Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Retoryka dziennikarska II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: JOB3SP07
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Retoryka dziennikarska II
Jednostka: Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

- student zdobywa wiedzę w zakresie konstruowania tekstów medialnych

- nabywa umiejętności ustnego prezentowania tekstu wraz z elementami komunikacji niewerbalnej i werbalnej, pisania dla gazet, czasopism, radia i TV

- nabywa umiejętności komunikowania myśli i poglądów w komunikacji społecznej

Pełny opis:

- student zdobywa wiedzę w zakresie konstruowania tekstów medialnych

- nabywa umiejętności ustnego prezentowania tekstu wraz z elementami komunikacji niewerbalnej i werbalnej, pisania dla gazet, czasopism, radia i TV

- nabywa umiejętności komunikowania myśli i poglądów w komunikacji społecznej

Literatura:

W. Pisarek, Nowa retoryka dziennikarska, Kraków 2002

Instrukcja obsługi tekstów. Metody retoryki, red. J. Wasilewski, A. Nita, Sopot 2012

J. Fras, Dziennikarski warsztat językowy, Wrocław 1999

K. Wolny-Zmorzyłski, A. Kaliszewska, Wojciech Furman, Gatunki dziennikarskie. Teoria - praktyka - język.

A. Boyd, Dziennikarstwo radiowe i telewizyjne, Kraków 2006

R.McLeish, Produkcja radiowa, Kraków 2007

B. Blain, Sztuka prezentacji i wystąpieł publicznych, warszawa 2009

Metody i kryteria oceniania:

Aktywne uczestniczenie w zajęciach, wygłoszenie tekstu-przemówienia, prezentacja tekstu radiowego, napisanie tekstu publicystycznego - artykuł

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-3 (2025-05-12)