Komunikacja międzykulturowa [ECB4NP03/e]
Semestr letni 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Komunikacja międzykulturowa [ECB4NP03/e] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2019L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 35 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Prowadzący: | Krzysztof Nowakowski |
Literatura: |
Geert Hofstede, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000. Charles Hampden-Turner, Alfons Trompenaars, Siedem kultur kapitalizmu, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998. Richard R. Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000. Lidia Zbiegień-Maciąg, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999. Denis McQuail, Teoria komunikowania masowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. Stanley J. Baran, Dennis K. Davis, Teorie komunikowania masowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 2007. Roy J. Lewicki, Bruce Barry, David M. Saunders, 2011, Zasady Negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2011. Olive Lundy, Alan Cowling, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków, 2000. Richard Mead, Tim G. Andrews, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011. Walter G. Stephan, Cookie W. Stephan, Wywieranie wpływu przez grupy. Psychologia relacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1999. |
Zakres tematów: |
TEMAT NR 1; Znaczenie kultury dla zarządzania międzynarodowego. Literatura do wykładu; Lidia Zbiegień-Maciąg, 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 13-33. Literatura do wykładu; Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, s. 21-40. TEMAT NR 2; Zarządzanie międzynarodowe – analiza różnorodności kulturowej. Literatura do wykładu; Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, s. 47-89. Literatura do wykładu; Lidia Zbiegień-Maciąg, 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 33-52. TEMAT NR 3; Percepcja, poznanie i emocje podczas komunikacji międzykulturowej. Literatura do wykładu; Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, s. 131-149. Literatura do wykładu; Roy J. Lewicki, Bruce Barry, David M. Saunders, 2011, Zasady Negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS, s. 161-233. TEMAT NR 4; Kulturowe uwarunkowania negocjacji biznesowych. Literatura do wykładu; Roy J. Lewicki, Bruce Barry, David M. Saunders, 2011, Zasady Negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS, s. 15-46, 125-159. Literatura do wykładu; Richard R. Gesteland, 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 15-86. TEMAT NR 5; Zarządzanie zintegrowaną komunikacją marketingową. Literatura do wykładu; Seitel, Fraser P. 2003. Public Relations w praktyce, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa, s. 245-272. Literatura do wykładu; Kotler, Philip. 2005. Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, s. 573-643. TEMAT NR 6; Wpływ kultury na zarządzanie zasobami ludzkimi. Literatura do wykładu; Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, s. 429-450. Literatura do wykładu; Olive Lundy, Alan Cowling, 2000, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków, s. 164-186. TEMAT NR 7; Zarządzanie konfliktami i sposoby ich rozwiązywania. Literatura do wykładu; Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, s. 174-194. Literatura do wykładu; Roy J. Lewicki, Bruce Barry, David M. Saunders, 2011, Zasady Negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS, s. 49-121. TEMAT NR 8; Wpływ różnic kulturowych na negocjacje - bariery w komunikacji międzynarodowej. Literatura do wykładu; Roy J. Lewicki, Bruce Barry, David M. Saunders, 2011, Zasady Negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS, s. 315-347. Literatura do wykładu; Walter G. Stephan, Cookie W. Stephan, 1999, Wywieranie wpływu przez grupy. Psychologia relacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, s. 13-43. |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje typu Power Point, materiały typu e-learning, sprawdziany i studia przypadków. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem otrzymania oceny dostatecznej jest zdobycie 50 p. z testów oraz wykonanie co najmniej jednego warsztatu. W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej istnieje możliwość jej poprawienia poprzez wykonanie niezrealizowanego warsztatu lub ponowne wykonanie źle wykonanego warsztatu. Skala ocen; 0-50p.; ocena niedostateczna (2) / 51-60p.; ocena dostateczna (3) / 61-70p.; ocena dostateczna plus (3,5) / 71-80p.; ocena dobra (4) / 81-90p.; ocena dobra plus (4,5) / 91-100p.; ocena bardzo dobra. |
Uwagi: |
e-learning |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.