Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wywiad motywujący ( z elementami psychologii motywacji) - spec: Poradnictwo dietetyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: DIB5NP28DI-Z17
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wywiad motywujący ( z elementami psychologii motywacji) - spec: Poradnictwo dietetyczne
Jednostka: Kierunek-Dietetyka
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu:

1/ przekazanie specjalistycznej wiedzy z zakresu prowadzenia wywiadu motywującego w pracy z klientami, którzy chcą zmienić sposób odżywiania się;

2/ Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu psychologii motywacji i wykorzystania tej wiedzy w programach mających na celu zmianę nawyków żywieniowych;

3/ Ukształtowanie umiejętności planowania zindywidualizowanego planu żywieniowego dla klienta z wykorzystaniem elementów psychologii motywacji

Pełny opis:

Ćwiczenia (20h)

1. Praca z przekonaniami klienta a skuteczność terapii żywieniowej – studium przypadku (klienta po wielu próbach odchudzania się; zewnętrzne umiejscowienie kontroli)

2. Praca z emocjami klienta a skuteczność terapii żywieniowej – studium przypadku

3. Trudności w podejmowaniu decyzji a skuteczność terapii żywieniowej – studium przypadku (osobowość zależna; klient wycofany - uległy)

4. Zastosowanie perswazji w terapii żywieniowej

5. Poczucie odpowiedzialności a skuteczność terapii żywieniowej – studium przypadku

6. Schematy pracy z pacjentem niezmotywowanym do zmiany stylu życia - Klienci z chorobami układu krążenia

7. Schematy pracy z pacjentem niezmotywowanym do zmiany stylu życia - Klienci z chorobami metabolicznymi

8. Schematy pracy z pacjentem niezmotywowanym do zmiany stylu życia - Klienci z zaburzeniami odżywienia się

Literatura:

1. Miller W.R., Rollnick S., Butler C.C., 2010. Wywiad motywujący w opiece zdrowotnej Jak pomóc pacjentom w zmianie ... Zarządzanie w opiece zdrowotnej. Wydawnictwo: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Warszawa.

2. Rosengren D.B., 2013. Rozwijanie umiejętności w dialogu motywującym. Podręcznik praktyka z ćwiczeniami. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Kraków.

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

(W1) Student zna podstawowe psychologiczne teorie motywacji, a także model zmiany stylu życia .

(W2) Student zna założenia prowadzenia wywiadu motywującego w pracy z klientem, który chce zmienić swój sposób odżywiania się

UMIEJĘTNOŚCI

(U1) Student potrafi przeprowadzić efektywny wywiad motywujący w rozmowie z klientem, który chce zmienić swój styl życia

(U2) Student potrafi zaplanować zindywidualizowany plan żywieniowy dla klienta z wykorzystaniem elementów psychologii motywacji

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(K1) Potrafi współpracować w grupie w celu opracowania wspólnego planu dietetycznego dla indywidualnego klienta uwzględniając czynniki mające wpływ na motywację klienta do zmiany stylu życia

Metody i kryteria oceniania:

W ramach realizacji ćwiczeń studenci wykonują zadania w małych grypach (2-3 osobowych). Każde zadanie jest punktowane. Maksymalną liczbę punktów możliwą do uzyskania zaprezentowano poniżej: Z każdego ćwiczenia studenci mogą uzyskać maksymalnie 10 punktów.

1. Praca z przekonaniami klienta a skuteczność terapii żywieniowej = 10 punktów

2. Praca z emocjami klienta a skuteczność terapii żywieniowej = 10 punktów

3. Trudności w podejmowaniu decyzji a skuteczność terapii żywieniowej = 10 punktów

4. Zastosowanie perswazji w terapii żywieniowej = 10 punktów

5. Poczucie odpowiedzialności a skuteczność terapii żywieniowej = 10 punktów

6. Schematy pracy z pacjentem niezmotywowanym do zmiany stylu życia = 10 punktów

7. Schematy pracy z pacjentem niezmotywowanym do zmiany stylu życia = 10 punktów

Łącznie 70 punktów.

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest uzyskanie łącznie minimum 51% możliwych do zdobycia punktów ze wszystkich ćwiczeń.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Jaworski
Prowadzący grup: Mariusz Jaworski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Ćwiczenia - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Jaworski
Prowadzący grup: Mariusz Jaworski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)