Polish I [ANB1SE-SJO-P]
Semestr zimowy 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 107
Przedmiot: | Polish I [ANB1SE-SJO-P] | ||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/2024 [2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 107 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 | ||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Tkaczyk | ||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
“Start” 1, K.Dembińska, A.Małyska, 2020. “Polski jest cool” A1, cz.1, E.Piotrowska-Rola, M.Porębska |
||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Dzień dobry: formuły powitalne i pożegnalne, liczebniki 0-9, przedstawianie się, pytanie o nazwy przedmiotów, literowanie. 3h 2.Zawody: liczebniki 10-19, nazwy zawodów, pytanie o zawód i informowanie o wykonywanym zawodzie, słownictwo dotyczące danych kontaktowych. 3h 3.Nazwy państw, pytanie o narodowość i informowanie o narodowości, informowanie o znajomości języków obcych, formularz meldunkowy w hotelu. 3h 4.Jestem głodny: słownictwo nazywające jedzenie, liczebniki 10-100, pytanie o cenę i wyrażanie ceny. 3h 5 Kto to? / Co to? : kolory, opisywanie przedmiotów i osób. 3 h 6.Zamawianie jedzenia w restauracji, piosenka Sto lat, lista zakupów na piknik. 2h 7.W sklepie: Pytanie o cenę i wyrażanie cen z użyciem form złoty, grosz, liczebniki 100-1000, zakupy, opisywanie produktów spożywczych. 2h 8.Moja praca: Przymiotniki określające pracę i współpracowników, opowiadanie o swojej pracy i swoim biurze, określanie posesywności, przymiotniki nazywające narodowości. 4h 9.Mój tydzień: Nazwy dni tygodnia, określanie czasu z użyciem nazw dni tygodnia, organizacja tygodnia pracy, określenie lokalizacji spotkania. 10.Ja w mieście: zamawianie taksówki, rezerwowanie stolika w restauracji, wyrażanie opinii o restauracjach. 4 h 11.Która jest godzina? Określanie czasu, pory dnia, formuły powitalne i pożegnalne, nazwy środków transportu, określanie celu podróży, opisywanie planu dnia z użyciem godzin, SMS-y z propozycją spędzenia czasu. 3h Platforma ( 60h): Alfabet, odmiana czasowników: nazywać się, być, kosztować, pracować, mieć, jechać, iść w czasie teraźniejszym oraz formy czasu przeszłego czasownika być, Pytania: Co to jest...? czy to jest...?,. ile to jest? Kto to jest? Kim pan/pani jest? Kiedy? Gdzie? Z kim? Dokąd? Czym? O której godzinie? Ortografia: pisownia nazw własnych (wielka litera), Formy narzędnika liczby pojedynczej rzeczowników i przymiotników, Forma dopełniacza nazw państw, Rodzaje gramatyczne rzeczowników i przymiotników w liczbie pojedynczej, Zaimki wskazujące, Zaimki pytajne Jaki? Jaka? Jakie? Forma biernika liczby pojedynczej rzeczowników i przymiotników Formy liczby mnogiej i rzeczowników złoty, grosz. Formy narzędnika (przyimek z) Zaimki dzierżawcze, Formy liczby mnogiej rzeczowników dzień, tydzień. Przyimek w+ biernik (w niedzielę) Formy miejscownika liczby pojedynczej rzeczowników Formy liczby mnogiej rzeczownika osoba, liczebniki porządkowe 1-12, Formy narzędnika nazw środków transportem (jadę rowerem) Opozycja: Gdzie? - Dokąd? Przysłówki najpierw, potem |
||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody audiowizualne. Metody naturalne. Metody komunikacyjne. Metody audio-lingwalne. Metody projektowo-zadaniowe. Gry dydaktyczne. Wypowiedzi pisemne. |
||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
30% aktywność 15% przygotowanie do lekcji 15 % prezentacje 40% test końcowy lub 8 mini-testów |
||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
p107 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.