Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kulturowe uwarunkowania współczesnego biznesu - SPEC: Ekonomia przedsiębiorstw II [ECM3SP06EC0Z19] Semestr zimowy 2019/2020
Konwersatorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kulturowe uwarunkowania współczesnego biznesu - SPEC: Ekonomia przedsiębiorstw II [ECM3SP06EC0Z19]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/2020 [2019Z] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 8:00 - 9:55
sala 223
Vistula University jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Prowadzący: Krzysztof Nowakowski
Literatura:

Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Hofstede G., 2000, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC.

Lundy O., Cowling A., 2000, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna&Dom Wydawniczy ABC, Kraków.

Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl.

Richard Mead, Tim G. Andrews, 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska.

Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Zakres tematów:

Konwersatorium nr 1; Kulturowe uwarunkowania zarządzania – wprowadzenie do tematyki zajęć.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 1; Międzynarodowe zarządzanie i kultura.

Literatura do zajęć; Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 2; Zachowania w organizacji w kontekście globalnym.

Konwersatorium nr 2; Znaczenie kultury dla zarządzania międzynarodowego.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 2; Analiza kultur: studium porównawcze oraz rozdział 3; Analiza kultur od czasów Hoftedego.

Literatura do zajęć; Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC, rozdział 2; Główni prawodawcy, doskonali analitycy.

Konwersatorium nr 3; Role i pozycje zawodowe pracowników.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 9; Struktury formalne.

Literatura do zajęć; Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 8; Podział pracy i struktura organizacyjna.

Konwersatorium nr 4; Kultura pracy w przedsiębiorstwie.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 5; Kultura organizacyjna.

Literatura do zajęć; Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 2; Charakterystyka kultury w organizacji – funkcje, przejawy.

Konwersatorium nr 5; Postawy wobec pracy – społeczności pracowników.

Literatura do zajęć; Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC, rozdział 5; Równe szanse oraz rozdział 6; Harmonijne konfiguracje elementów.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 10; Systemy nieformalne.

Konwersatorium nr 6; Typologia zachowania menedżerów międzynarodowych.

Literatura do zajęć; Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN, część 1; Kulturowe modele zachowań w biznesie, s. 15-57.

Literatura do zajęć; Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., 1998, Siedem kultur kapitalizmu USA Japonia Niemcy Francja Wielka Brytania Szwecja Holandia, Dom Wydawniczy ABC, rozdział 3; Triumfująca jednostka oraz rozdział 4; Wyścig z zegarem.

Konwersatorium nr 7; Kultura i komunikacja.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 6; Kultura i komunikacja oraz rozdział 16; E-komunikacja.

Literatura do zajęć; Gesteland R. R., 2000, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Marketing negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, Wydawnictwo Naukowe PWN, część 1; Kulturowe modele zachowań w biznesie, s. 58-98.

Konwersatorium nr 8; Przywództwo w organizacji.

Literatura do zajęć; Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 15; Przywództwo.

Literatura do zajęć; Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 10; Przywództwo oraz rozdział 11; Władza i politykowanie.

Konwersatorium nr 9; Motywowanie pracowników do pracy.

Literatura do zajęć; Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 14; Motywacja, efektywność i zadowolenie.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 7; Motywacja.

Konwersatorium nr 10; Postawy wobec zmian organizacyjnych.

Literatura do zajęć; Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 12; Kierowanie zmianą i rozwojem organizacji.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 4; Zmiany w kulturze oraz rozdział 11; Kultura i metody planowania zmian.

Konwersatorium nr 11; Konflikty w przedsiębiorstwie.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 8; Rozwiązywanie konfliktów.

Literatura do zajęć; Stoner J.A.F., Wankel Ch., 1996, Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, rozdział 13; Kierowanie konfliktami i twórczością.

Konwersatorium nr 12; Zarządzanie pracownikami delegowanymi.

Literatura do zajęć; Mead R., Andrews T.G., 2011, Zarządzanie międzynarodowe, Oficyna Wolters Kluwer Polska, rozdział 21; Zarządzanie zagranicznymi wyjazdami służbowymi oraz rozdział 23; Kultura oddziału: konwergencja i dywergencja.

Literatura do zajęć; Przytuła S., 2014, Zarządzanie kadrą ekspatriantów w filiach przedsiębiorstw międzynarodowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu.Pl, rozdział 2; Mobilność międzynarodowych pracowników.

Metody dydaktyczne:

Warunki ukończenia kursu; ocena końcowa z wykładu jest wynikiem sumy punktów uzyskanych podczas zajęć. Sprawdzenie osiągnięć studenta dokonuje się przy pomocy ćwiczeń sprawdzających, zadania końcowego oraz kontroli obecności. Treść pytań oraz opis ćwiczeń zostaną przedstawione w trakcie zajęć.

Wymagania;

 Uczestniczenie w zajęciach; liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% jednostek dydaktycznych. Student powinien być w sali wykładowej w czasie przewidzianym przez plan zajęć – punktualnie.

 Każdy student powinien wykonać zalecane ćwiczenia oraz prezentacje. Treść ćwiczeń i materiały pomocnicze zostaną udostępnione podczas zajęć. W trakcie kursu zastosowane zostaną takie metody dydaktyczne jak: kontrola obecności, studia przypadków, ćwiczenia typu quiz oraz on-line learning.

Metody i kryteria oceniania:

Na końcową ocenę mają wpływ następujące elementy:

 Udział w zajęciach (liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% zajęć), ćwiczenie sprawdzające nr 1 (22 p. z 100), ćwiczenie sprawdzające nr 2 (22 p. z 100), prezentacja Power Point (6p. z 100) oraz ćwiczenie końcowe (50p. z 100).

Skala ocen jest następująca;

 91 – 100 punktów; ocena bardzo dobra (5) / 81 – 90 punktów; ocena dobra plus (4.5) / 71 – 80 punktów; ocena dobra (4) / 61 – 70 punktów; ocena dostateczna plus (3.5) / 51 – 60 punktów; ocena dostateczna (3) / 50-0 punktów; ocena niedostateczna (2).

Uwagi:

EC-M3SP/EBM/1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)