Kulturowe uwarunkowania współczesnego biznesu - SPEC: Ekonomia przedsiębiorstw II [ECM3SP06EC0Z19]
Semestr zimowy 2019/2020
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kulturowe uwarunkowania współczesnego biznesu - SPEC: Ekonomia przedsiębiorstw II [ECM3SP06EC0Z19] | ||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 | ||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Nowakowski | ||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN. Hofstede G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC. Lundy O., Cowling A., 2000, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków. Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl. Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska. Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN. |
||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Konwersatorium nr 1; Kulturowe uwarunkowania zarządzania – wprowadzenie do tematyki zajęć. Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 1; Międzynarodowe zarządzanie i kultura. Literatura do zajęć; Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 2; Zachowania w organizacji w kontekście globalnym. Konwersatorium nr 2; Znaczenie kultury dla zarządzania międzynarodowego. Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 2; Analiza kultur: studium porównawcze oraz rozdział 3; Analiza kultur od czasów Hoftedego. Literatura do zajęć; Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC, rozdział 2; Główni prawodawcy, doskonali analitycy. Konwersatorium nr 3; Role i pozycje zawodowe pracowników. Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 9; Struktury formalne. Literatura do zajęć; Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 8; Podział pracy i struktura organizacyjna. Konwersatorium nr 4; Kultura pracy w przedsiębiorstwie. Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 5; Kultura organizacyjna. Literatura do zajęć; Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 2; Charakterystyka kultury w organizacji – funkcje, przejawy. Konwersatorium nr 5; Postawy wobec pracy – społeczności pracowników. Literatura do zajęć; Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC, rozdział 5; Równe szanse oraz rozdział 6; Harmonijne konfiguracje elementów. Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 10; Systemy nieformalne. Konwersatorium nr 6; Typologia zachowania menedżerów międzynarodowych. Literatura do zajęć; Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN, część 1; Kulturowe modele zachowań w biznesie, s. 15-57. Literatura do zajęć; Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC, rozdział 3; Triumfująca jednostka oraz rozdział 4; Wyścig z zegarem. Konwersatorium nr 7; Kultura i komunikacja. Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 6; Kultura i komunikacja oraz rozdział 16; E-komunikacja. Literatura do zajęć; Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN, część 1; Kulturowe modele zachowań w biznesie, s. 58-98. Konwersatorium nr 8; Przywództwo w organizacji. Literatura do zajęć; Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 15; Przywództwo. Literatura do zajęć; Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 10; Przywództwo oraz rozdział 11; Władza i politykowanie. Konwersatorium nr 9; Motywowanie pracowników do pracy. Literatura do zajęć; Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 14; Motywacja, efektywność i zadowolenie. Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 7; Motywacja. Konwersatorium nr 10; Postawy wobec zmian organizacyjnych. Literatura do zajęć; Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 12; Kierowanie zmianą i rozwojem organizacji. Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 4; Zmiany w kulturze oraz rozdział 11; Kultura i metody planowania zmian. Konwersatorium nr 11; Konflikty w przedsiębiorstwie. Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 8; Rozwiązywanie konfliktów. Literatura do zajęć; Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 13; Kierowanie konfliktami i twórczością. Konwersatorium nr 12; Zarządzanie pracownikami delegowanymi. Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 21; Zarządzanie zagranicznymi wyjazdami służbowymi oraz rozdział 23; Kultura oddziału: konwergencja i dywergencja. Literatura do zajęć; Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl, rozdział 2; Mobilność międzynarodowych pracowników. |
||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Warunki ukończenia kursu; ocena końcowa z wykładu jest wynikiem sumy punktów uzyskanych podczas zajęć. Sprawdzenie osiągnięć studenta dokonuje się przy pomocy ćwiczeń sprawdzających, zadania końcowego oraz kontroli obecności. Treść pytań oraz opis ćwiczeń zostaną przedstawione w trakcie zajęć. Wymagania; Uczestniczenie w zajęciach; liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% jednostek dydaktycznych. Student powinien być w sali wykładowej w czasie przewidzianym przez plan zajęć – punktualnie. Każdy student powinien wykonać zalecane ćwiczenia oraz prezentacje. Treść ćwiczeń i materiały pomocnicze zostaną udostępnione podczas zajęć. W trakcie kursu zastosowane zostaną takie metody dydaktyczne jak: kontrola obecności, studia przypadków, ćwiczenia typu quiz oraz on-line learning. |
||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na końcową ocenę mają wpływ następujące elementy: Udział w zajęciach (liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% zajęć), ćwiczenie sprawdzające nr 1 (22 p. z 100), ćwiczenie sprawdzające nr 2 (22 p. z 100), prezentacja Power Point (6p. z 100) oraz ćwiczenie końcowe (50p. z 100). Skala ocen jest następująca; 91 – 100 punktów; ocena bardzo dobra (5) / 81 – 90 punktów; ocena dobra plus (4.5) / 71 – 80 punktów; ocena dobra (4) / 61 – 70 punktów; ocena dostateczna plus (3.5) / 51 – 60 punktów; ocena dostateczna (3) / 50-0 punktów; ocena niedostateczna (2). |
||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
EC-M3SP/EBM/1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.