System oceny pracowników; SPEC.: Zarządzanie zasobami ludzkimi [MNB5NP005MN]
Semestr zimowy 2022/2023
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | System oceny pracowników; SPEC.: Zarządzanie zasobami ludzkimi [MNB5NP005MN] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 14:40 - 16:35
sala 225 Vistula University jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Olga Charucka-Kutrzeba | ||||||||||||||||||
Literatura: |
J. Dzieńdziora, Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2008 M. Sidor-Rządkowska, Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Wolters Kluwer business, wyd. 5, Warszawa 2016 M. Sidor-Rządkowska, Kompetencyjne systemy ocen pracowników, Wolters Kluwer business, wyd. II, Warszawa 2011 P. Ward, Ocena pracownicza 360 stopni, Metoda sprzężenia zwrotnego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1/ Rola systemu ocen pracowników w ZZL 2/ Rewolucja w zarządzaniu wydajnością pracy 3/ Analiza formularzy oceny okresowej 4/ Koncepcje Systemu Oceny Kompetencji kadry menedżerskiej w przedsiębiorstwie 5/ Specyfikacja ocen pracowniczych w MŚP 6/ Model kompetencyjny – istota, jak budować, najczęstsze błędy, jak wykorzystać w ocenie pracowników 7/ Metody i skale ocen - Ilościowe standardy pracy, Punktowa skala ocen, ocena opisowa, tekst (checklist), metoda incydentów krytycznych, skale behawioralne (BARS), ranking, metoda rozkładu normalnego, porównywanie parami 8/ MBO – zarządzanie przez cele – istota, narzędzia, niezbędne formularze i narzędzia, powiązania z systemami funkcjonującymi w przedsiębiorstwie 9/ Rozmowa oceniająco-rozwojowa – przygotowanie do rozmowy, przebieg rozmowy oceniającej, fazy okresowej rozmowy oceniającej, podstawowe błędy i zagrożenia w rozmowie oceniającej 10/ Feedback- udzielanie pochwał, udzielanie nagan, schemat udzielania pochwał i nagan, informacja zwrotna dla pracownika i przełożonego 11/ Wykorzystanie wyników oceny - planowanie ścieżek rozwoju, powiązanie ocen z wynagrodzeniem, przykłady rozwiązań |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, case study, prezentacje tematyczne |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
50% prezentacja tematyczna na zajęciach (opracowanie w word i prezentacja w ppt) 30% case study na zajęciach 20% test |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.