Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etyka w zarządzaniu [MNM1SP12MN-Z17] Semestr zimowy 2020/2021
Konwersatorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Etyka w zarządzaniu [MNM1SP12MN-Z17]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 12:30 - 14:25
sala A5
Vistula University jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 72
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Prowadzący: Olga Charucka-Kutrzeba
Literatura:

Jan Klimek, 2014, Etyka Biznesu. Teoretyczne założenia, praktyka zastosowań, DIFIN, Warszawa.

Wojciech Gasparski (red.), 2012, Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa.

Burnett K., 2002, Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna.

Chryssides G. D., Kaler J. H., 1999, Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., 2004, Zarządzanie relacjami z klientem, Wydawnictwo Difin.

Gmurzyńska E., Morka R. (red.), 2009, Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska.

Harward Business Review, 2007, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Helion.

Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.

Jakubiak-Mirończuk A., 2010, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.

Kaku R., 2007, Ścieżka kyosei, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Kietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., 2005, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna.

Korpus J., 2006, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Wydawnictwo Placet.

Laszlo Ch., 2008, Firma zrównoważonego rozwoju. Jak wypracować trwałą wartość z uwzględnieniem efektów społecznych i ekologicznych? Wydawnictwo Studio Emka.

Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M., 2011, Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy REBIS.

Moore Ch. W., 2009, Mediacje praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer Polska.

Pilarczyk B., 2004, Reklama jako narzędzie komunikacji masowej, w; Mruk H. (red.), Komunikowanie się w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Porter M.E., Kramer M.R., 2007, Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Pratley P., 1998, Etyka w biznesie, Wydawnictwo Gebethner&Ska.

Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Samuelson P.A., Nordhaus W.D., 2012, Ekonomia, Wydawnictwo REBIS.

Seitel, F. P., 2003, Public Relations w praktyce, Wydawnictwo FELBERG SJA.

Smith C., 2007, Nowy model filantropii przedsiębiorstw, w; Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion.

Wojcik K. 2005. Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo PLACET.

Young S., 2005, Etyczny kapitalizm. Jak na powrót połączyć prywatny interes z dobrem publicznym? Wydawnictwo METAMORFOZA.

Żemigała M., 2007, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Oficyna a Wolters Kluwer Business.

Zakres tematów:

ZAJĘCIA nr 1; Etyka – wprowadzenie do tematyki zajęć.

Literatura do zajęć; Opara S., 2014, Jak żyć. Wykłady z etyki, Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, Pułtusk-Warszawa, wykłady od 1 do 5.

Literatura do zajęć; Gasparski W., Jabłońska-Bonca J. (red.), 2009, Biznes prawo etyka, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, rozdział pt.; Biznes prawo etyka oraz rozdział pt.; Compliance-Management. Charakterystyka i warunki powodzenia.

Literatura do zajęć; Giddens A., 2012, Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 20: Praca i życie gospodarcze.

ZAJĘCIA nr 2; Kultura pracy menedżera.

Literatura do zajęć; Milczarska S. (red.), 2010, Kultura pracy menedżera, Wydawnictwo Placet, część 2: Kultura pacy menedżera kreacją kapitału ludzkiego oraz część 5: Kultura podejmowania decyzji przez menedżerów a styl kierowania.

Literatura do zajęć; Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 2: Charakterystyka kultury w organizacji – funkcje, przejawy oraz rozdział 3: Profile kultur.

Case study: Zbiegień-Maciąg L., 1999, Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 6: Przykłady firm znanych z identyfikacji kultur.

ZAJĘCIA nr 3; Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – Corporate Social Responsibility (CSR).

Literatura do zajęć; Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 2; Podstawowe modele społecznej odpowiedzialności oraz rozdział 3; Odpowiedzialne zarządzanie korporacją: ujęcie wąskie i szerokie.

Literatura do zajęć; Kwiecień A., 2018, Dynamiczne zarządzanie relacjami w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, rozdział 4: Zaufanie jako podstawa tworzenia relacji.

Case study: Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Serwach T., Wieloch J., 2016, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, rozdział 4: Inicjatywy CSR dla społeczności lokalnych.

ZAJĘCIA nr 4; Etyka w relacjach finansowych.

Literatura do zajęć; Czechowska I.D. (red.), 2016, Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, część 2: Etyczne problemy sektora bankowego, doradztwa i pośrednictwa finansowego.

Literatura do zajęć; Czechowska I.D. (red.), 2016, Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, część 3: Etyczne problemy sektora ubezpieczeniowego i sektora finansów publicznych.

Literatura do zajęć; Giddens A., 2012, Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, rozdział 12: Ubóstwo, wykluczenie społeczne i państwo opiekuńcze.

ZAJĘCIA nr 5; Etyka zarządzania zasobami ludzkimi.

Literatura do zajęć; Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, rozdział 8; Prawa człowieka jako podstawa odpowiedzialności wobec pracownika, oraz rozdział 9; Model kierowania ludźmi w kierunku społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.

Literatura do zajęć; Gasparski W., Jabłońska-Bonca J. (red.), 2009, Biznes prawo etyka, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, rozdział pt.; Doskonalenie etyczne pracowników służby cywilnej w ramach służby przygotowawczej.

ZAJĘCIA nr 6; Etyka administracji publicznej.

Literatura do zajęć; Gasparski W., Jabłońska-Bonca J. (red.), 2009, Biznes prawo etyka, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, rozdział pt.; Obowiązywanie i słuszność. O roli etyki gospodarczej w zagospodarowaniu sfery publicznej oraz rozdział pt.; Kodeksy etyczne w jednostkach terenowej administracji publicznej – czy to konieczne?

Literatura do zajęć; Bąk D. (red.), 2007, Etos urzędnika, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, rozdziały pt.; Swoistość etyki zawodowej urzędnika, O możliwości kreowania etosu urzędnika oraz Aspekty normatywne wzorca osobowego urzędnika publicznego.

Metody dydaktyczne:

W czasie zajęć wykorzystywane są takie metody dydaktyczne jak; prezentacja zagadnień praktycznych i teoretycznych, studia przypadków, pokazy slajdów Power Point, dyskusje grupowe i prace projektowe, e-learning. Cel jest zawsze taki sam; zapoznanie studentów z aspektami etycznymi biznesu.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki ukończenia kursu; ocena końcowa z wykładu jest wynikiem sumy punktów uzyskanych podczas zajęć. Sprawdzenie osiągnięć studenta dokonuje się przy pomocy ćwiczeń sprawdzających, zadania końcowego oraz kontroli obecności. Treść pytań oraz opis ćwiczeń zostaną przedstawione w trakcie zajęć. Wymagania;

 Uczestniczenie w zajęciach; liczba nieobecności nie może przekroczyć 60% jednostek dydaktycznych. Student powinien być w sali wykładowej w czasie przewidzianym przez plan zajęć – punktualnie.

 Każdy student powinien wykonać zalecane ćwiczenia oraz prezentacje. Treść ćwiczeń i materiały pomocnicze zostaną udostępnione podczas zajęć. W trakcie kursu zastosowane zostaną takie metody dydaktyczne jak: kontrola obecności, studia przypadków, ćwiczenia typu quiz oraz on-line learning.

Na końcową ocenę mają wpływ następujące elementy:

Ćwiczenie końcowe; (max. 100p.)

Skala ocen jest następująca;

 91 – 100 punktów; ocena bardzo dobra (5) / 81 – 90 punktów; ocena dobra plus (4.5) / 71 – 80 punktów; ocena dobra (4) / 61 – 70 punktów; ocena dostateczna plus (3.5) / 51 – 60 punktów; ocena dostateczna (3) / 50-0 punktów; ocena niedostateczna (2).

Uwagi:

MN-M1SP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)