Akademia Finansów i Biznesu Vistula - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika resocjalizacyjna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PPM3NP013
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika resocjalizacyjna
Jednostka: Kierunek-Pedagogika
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Założenia (opisowo):

Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studentów z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej – etiologii nieprzystosowania społecznego, jego rodzajów, metod diagnozy resocjalizacyjnej, metod resocjalizacji, zdobycie umiejętności z zakresu diagnozowania nieprzystosowania społecznego i dostosowania metod resocjalizacji do potrzeb wychowanka, uzyskanie postawy empatii, tolerancji i akceptacji dla drugiego człowieka.

Skrócony opis:

1-4. Stadia, typologie, objawy i przyczyny nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży,

5-6. Zasady, zadania i etapy resocjalizacji,

7-10. Strategie, metody i techniki resocjalizacji w warunkach wolnościowych i izolacyjnych,

11-12.Instytucje resocjalizacyjne przeznaczone dla nieletnich i dorosłych,

13-14. Prawne podstawy resocjalizacji.

15-16. Podsumowanie i zaliczenie zajęć.

Pełny opis:

1-4. Stadia, typologie, objawy i przyczyny nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży,

5-6. Zasady, zadania i etapy resocjalizacji,

7-10. Strategie, metody i techniki resocjalizacji w warunkach wolnościowych i izolacyjnych,

11-12.Instytucje resocjalizacyjne przeznaczone dla nieletnich i dorosłych,

13-14. Prawne podstawy resocjalizacji.

15-16. Podsumowanie i zaliczenie zajęć.

Literatura:

1. Konopczyński M., Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 2014,

2. Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 2005.

3. Czapów Cz. Jedleński J., Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 1971.

4. red. Urban B., Stanik J. M., Resocjalizacja, Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca

1. PospiszylK.,Resocjalizacja, Warszawa 1998.

2. Pytka L., Zacharuk T. Zaburzenia przystosowania społecznego dzieci i młodzieży, Siedlce 1998.

3. Salter A., Drapieżcy. Pedofile, gwałciciele i inni przestępcy seksualni, Poznań 2003.

4. Pospiszyl K., Przestępstwa seksualne, Warszawa 2005.

5. Pospiszyl K., Psychopatia, Warszawa 2000.

Efekty uczenia się:

Student jest w stanie zdefiniować pojęcia z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i powiązać je z innymi dyscyplinami

Student dostrzega i analizuje uwarunkowania efektywności procesu resocjalizacji.

Student zna cele i zadania instytucji resocjalizacyjnych.

Ma wiedzę na temat etiologii nieprzystosowania społecznego.

Potrafi przełożyć wiedzę teoretyczną na praktykę resocjalizacyjną.

Potrafi sporządzić trafną diagnozę resocjalizacyjną

Potrafi wskazać na czynniki etiologiczne patologii społecznych.

Potrafi przełożyć wiedzę teoretyczną na praktykę resocjalizacyjną.

Cechuje go postawa etyki zawodowej oraz gotowość do weryfikacji obranych metod, postawa obiektywizmu i samokrytyki

Cechuje studenta postawa empatii i zaangażowania w sprawy jednostki.

Studenta cechuje gotowość do współpracy z innymi podmiotami działalności profilaktycznej oraz zaangażowanie w tą działalność na szczeblu lokalnym.

Cechuje go świadoma postawa szacunku dla dorobku pedagogicznego w skali mikro i makro.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę - praca zaliczeniowa, aktywność i obecność na zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Petrykowska
Prowadzący grup: Marta Petrykowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

1-4. Stadia, typologie, objawy i przyczyny nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży,

5-6. Zasady, zadania i etapy resocjalizacji,

7-10. Strategie, metody i techniki resocjalizacji w warunkach wolnościowych i izolacyjnych,

11-12.Instytucje resocjalizacyjne przeznaczone dla nieletnich i dorosłych,

13-14. Prawne podstawy resocjalizacji.

15-16. Podsumowanie i zaliczenie zajęć.

Pełny opis:

1-4. Stadia, typologie, objawy i przyczyny nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży,

5-6. Zasady, zadania i etapy resocjalizacji,

7-10. Strategie, metody i techniki resocjalizacji w warunkach wolnościowych i izolacyjnych,

11-12.Instytucje resocjalizacyjne przeznaczone dla nieletnich i dorosłych,

13-14. Prawne podstawy resocjalizacji.

15-16. Podsumowanie i zaliczenie zajęć.

Literatura:

1. Konopczyński M., Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 2014,

2. Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 2005.

3. Czapów Cz. Jedleński J., Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 1971.

4. red. Urban B., Stanik J. M., Resocjalizacja, Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca

1. PospiszylK.,Resocjalizacja, Warszawa 1998.

2. Pytka L., Zacharuk T. Zaburzenia przystosowania społecznego dzieci i młodzieży, Siedlce 1998.

3. Salter A., Drapieżcy. Pedofile, gwałciciele i inni przestępcy seksualni, Poznań 2003.

4. Pospiszyl K., Przestępstwa seksualne, Warszawa 2005.

5. Pospiszyl K., Psychopatia, Warszawa 2000.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Petrykowska
Prowadzący grup: Marta Petrykowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Petrykowska
Prowadzący grup: Marta Petrykowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Petrykowska
Prowadzący grup: Marta Petrykowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Petrykowska
Prowadzący grup: Marta Petrykowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Wykład - Egzamin/zaliczenie na ocenę/zal w skali zal-std2
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
ul. Stokłosy 3
02-787 Warszawa
tel: +48 22 45 72 300 https://vistula.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)