Strategie marketingowe w turystyce - SPEC: Zarządzanie turystyką [TRM3SP17TR-Z18]
Semestr zimowy 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Strategie marketingowe w turystyce - SPEC: Zarządzanie turystyką [TRM3SP17TR-Z18] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/2019 [2018Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 | ||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Nowakowski | ||||||||||
Literatura: |
E. Dziedzic (red.), 2011, Turystyka wobec nowych zjawisk w gospodarce światowej, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa. A. Panasiuk, D. Szostak (red.), 2009, Hotelarstwo, usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN. P. Dominik, 2013, Gastronomia, Wyd. ALMAMER Szkoła Wyższa. B. Dobierała-Korona (red.), 2010, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wyd. ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna. J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, 2008, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. E. Duliniec, 2009, Marketing międzynarodowy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. W. Grzegorczyk, 2013, Marketing na rynku międzynarodowym, Oficyna Wolters Kluwer Polska. A. Limański, I. Drabik, 2010, Marketing międzynarodowy, Difin. A. Nizielska, 2005, Strategie marketingowe korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach. J. Schroeder, M. Bartosik-Purgat, H. Mruk, 2013, Międzynarodowe badania marketingowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. |
||||||||||
Zakres tematów: |
Wykład nr 1; Globalizacja marketingu i jego rola w organizacji. Literatura do zajęć; J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, 2008, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 1; Marketing międzynarodowy - istota i uwarunkowania rozwoju. Literatura do zajęć; E. Górska, Rola Unii Europejskiej w rozwoju turystyki społecznej, w: E. Dziedzic (red.), 2011, Turystyka wobec nowych zjawisk w gospodarce światowej, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa, s. 15-37. Wykład nr 2; Otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa hotelarskiego. Literatura do zajęć; Jan W. Wiktor, Renata Oczkowska, Agnieszka Żbikowska, 2008, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 2; Otoczenie przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Literatura do zajęć; B. Górka, Innowacyjność i elastyczność oferty jako jeden z instrumentów wykorzystywanych przez hotele do przezwyciężania skutków kryzysu, w: E. Dziedzic (red.), 2011, Turystyka wobec nowych zjawisk w gospodarce światowej, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa, s. 361-379. Wykład nr 3; Globalna konkurencja i regionalizacja globalnych strategii marketingowych. Literatura do zajęć; E. Duliniec (red.), 2007, Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, rozdział 5; Efekt kraju pochodzenia w marketingu międzynarodowym (aut. T. Sikora). Literatura do zajęć; J. Ćwiklińska, Wpływ procesów globalizacyjnych na naturę kontaktów międzykulturowych w turystyce, w: E. Dziedzic (red.), 2011, Turystyka wobec nowych zjawisk w gospodarce światowej, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa, s. 257-281. Wykład nr 4; Rynek usług hotelarskich i gastronomicznych. Literatura do zajęć; A. Panasiuk, D. Szostak (red.), 2009, Hotelarstwo, usługi – eksploatacja – zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, część 2; Rynek usług hotelarskich, str. 45-87. Literatura do zajęć; P. Dominik, 2013, Gastronomia, Wyd. ALMAMER Szkoła Wyższa, rozdział 8; Stan i rozwój polskiej gastronomii. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Warunki ukończenia kursu; Liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% jednostek dydaktycznych. Każdy student powinien wykonać zalecane ćwiczenia oraz prezentacje. W trakcie kursu zastosowane zostaną takie metody dydaktyczne jak: kontrola obecności, studia przypadków, ćwiczenia typu quiz oraz on-line learning. Student powinien być w sali wykładowej w czasie przewidzianym przez plan zajęć – punktualnie. |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na końcową ocenę przedmiotu mają następujące czynniki; ćwiczenie sprawdzające nr 1 (22 punkty z 100), ćwiczenie sprawdzające nr 2 (22 punkty z 100), prezentacja typu Power Point (6 p. z 100), ćwiczenie końcowe (50p. z 100) W trakcie zajęć każdy student powinien uczestniczyć w zajęciach oraz wykonać ćwiczenia zalecane przez wykładowcę. Skala ocen jest następująca; 91 – 100 punktów; ocena bardzo dobra (5) / 81 – 90 punktów; ocena dobra plus ( 4.5 ) / 71 – 80 punktów; ocena dobra ( 4 ) / 61 – 70 punktów; ocena dostateczna plus ( 3.5 ) / 51 – 60 punktów; ocena dostateczna ( 3 ) / 50-0 punktów; ocena niedostateczna ( 2 ) |
||||||||||
Uwagi: |
TR-M3SP/TZT/1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.