwiklicki M., Kompleksowe wykorzystanie 7 nowych metod TQM, „Problemy Jakości” 9. PN-EN ISO 9001:2015-10 Systemy zarządzania jakością. Wymagania. PKN, 06.07.2016 10. PN-EN ISO 9000:2015 -10 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia PKN, 12.07. 2016 11. www.iso.org , www.pca.gov.pl , www.pcbc.gov.pl , www.pkn.pl 1. Lisiecka K., Kreowanie jakości, AE, Katowice 2002 2. Skrzypek E., Jakość i efektywność, UMCS, Lublin 2000 3.Kosieradzka A., Lis S., Produktywność, Oficyna wydawnicza PW, Warszawa 2000 4.Kolman R., Kwalitologia wiedzy o różnych o różnych dziedzinach jakości, Placet, Warszawa 2009 5.Greber T., Statystyczne sterowanie procesami- doskonalenie jakości z pakietem STATISTICA, StatSoft, Kraków 2000 6.Sikora T., Narzędzia jakości w doskonaleniu i zarządzaniu jakości, AE, Kraków 2004 |
Zakres tematów: |
Celem jest nabycie umiejętności praktycznego stosowania instrumentarium zarządzania jakością. - Wartościowanie jakości. Wyliczenie wskaźnika Q - Wybrane instrumentarium stosowane w praktyce. Na podstawie danych opisujących fakty przeszłości i teraźniejszości budujemy modele prognoz i podejmujemy decyzje. Narzędzia te są stosowane przy zbieraniu i przetwarzaniu danych dotyczących aspektów jakości. Służą do monitorowania i diagnozowania. Stanowią wsparcie dla identyfikacji relacji między poszczególnymi elementami systemu zarządzania. Jest to ilościowy opis tych relacji w szacowaniu prawdopodobieństwa pewności ich wystąpienia. diagram Pareto-Lorenza diagram Ishikawy diagram popkrewieństwa diagram relacji diagram strzałkowy diagram systematyki - sformułowanie Polityka jakości |
Metody dydaktyczne: |
Metody aktywizujące, angażujące, ćwiczące kreatywność. Dyskusja, omawianie przypadków, praca w grupie, rozwiązywanie problemów, analizowanie i wnioskowanie. Formułowanie rekomendacji. Realizowane zadania ukierunkowują na analityczne myślenie, planowanie i orientację na cel. |
Metody i kryteria oceniania: |
Teczka prac- wykonanie zadań cząstkowych (wybrane instrumentarium zarządzania jakością, sformułowanie Polityki Jakości) Ocena poprawności wykonania. |
Uwagi: |
MN-B4SP/1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.