Retoryka dziennikarska II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | JOB3SP07 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Retoryka dziennikarska II |
Jednostka: | Akademia Finansów i Biznesu Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
- student zdobywa wiedzę w zakresie konstruowania tekstów medialnych - nabywa umiejętności ustnego prezentowania tekstu wraz z elementami komunikacji niewerbalnej i werbalnej, pisania dla gazet, czasopism, radia i TV - nabywa umiejętności komunikowania myśli i poglądów w komunikacji społecznej |
Pełny opis: |
- student zdobywa wiedzę w zakresie konstruowania tekstów medialnych - nabywa umiejętności ustnego prezentowania tekstu wraz z elementami komunikacji niewerbalnej i werbalnej, pisania dla gazet, czasopism, radia i TV - nabywa umiejętności komunikowania myśli i poglądów w komunikacji społecznej |
Literatura: |
W. Pisarek, Nowa retoryka dziennikarska, Kraków 2002 Instrukcja obsługi tekstów. Metody retoryki, red. J. Wasilewski, A. Nita, Sopot 2012 J. Fras, Dziennikarski warsztat językowy, Wrocław 1999 K. Wolny-Zmorzyłski, A. Kaliszewska, Wojciech Furman, Gatunki dziennikarskie. Teoria - praktyka - język. A. Boyd, Dziennikarstwo radiowe i telewizyjne, Kraków 2006 R.McLeish, Produkcja radiowa, Kraków 2007 B. Blain, Sztuka prezentacji i wystąpieł publicznych, warszawa 2009 |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestniczenie w zajęciach, wygłoszenie tekstu-przemówienia, prezentacja tekstu radiowego, napisanie tekstu publicystycznego - artykuł |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.