Polish II [ANB2SE-SJO-Pk]
Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia,
grupa nr 222
Przedmiot: | Polish II [ANB2SE-SJO-Pk] | ||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(w trakcie)
Ćwiczenia [C], grupa nr 222 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 | ||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Trybus-Alissandratu | ||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
K. Dembińska, A. Małyska: “Start 1, Survival Polish”, K. Dembińska, A. Małyska: “Start 2” |
||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Miesiące i daty: Nazwy miesięcy, nazwy pór roku. 2h 2. Pogoda: Podstawowe określenia związane z pogodą. 2h 3.Umawianie się na spotkanie/ wizytę, określanie celu spotkania, zapraszanie, e-mail nieoficjalny. 2h 4. Kalendarz: nazwy świąt i uroczystości, wyrażanie dat. 3h 5.Mam spotkanie: przekładanie/ odwoływanie spotkania, e-mail służbowy, przestrzeń w biurze, pytanie o lokalizację pomieszczeń w biurze, spotkania oficjalne i rozmowa w recepcji. 3h 6.Weekend: opisywanie planów na weekend, rozkłady jazdy autobusów i pociągów oraz rodzaje połączeń komunikacyjnych, rezerwowanie biletu na samolot i do teatru, zamawianie pizzy, e-mail nieoficjalny. 3h 7.Dzień jak co dzień: określanie czasu metodą nieformalną, opisywanie rutynowych czynności, nazwy posiłków i dań, pory dnia. 3h 8.Po godzinach: nazwy sportów i określanie zainteresowań sportowych, wyrażanie zainteresowań. 2h 9.Zwyczaje: Określanie częstotliwości i czynności habitualnych, proponowanie spotkania. 3h 10.Czy wiesz, gdzie jest poczta? :mapa Warszawy, nazwy dotyczące przestrzeni miejskiej- instytucje i obiekty, rezerwowanie i kupowanie biletów, komunikacja w przestrzeni miejskiej. 3h 11.Przeszłość: opowiadanie o wydarzeniach w przeszłości. 4h Platform (60h): Liczebniki porządkowe -c.d Przyimek na+ biernik (na kolację) Wyrażenia przyimkowe u mnie, u ciebie, u niego, u niej, u pana, u pani, Przyimki od/ do/ o Koniugacja –am, -asz, -em, -esz Zaimki osobowe w liczbie mnogiej, Odmiana czasowników w liczbie mnogiej, Liczba mnoga rzeczowników, Liczebniki: jeden, jedna, jedno i dwa, dwie, Przyimek z narzędnikiem, Liczebniki porządkowe 13-24 Formy lubię/ nie lubię z bezokolicznikiem i biernikiem Przysłówki częstotliwości i pytanie Jak często? Interesuję się z narzędnikiem Lubię z biernikiem Czasowniki ruchu: idę/chodzę, jadę/jeżdżę Zaimki dzierżawcze w liczbie pojedynczej i mnogiej. Pytanie: czyj? Wyrażenia typu: idę do sklepu na zakupy Czasowniki wiem i znam Biernik rzeczowników i przymiotników Czas przeszły: temu Pytania- powtórzenie |
||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody audiowizualne. Metody naturalne. Metody komunikacyjne. Metody audio-lingwalne. Metody projektowo-zadaniowe. Gry dydaktyczne. |
||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
30% active work 15% student’s preparation for classes 15 % presentations 40% final test or 8 partial tests |
||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
p222 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.