Robotyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | CII4NP15CI-L18 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Robotyka |
Jednostka: | Akademia Finansów i Biznesu Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Student wie: jakie są podstawowe zagadnienia związane z budową i oprogramowaniem robotów. Student zdobywa wiedzę dotyczącą konfigurowania i oprogramowania sensorów i elementów wykonawczych używanych w robotach. Student potrafi oprogramować robota humanoidalnego NAO i przygotować go do gry w piłkę. |
Pełny opis: |
W trakcie semestru studenci podzieleni w zespoły 3-5 osobowe realizują projekt związane z robotyką kognitywistyczną, polegający na przygotowanie zespołu robotów NAO do gry w piłkę nożną. Projekt ten jest realizowany według pomysłu prof. H.D. Burkharda i na przygotowanym przez zespół profesora ogólnodostępnym oprogramowaniu: http://www.naoteamhumboldt.de/en/projects/robonewbie/ W trakcie tego projektu uwaga skupia się na robotyce kognitywistycznej, czyli na oprogramowaniu robota, szczególnie na udoskonaleniu „logiki” gry. Plan wykładów: 1. Ogólne wprowadzenie w zagadnienie robotyki 7,5 h 2. Wprowadzenie w tematykę programowania robotów NAO, rozwiązanie przykładowych zagadnień 7,5 h 3. Rozgrywki piłkarskie robotów NAO – 2,5 4. Test końcowy 2,5 h |
Literatura: |
1.Dokumentacja robotów NAO: http://doc.aldebaran.com/2-1/home_nao.html 2. Dokumentacja symulatora robotów NAO: http://www.naoteamhumboldt.de/en/projects/robonewbie/ Oraz https://www2.informatik.hu-berlin.de/~naoth/RoboNewbie/Courses/ 1. J. Craig, Wprowadzenie do robotyki 2. Lewis, F.L.; et. al. “Robotics” Mechanical Engineering Handbook 3. Robotics and automation handbook / edited by Thomas R. Kurfess |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student ma podstawową wiedzę w zakresie robotyki. Student ma podstawową wiedzę w zakresie napędów i czujników, stosowanych w urządzeniach i systemach robotycznych. UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi zaprogramować robota NAO. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Pracuje w grupie. Potrafi zaplanować i zrealizować pracę w zespole. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci zaliczają na podstawie: 1. Raport zespołowy w połowie semestru 20% 2. Raport zespołowy na koniec semestru 20% 3. Udział i wynik drużyny robotów NAO w konkursie piłkarskim 20% 4. Raport indywidualny na koniec semestru (każdy student samodzielnie raportuje swoją pracę) 20% 5. Test (rozwiązywany indywidualnie) 20% Uwagi: Ze względu na złożoność obu projektów jest konieczne, aby studenci pracowali w grupach (czasochłonność projektów przekracza możliwości pojedynczego studenta). Punkty 4 i 5 zostają wprowadzone, aby zróżnicować ocenę studenta w obrębie danej drużyny i zmniejszyć skalę zjawiska „jazdy na gapę”, czyli studentów, którzy nie przykładają się do pracy zespołowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.