Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie marketingowe w hotelarstwie-SPEC:Zarządzanie w hotelarstwie [TRM2SP17TR-L18] Semestr letni 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Strategie marketingowe w hotelarstwie-SPEC:Zarządzanie w hotelarstwie [TRM2SP17TR-L18]
Zajęcia: Semestr letni 2017/2018 [2018L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Prowadzący: Krzysztof Nowakowski
Literatura:

A. Panasiuk, D. Szostak (red.), 2009, Hotelarstwo, usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN.

P. Kotler, 2005, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS.

P. Dominik, 2013, Gastronomia, Wyd. ALMAMER Szkoła Wyższa.

B. Dobierała-Korona (red.), 2010, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wyd. ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna.

Literatura uzupełniająca;

E. Duliniec, 2009, Marketing międzynarodowy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

W. Grzegorczyk, 2013, Marketing na rynku międzynarodowym, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

A. Limański, I. Drabik, 2010, Marketing międzynarodowy, Difin.

A. Nizielska, 2005, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach.

J. Schroeder, M. Bartosik-Purgat, H. Mruk, 2013, Międzynarodowe badania marketingowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Zakres tematów:

Zajęcia nr 1 (ćwiczenia); Rynek usług hotelarskich i gastronomicznych.

Literatura; A. Panasiuk, D. Szostak (red.), 2009, Hotelarstwo, usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, część 2; Rynek usług hotelarskich, str. 45-87.

P. Dominik, 2013, Gastronomia, Wyd. ALMAMER Szkoła Wyższa, rozdział 8; Stan i rozwój polskiej gastronomii.

Zajęcia nr 2 (ćwiczenia); Segmentacja i pozycjonowanie – podejmowanie decyzji o zakupie produktu turystycznego.

Literatura; P. Kotler, 2005, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, rozdział 10; Rozpoznawanie segmentów rynku i wybór rynków docelowych.

Literatura; B. Dobierała-Korona (red.), 2010, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wyd. ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna, część 3; Uwarunkowania zachowań nabywczych i konsumpcyjnych w branży turystycznej, str. 173-233.

Zajęcia nr 3 (ćwiczenia); Organizacja hotelu – podstawowe zasady działania i eksploatacja.

Literatura; A. Panasiuk, D. Szostak (red.), 2009, Hotelarstwo, usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, część 3; Eksploatacja hotelu, str. 129-176.

P. Dominik, 2013, Gastronomia, Wyd. ALMAMER Szkoła Wyższa, rozdział 6; Organizacja pracy gastronomicznej.

Zajęcia nr 4 (ćwiczenia); Zarządzanie marketingowe hotelem.

Literatura; A. Panasiuk, D. Szostak (red.), 2009, Hotelarstwo, usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, część 4; Zarządzanie hotelem, str. 215-246.

P. Dominik, 2013, Gastronomia, Wyd. ALMAMER Szkoła Wyższa, rozdział 2; Zakład gastronomiczny & rozdział 3; Wyposażenie zakładu gastronomicznego.

Zajęcia nr 5 (ćwiczenia); Usługi gastronomiczne; potrzeby konsumentów usług turystycznych.

Literatura; B. Dobierała-Korona (red.), 2010, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wyd. ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna, część 2; Potrzeby nabywców i konsumentów usług turystycznych oraz sposoby ich zaspokajania, str. 77- 111.

P. Dominik, 2013, Gastronomia, Wyd. ALMAMER Szkoła Wyższa, rozdział 1; Sektor usług gastronomicznych.

Zajęcia nr 6 (ćwiczenia); Zarządzanie zintegrowaną komunikacją marketingową.

Literatura; P. Kotler, 2005, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, rozdział 19; Zarządzanie zintegrowaną komunikacją marketingową.

B. Dobierała-Korona (red.), 2010, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wyd. ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna, część 4; Zarządzanie wiedzą o nabywcach i konsumentach oraz ich segmentacja, str. 275-321.

Zajęcia nr 7 (ćwiczenia); Stosowanie promocji mix – reklamy, public relations i marketingiem bezpośrednim.

Literatura; P. Kotler, 2005, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, rozdział 20; Zarządzanie reklamą, promocją sprzedaży, public relations i marketingiem bezpośrednim.

Cz. Witkowski, 2007, Hotelarstwo. Część 1 Podstawy hotelarstwa, Wyd. ALMAMER Szkoła Wyższa, rozdział 11; Czynnik osobowy w hotelarstwie. Umiejętności i zaangażowanie pracowników podstawą dobrego hotelarstwa.

Zajęcia nr 8 (ćwiczenia); Usługi towarzyszące ofercie turystycznej.

Literatura; A. Panasiuk, D. Szostak (red.), 2009, Hotelarstwo, usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, część 5; Gastronomia i usługi towarzyszące działalności hotelarskiej, str. 314-363.

P. Dominik, 2013, Gastronomia, Wyd. ALMAMER Szkoła Wyższa, rozdział 10; Rodzaje usług gastronomicznych.

Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć wykorzystywane są różne metody dydaktyczne; dyskusje grupowe, studia przypadku, analiza wybranych zagadnień z zalecanej literatury.

Metody i kryteria oceniania:

Na końcową ocenę ćwiczeń mają wpływ trzy czynniki;

Udział w zajęciach ( 10 punktów oceny końcowej ), ćwiczenie sprawdzające ( 40 punktów oceny końcowej), ćwiczenie końcowe ( 50p. oceny końcowej )

Skala ocen jest następująca;

90 – 100 punktów; ocena bardzo dobra ( 5 ) / 80 – 89 punktów; ocena dobra plus ( 4+ ) / 70 – 79 punktów; ocena dobra ( 4 ) / 60 – 69 punktów; ocena dostateczna plus ( 3+ ) / 50 – 59 punktów; ocena dostateczna ( 3 ) / 49-0 punktów; ocena niedostateczna ( 2 )

Uwagi:

TR-M2SP/1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)