Seminarium magisterskie [PPM1NP-S]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [PPM1NP-S] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 16:45 - 18:15
sala Teams/Platon/online AFiBV Filia Pułtusk jaki jest adres?
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 18:30 - 20:00
sala Teams/Platon/online AFiBV Filia Pułtusk jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Wiśniewska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Bereźnicki F., Prace magisterskie z pedagogiki, Impuls, Kraków 2008 W. Dutkiewicz, Podstawy metodologii badań do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2000 Ferguson G. A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa 1999 Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków 2010 M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2013 A. W. Maszke, Metody i techniki badań pedagogicznych, Rzeszów 2008 S. Palka, Metodologia badania, praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006 T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe,Warszawa 2010 W. Puślecki, Metody badań pedagogicznych, Kalisz 1985 J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2010 Urbaniak-Zając D., Kos E., Badania jakościowe w pedagogice, Warszawa 2013. W. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995 K. Żegnałek, Metodologia badań dla autorów prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki, Warszawa 2010 Zenderowski. R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich: krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej, Cedetu, 2009 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Koncepcja i konstrukcja pracy magisterskiej Formułowanie celu i przedmiotu badań. Część teoretyczna i empiryczna pracy. Projektowanie badań własnych. Uzasadnienie tematyki badawczej i ustalenie tematu pracy magisterskiej. Rodzaje i znaczenie źródeł w pracy naukowej. Analiza dostępnych źródeł i baz danych. Przypisy i bibliografia. Przegląd i analiza metod i technik badań pedagogicznych adekwatnych do podjętej problematyki badawczej. Dobór zmiennych i wskaźników. Metody zbierania i rejestrowania danych . Wybór terenu i organizacja badań własnych Sposoby opracowywania materiału badawczego. Analiza ilościowa i jakościowa. Opracowanie statystyczne i graficzne danych. Prezentacja przeprowadzonych badań i uzyskanych wyników- ćwiczenia praktyczne i konsultacje indywidualne. Wnioskowanie w pracy badawczej. Konstruowanie wniosków na podstawie przeprowadzonych badań. Podsumowanie i uogólnianie w pracy magisterskiej. Referowanie wniosków i dyskusja wniosków- ćwiczenia praktyczne i konsultacje indywidualne Indywidualne potrzeby i problemy w zakresie metodyki pisania pracy magisterskiej – konsultowanie indywidualne prac |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
słowne (pogadanka, wykład konwersatoryjny, dyskusja, praca ze źródłem drukowanym) oglądowe (pokaz, obserwacja, wykorzystywanie nowych technologii) praktyczne(zadania i ćwiczenia do wykonania) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr hab. Ewa Wiśniewska |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.