Language Repetitorium I [TRB1SE-SJO-Ar]
Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 150
Przedmiot: | Language Repetitorium I [TRB1SE-SJO-Ar] | ||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 150 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 | ||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Luis Miletti | ||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
(tylko po angielsku) Compulsory readings D.Zamach, L.Rumisek “Academic writing”. Macmillan M. Powell. “Dynamic Presentations”. Cambridge University Press, 2010 Supplementary readings: H. Stephenson, L. Lansford & P. Dummett. “Keynote TEDTALKS, Upper Intermediate”. Cengage Learning, 2016 P. Dummett, H. Stephenson & L. Lansford “Keynote TEDTALKS, Intermediate”. Cengage Learning, 2019 M.Foley, D. Hall “MyGrammarLab Advanced C1/C2” Pearson 2012 S. Bailey. “Academic Writing” Routledge 2006 |
||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
(tylko po angielsku) Presenting Skills: 1 Preparing to present, critical elements: presenter, audience, environment, technology 2-3 Opening and closing: Strong opening and Strong final message 4-5 Smooth structure: signposting 6-7 Voice power: pausing, intonation, speech script 8-9 Visual aids: the dos and don’ts in a PowerPoint presentation, use of props 10-11 Facts and figures: fixed phrases to introduce visuals 12 – Final Presentations Introduction to Academic Writing Skills: 1 Process writing, Pre-writing, editing, peer-editing 2-3 Structure and paragraph development 4-5 Types of Paragraphs 6-7 Grammar in writing: types of clauses (relative, participle, noun, infinitive), academic conjunctions punctuation, academic conjunctions, negative inversion for adding emphasis, prepositional phrases in descriptive language 8-9 Vocabulary in writing: descriptive language, academic vocabulary 10-11 Common mistakes in writing: run-on sentences, noun and verb agreement, comma splice 12 – Test grammar and vocabulary in writing |
||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
(tylko po angielsku) This course will use an array of methods |
||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Assessment methods: Exams and essays |
||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
a150 (C1) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.