Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium badawcze [FAM3NP002/ep] Semestr zimowy 2020/2021
Konwersatorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konwersatorium badawcze [FAM3NP002/ep]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 14:00 - 14:45
sala PLATON (e-learning)
Vistula University jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Prowadzący: Agnieszka Knap-Stefaniuk
Strona domowa grupy: https://usosweb.vistula.edu.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/edytujPrzedmiot&prz_kod=FAM3NP002%2Fep
Literatura:

Literatura podstawowa:

Apanowicz J., Metodologia ogólna, Gdynia 2002 https://wsaib.pl/images/files/E-Publikacje/MO.pdf

Literatura uzupełniająca:

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa 2008

Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 2001

Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011

Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, red. Mazurek-Łopacińska, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 2016

Churchill G.A., Badania Marketingowe. Podstawy Metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007

Kawa A., Analiza sieciowa jako metoda badawcza w naukach o zarządzaniu, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 365/2014

Zakres tematów:

1. Rola informacji, uwarunkowania zapotrzebowania na informację, rodzaje i cechy informacji.

2. System informacji w biznesie/system informacji tworzony na potrzeby pracy dyplomowej (informacje wewnętrzne, monitoring otoczenia zewnętrznego, system badań i analiz). Istota i źródła informacji wtórnych i informacji pierwotnych.

3. Cele badań, wymiar czasowy badań. Etapy procesu badawczego: Określenie problemu badawczego; Formułowanie hipotez; Opracowanie planu badań (wybór typu badań, wybór zmiennych do obserwacji i pomiaru, wybór źródeł informacji); Wybór metod i podmiotów gromadzenia informacji; Gromadzenie informacji; Rejestrowanie i przetwarzanie danych; Analiza i interpretacja wyników badań; Opracowanie raportu z badań, zakres i treść raportu; Harmonogram i kosztorys projektu badawczego.

4. Istota i charakterystyka podstawowych typów badań: desk research (analiza źródeł, danych zastanych, dokumentów, stron internetowych itd.); badania terenowe (jakościowe i ilościowe). Uwarunkowania wyboru typu badania. Mocne i słabe strony badań zza biurka i badań terenowych.

5. Istota i charakterystyka rodzajów metod i technik pomiaru stosowanych w badaniach terenowych - obserwacje (jawna i ukryta, bezpośrednia i pośrednia, uczestnicząca i nieuczestnicząca), wywiady (bezpośredni, telefoniczny, pogłębiony, zogniskowany), ankiety (pocztowa, prasowa, audytoryjna, opakowaniowa, komputerowa - internetowa, e-mailowa), metody projekcyjne (testy: skojarzeń słownych, uzupełnień zdań, rysunkowy), eksperyment (terenowy, sztuczny), metody heurystyczne (ocena ekspertów, metoda delficka). Etyka badawcza w jakościowych badaniach terenowych.

6. Problemy doboru próby. Próby nieprobabilistyczne (dobór podyktowany dostępnością respondentów, dobór celowy, metoda kuli śniegowej, dobór kwotowy, wybór informatorów). Próby probabilistyczne (prosty dobór losowy, dobór systematyczny, dobór warstwowy).

7. Zasady budowy narzędzi (np. scenariusza) w badaniu jakościowym. Zasady opracowania narzędzi (np. kwestionariusza) do badania sondażowego. Badania pilotażowe, ich znaczenie i rola oraz zasady przeprowadzenia.

8. Analiza danych. Przetwarzanie danych z badań ilościowych i jakościowych.

9. Etyka w badaniach. Dobrowolne uczestnictwo. Ryzyko skrzywdzenia respondenta i ochrona badanych przed skrzywdzeniem. Standardy anonimowości i poufności. Motywacja badacza i cel badania. Raport z badania a moralne zobowiązania badacza.

Metody dydaktyczne:

Wykład, dyskusja, praca indywidualna i grupowa.

Metody i kryteria oceniania:

1. Udział i aktywność na zajęciach - 40% oceny.

2. Zaliczenie końcowe [60% oceny] - projekt indywidualny dotyczący planu i realizacji badań na potrzeby pracy dyplomowej.

Uwagi:

Online Mgr3 - FA/MN

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)