Psychologia rozwojowa [PPB2NP002]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa [PPB2NP002] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Miłosz Marcysiak | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Schaffer R. H. (2014). Psychologia dziecka. Warszawa: PWN 2. Trempała J. (red.). (2014). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: PWN 3. Waddell M. (2015) Światy wewnętrzne, Warszawa: OW Ingenium Literatura uzupełniająca: 1. Wygotski L. (2005). Narzędzie i znak w rozwoju dziecka. Warszawa: PWN 2. Piaget J. (2012). Mowa i myślenie dziecka. Warszawa: PWN 3. Erikson E.H. (2011). Dopełniony cykl życia. Wyd. Helion 4. Winnicott D. (2010) Dziecko, jego rodzina i świat. Warszawa: OW Ingenium 5. Ladame F. (2014) Wieczne nastolatki, Gdańsk: Imago 6. Quinodoz D. (2014) Starzenie się – przygoda życia, które trwa, Warszawa: OW Ingenium |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Ćwiczenia: 1. Pierwszy rok życia dziecka. Relacja dziecka i matki (Winnicott, Bowlby) (2h) 2. Okres poniemowlęcy. Separacja i indywiduacja (Winnciott, Anna Freud, Mahler). (2h) 3. Dziecko w okresie przedszkolnym. Zabawa w rozwoju dziecka (2h) 4. Dziecko w okresie latencji. (2h) 5. Okres adolescencji – okres dojrzewania i załamania rozwoju. (2h) 6. Wczesna dorosłość – intymność i izolacja. (2h) 7. Dorosłość – stagnacja i produktywność (2h) 8. Zmiany rozwojowe wieku dojrzałego: starzenie się. (2h) |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium pisemne – 40% Sprawozdanie z lektury – 30% Obecność i aktywność podczas zajęć – 30% |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
WW-J2NP/1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.