Kształtowanie wizerunku pracodawcy-SPEC: Zarządzanie kapitałem ludzkim w środowisku międzynarodowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | MNM4NP12MN-L18 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształtowanie wizerunku pracodawcy-SPEC: Zarządzanie kapitałem ludzkim w środowisku międzynarodowym |
Jednostka: | Akademia Finansów i Biznesu Vistula |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Kształtowanie wizerunku pracodawcy - wprowadzenie Atrakcyjność organizacji jako pracodawcy Budowa tożsamości, wizerunku i reputacji organizacji Kapitał, wartość i siła marki Proces zarządzania marką pracodawcy Kształtowanie wizerunku pracodawcy wewnątrz i na zewnątrz organizacji |
Pełny opis: |
Kształtowanie wizerunku pracodawcy: definicje, modele, różne podejścia. (2h) Atrakcyjność organizacji jako pracodawcy: wartości ekonomiczne, rozwojowe, socjalne, aplikacyjne. Pracodawca z wyboru (Employer of choice) (1h) Tożsamość organizacji: elementy wizualne i pozawizualne. Marka: rodzaje, kapitał, wartość i siła marki. Marka pracodawcy. (2h) Wizerunek branży, organizacji, marki. Wizerunek zintegrowany i izolowany. Luka wizerunkowa. (2h) Proces zarządzania marką pracodawcy: planowanie i organizowanie (kreowanie marki pracodawcy, rozpoznawanie problemów), angażowanie pracowników w proces zarządzania, kontrola siły marki pracodawcy. (3h) Kształtowanie wizerunku pracodawcy wewnątrz organizacji: komunikacja wewnętrzna, satysfakcja i zaangażowanie pracowników, oceny okresowe, rozwój, szkolenia, programy lojalnościowe, kultura organizacyjna, kluczowi pracownicy, motywacja płacowa i pozapłacowa, integracja, rozstanie z pracownikiem. (3h) Kształtowanie wizerunku pracodawcy na zewnątrz organizacji: działania wizerunkowe i działania rekrutacyjne. (2h) |
Literatura: |
Altkorn J.: Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004, ISBN 83-88936-12-3 Budzyński W.: Wizerunek firmy, Poltex, Warszawa 2002, ISBN 83-88840-28-2 Budzyński W.: Wizerunek równoległy − nowa szansa promocji firmy i marki, Poltex, Warszawa 2008, ISBN 978-83-7561-020-8 Dąbrowska J.: Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Warszawa 2014, ISBN 978-83-63566-34-0 Edwards M.R.: An integrative review of employer branding and OB. Theory, Personnel Review 2010 Kozłowski M.: Employer branding . Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwers, Warszawa 2016, ISBN 978-83-8092-796-4 Kall J, Kłeczek R., Sagan A.: Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013, ISBN 978-83-264-6047-0 Knecht Z.: Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2008, ISBN 978-83-255-0172-3 Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing, Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, ISBN 83-208-1358-1 Kotler P., Keller K.L.: Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2014, ISBN 978-83-7510-933-7 Mruk H.: Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2012, ISBN 978-83-01-16967-1 Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H.: Marketing, uwarunkowania i instrumenty, AE Poznań, Poznań 2005, ISBN 83-7417-060-3 Nowacka A., Nowacki R.: Podstawy marketingu, Difin, Warszawa 2010, ISBN 978-83-7251-459-2 Wiktor J.: Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN, Warszawa 2013, ISBN 978-83-01-17390-6 Witek-Hajduk M.: Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011, ISBN 978-83-264-1333-9 Wojtaszczyk K.: Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, ISBN 978-83-75-25-747-2 |
Efekty uczenia się: |
Znajomość istotnych obszarów i instrumentów oddziaływania przy kształtowaniu wizerunku pracodawcy. Umiejętność kształtowania pozytywnego wizerunku pracodawcy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-16 - 2018-07-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Knap-Stefaniuk, Anna Migdał | |
Prowadzący grup: | Anna Migdał | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Konwersatorium - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.