Metody i techniki zarządzania [MNB3NP02MN-Z19]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metody i techniki zarządzania [MNB3NP02MN-Z19] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 11:00 - 13:50
sala Teams/Platon(online) Vistula University jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 32 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 | ||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Nowakowski | ||||||||||
Literatura: |
Stephen Barker, Rob Cole, 2010, Zarządzanie projektem. Co dobry szef projektu wie, robi i mówi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Michał Trocki (red.), 2012, Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Michał Kopczewski, 2015, Alfabet zarządzania projektami, Wydawnictwo Helion. Robert K. Wysocki, 2013, Efektywne zarządzanie projektami, Wydawnictwo Helion. Olga Nadskakuła, Katarzyna Kandefer-Winter, Komunikacja w zarządzaniu projektami, Wydawnictw CeDeWu. Mariusz Chrapko, 2014, Scrum O zwinnym zarządzaniu projektami, Wydawnictwo Helion. Alina Kozarkiewicz, Zarządzanie portfelami projektów, Wydawnictwo Naukowe PWN. Charles G. Cobb, 2012, Zrozumieć Agile Project Management. Równowaga kontroli i elastyczności, APN Promise, Warszawa. Joanna Sadkowska, Mariusz Chmielewski, 2014, Zarządzanie projektami. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Henryk Brandenburg, 2011, Zarządzanie lokalnymi projektami rozwojowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Katarzyna Jasińska, Tomasz Szapiro, 2014, Zarządzanie procesami realizacji projektów w sektorze ICT, Wydawnictwo Naukowe PWN. Sońta-Drączkowska Ewa, 2012, Zarządzanie wieloma projektami, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne. Maciej Kulig, 2016, Doskonalenie przedsiębiorstwa kryzys drogą do sukcesu, Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. Warszawa. Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., 2004, Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin. Burnett K., 2002, Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna. Jerzemowska M., 2002, Nadzór korporacyjny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Rudolf S., Janusz T., Stos D., Urbanek P., 2002, Efektywny nadzór korporacyjny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. |
||||||||||
Zakres tematów: |
ZAJĘCIA NR 1; Rola i znaczenie zarządzania projektowego – funkcja konsultanta. Tekst do zajęć; Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; rozdział 1; Pojęcie projektu oraz rozdział 2: Tworzenie rozwiązań w ramach zarządzania projektami. https://reader.ibuk.pl/ Tekst do zajęć; Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; rozdział 3: Konsultant procesu – role, zadania, kompetencje. https://libra.ibuk.pl/book/110670 Tekst do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; część 2: Środowiskowy kontekst zarządzania. https://libra.ibuk.pl/book/184844 ZAJĘCIA NR 2; Planowanie czy zarządzanie zmianami? Tekst do zajęć; Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; rozdział 3: Zarządzanie projektem w sensie funkcjonalnym. Tekst do zajęć; Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; rozdział 2: Procesowe podejście do zmian – koncepcja rozwoju organizacyjnego OD. Tekst do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; część 3: Planowanie i podejmowanie decyzji. ZAJĘCIA NR 3; Zarządzanie projektami w kontekście zróżnicowanych struktur organizacyjnych. Tekst do zajęć; Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; rozdział 4: Struktury organizacyjne zarządzania projektami. Tekst do zajęć; Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; rozdział 4: Przełamywanie oporów wobec zmian. Tekst do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; część 4: Proces organizowania. ZAJĘCIA NR 4; Zarządzanie zasobami ludzkimi projektu. Tekst do zajęć; Marek Pawlak, Zarządzanie projektami, 2006, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; rozdział 4: Struktury organizacyjne zarządzania projektami oraz rozdział 5: Zarządzanie zespołem projektowym. Tekst do zajęć; Ewa Masłyk-Musiał, 2014, Organizacja w zmianach. Perspektywa konsultanta, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; rozdział 7: Budowanie kultury zmian. Tekst do zajęć; Ricky W. Griffin, 2017, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; część 5: Proces przewodzenia. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
W czasie zajęć wykorzystywane są zróżnicowane metody dydaktyczne, takie jak: prezentacje Power Point, dyskusje grupowe, studia przypadków firm, projektów i procesów biznesowych. Proces dydaktyczny wspiera platforma edukacji typu e-learning o nazwie Platon. |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki ukończenia kursu; ocena końcowa z wykładu jest wynikiem sumy punktów uzyskanych podczas zajęć. Sprawdzenie osiągnięć studenta dokonuje się przy pomocy ćwiczenia sprawdzającego i końcowego oraz kontroli obecności. Treść pytań oraz opis ćwiczeń zostaną przedstawione w trakcie zajęć. Wymagania; Uczestniczenie w zajęciach. Przekroczenie 60% nieobecności może oddziaływać negatywnie na proces zaliczenia przedmiotu. Przygotowanie ćwiczeń sprawdzającego (po połowie zajęć) i końcowego (pod koniec zajęć). Treść ćwiczenia i materiały pomocnicze zostaną udostępnione podczas zajęć. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uczestniczenie w zajęciach oraz wykonanie odpowiednich ćwiczeń. Punkty z zajęć i zadań są sumowane. W ten sposób student bardzo dobry może otrzymać maksymalną liczbę punktów. Zasady punktacji; ćwiczenie sprawdzające ( 50 punktów) ćwiczenie końcowe ( 50 punktów). Skala ocen jest następująca; 91 - 100 punktów; ocena bardzo dobra ( 5 ), 81 - 90 punktów; ocena dobra plus ( 4+ ), 71 - 80 punktów; ocena dobra ( 4 ), 61 - 70 punktów; ocena dostateczna plus ( 3+ ), 51 - 60 punktów; ocena dostateczna ( 3 ), 0 - 50 punktów; ocena niedostateczna plus ( 2 ) |
||||||||||
Uwagi: |
MN-B3NP/2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.