Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwojowa [PPB2NP002] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia rozwojowa [PPB2NP002]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga niedziela (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 217
AFiBV Filia Pułtusk jaki jest adres?
co druga niedziela (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala 217
AFiBV Filia Pułtusk jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Prowadzący: Miłosz Marcysiak
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Schaffer R. H. (2014). Psychologia dziecka. Warszawa: PWN

2. Trempała J. (red.). (2014). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: PWN

3. Waddell M. (2015) Światy wewnętrzne, Warszawa: OW Ingenium

Literatura uzupełniająca:

1. Wygotski L. (2005). Narzędzie i znak w rozwoju dziecka. Warszawa: PWN

2. Piaget J. (2012). Mowa i myślenie dziecka. Warszawa: PWN

3. Erikson E.H. (2011). Dopełniony cykl życia. Wyd. Helion

4. Winnicott D. (2010) Dziecko, jego rodzina i świat. Warszawa: OW Ingenium

5. Ladame F. (2014) Wieczne nastolatki, Gdańsk: Imago

6. Quinodoz D. (2014) Starzenie się – przygoda życia, które trwa, Warszawa: OW Ingenium

Zakres tematów:

Ćwiczenia:

1. Pierwszy rok życia dziecka. Relacja dziecka i matki (Winnicott, Bowlby) (2h)

2. Okres poniemowlęcy. Separacja i indywiduacja (Winnciott, Anna Freud, Mahler). (2h)

3. Dziecko w okresie przedszkolnym. Zabawa w rozwoju dziecka (2h)

4. Dziecko w okresie latencji. (2h)

5. Okres adolescencji – okres dojrzewania i załamania rozwoju. (2h)

6. Wczesna dorosłość – intymność i izolacja. (2h)

7. Dorosłość – stagnacja i produktywność (2h)

8. Zmiany rozwojowe wieku dojrzałego: starzenie się. (2h)

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium pisemne – 40%

Sprawozdanie z lektury – 30%

Obecność i aktywność podczas zajęć – 30%

Uwagi:

WW-J2NP/1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)