Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Human Resources Management [TRM3SE01TR] Semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Human Resources Management [TRM3SE01TR]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2022L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 16:50 - 18:45
sala Teams/Platon(online)
Vistula University jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Prowadzący: Agnieszka Knap-Stefaniuk
Strona domowa grupy: https://usosweb.vistula.edu.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/edytujPrzedmiot&prz_kod=TRM3SE01TR
Literatura: (tylko po angielsku)

Compulsory readings:

Armstrong, M. and Taylor, S. (2014), Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice. 13th Ed. London: Kogan Page.

Baron A., Armstrong M. (2008), Human Capital Management: Achieving Added Value through People, Kogan Page Limited, London-Philadelphia

Bach, S. and Edwards , M. (2013), Managing Human Resources. Oxford: Wiley.

Supplementary readings:

Bratton, J. and Gold, J. (2012), Human Resource Management: Theory and Practice. 5th Ed. Basingstoke: Palgrave.

Cascio W. (2012), Managing Human Resources, (9th Edition), McGraw-Hill Education.

Dessler G. (2010), A Framework for Human Resource Management, 6 edition, Prentice Hall.

Guest David E., Paauwe J., Wright P. (2013), HRM and Performance: Achievements and Challenges, 1st Edition; Wiley.

Ingham J. (2006), Strategic Human Capital Management, 1 edition, Routledge, Oxford.

Matuska E. (2014), Human Resources Management in a modern company, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego, Gdynia.

Torrington, D, et al. (2011), Human Resource Management. 8th Ed. London: Prentice Hall.

Zakres tematów: (tylko po angielsku)

1. HRM management - basic definitions, essence, functions. Chosen contemporary concepts of HRM - competence management, talent management. Personal function - goals and tasks of the personnel function, evolution and models of personnel policy (5h).

2. Human resources planning - factors determining personnel needs, techniques of forecasting personal needs. Personnel recruitment, selection and adaptation of employees. Recruitment sources, ways of selection (5h).

3. Employee appraisal systems - the essence, objectives and functions of employees' evaluations (5h).

4. Financial and non-financial motivation - modern incentive systems. Effective employee remuneration systems - remuneration policy, essence, types and elements of remuneration (5h).

5. Development and improvement of human resources - elements, areas and functions of human resources development. Employee training - creating training plans, coaching, mentoring (5h).

6. Leadership as a key factor in HRM in the 21st century. Managers’ power and sources of power in people management (2,5).

7. Organization of the HRM Department - tasks. Role and functions of the personal manager. Challenges facing human resource management in contemporary organizations. (2,5h).

Metody dydaktyczne: (tylko po angielsku)

Lecture (presentations), exercises, group discussion, group/individual presentations

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Evaluate 5.0 - a full realization of the desired student learning outcomes (knowledge, skills, social skills), individual presentation/project (exam) - 40% (in writing form); group presentations - 40%; student’s class activity - 20% .

***Individual presentation/project (exam): “The role and importance of HRM in in the tourism industry” - 40% (in writing form);

***Group presentation: “ Human Resources Management - the role and meaning of the selected problem (e.g. recruitment and selection, employee appraisal, etc.).- 40%;

***Student’s class activity - 20% .

Uwagi:

TR-M3SE/1; TR-M3SE/2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)