Eastern Studies SPEC: Global, Regional and Civilizational Studies [IRB5SE05IR-Z19]
Semestr zimowy 2019/2020
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Eastern Studies SPEC: Global, Regional and Civilizational Studies [IRB5SE05IR-Z19] | ||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 | ||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Legucka | ||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
The failure of integration : the CIS and other international organisations in the post-Soviet area, 1991-2006/Konończuk, W., OSW Russia, the West, and military intervention / Roy Allison, Oxford 2013. Russia's security policy under Putin. A critical perspective, Aglaya Snetkov, Routhlege 2015. Germany, Russia, and the Rise of Geo-Economics, Szabo, Stephen F., London 2015. Zygar, Wszyscy ludzie Kremla, 2016. A little war that shook the world : Georgia, Russia and the future of the West / R. Asmus, 2010. |
||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Plan wykładów: 45 godzin na kurs 1. Przestrzeń postsowiecka - zakres tematyczny i geograficzny, sposób badania i postrzegania „Wschodu” 2. Rosja - polityka wewnętrzna i zagraniczna: czynniki i geopolityka 3. Rywale w tej dziedzinie: Chiny, USA, Rosja, UE, Turcja, Iran 4. Polityka wschodnia Unii Europejskiej 5. Elita drugiej generacji - warsztaty 6. Stosunki rosyjsko-amerykańskie 7. Stosunki NATO-Rosja 8. Obszar rosyjsko-postsowiecki: interesy, wpływy, bezpieczeństwo energetyczne 9. Konflikty zbrojne na obszarze poradzieckim 10. Ukraina - czynniki wewnętrzne, rewolucje kolorowe, Donbas, Krym 11. Południowy Kaukaz - Gruzja, polityka zagraniczna i bezpieczeństwo 12. Armenia i Azerbejdżan - stosunki dwustronne - polityka zagraniczna i bezpieczeństwo |
||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia mają na celu nauczenie krytycznego myślenia. Dlatego oprócz podstawowych metod wykładu i prezentacji silny nacisk zostanie położony na dyskusję oraz umiejętność formułowania i wyrażania opinii przez studentów. Jedną z metod będzie nauczenie się pisania analiz na wybrany temat, a następnie przedstawienie ich na zajęciach. Praca może być przygotowana w parach. |
||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
wykłady, warsztaty i dyskusje Dyskusja i przygotowanie do zajęć, np. prezentacje (40%) Biuletyn analityczny - 30% Test końcowy 20% Obecność 10% |
||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
IR-B5SE/SSG/1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.